Days of Future Past

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.

Ja!

JAAAAA!
3
60%
YES!!!!!
2
40%

Afgivne stemmer: 5

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Re: Days of Future Past

Indlæg af Robin »

Suk, det kan man da ikke! Med den entusiasme og begejstring, du lægger for dagen i dit indlæg, må det være ligesom at holde op med at ryge, uden at jeg nogensinde har prøvet det, da jeg ikke ryger, men jeg har hørt, det skulle være hårdt. Hvad fik dog dig til at lægge superheltene på hylden, om man må spørge?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Jan P.
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Østjyland tæt ved vandet

Indlæg af Jan P. »

Jamen jeg elskede Claremont og Byrnes Days of future past, men når jeg ser traileren kan jeg ikke rigtig se nogen forbindelse til den historie udover tidsrejsen og titlen, og hvorfor filan render halvdelen af mutanterne rundt i kostumer der kunne have været med i den gamle Superman 2?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Thomas S skrev:
Frank Madsen skrev:Der er fandeme mange poseringer, talking heads og døre, der glider op i den træjler.
Enig. Den er lige i skabet.
Ja. Man bliver bare nervøs for, at filmen er lige så kedelig.
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af smfan »

Det bliver uden mig. X-men, hvad enten det er film eller tegneserier, er og bliver kedelige
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Rudi »

Jeg er på. Tegneserien har aldrig sagt mig noget, men X-men og især X2 var smæk for skillingerne. Den tredje var ikke god, men First Class, som jo er en prequel, var også topdollar.

Den første Wolverine er også værd at spilde tid på, mens den anden er langtrukken og uudholdelig.

Jeg giver helt sikkert Days of Future Past en chance.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Robin »

Rudi skrev:Jeg er på. Tegneserien har aldrig sagt mig noget, men X-men og især X2 var smæk for skillingerne. Den tredje var ikke god, men First Class, som jo er en prequel, var også topdollar.

Den første Wolverine er også værd at spilde tid på, mens den anden er langtrukken og uudholdelig.

Jeg giver helt sikkert Days of Future Past en chance.

Skægt, at du kan lide filmene, men ikke tegneserierne, men såd'n er der så meget. Hvad med filmene om Spider-man og dem, der er baseret på DC's figurer: Batman, Superman eller tag også bareWatchmen og Green Hornet med? Er det også smæk for skillingen?

mvh.
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Rudi »

De to første Batman film i den seneste trilogi er virkelig gode. Jeg læser Batman og det er vel min yndligs superhelt, og de film yder absolut tegneserien ret.

Superman har jeg ingen mening om. Jeg læser i ny og næ om knægten fra Krypton, men hans figur siger mig så lidt, at jeg ikke har set de to seneste film.

Spider-man. Tjo, de to første Sam Raimi stod bag var ganske habile og lå godt af den figur som jeg i sin tid læste, men den tredje var ikke særlig god. Omend The Sandman var en (godt lavet) figur.

Watchmen. Jeg var nok ikke så skuffet som mange andre har været. Jeg elsker tegneserien, men mener bestemt ikke, at filmen var så slem som mange gør den til.

Jeg holder meget af film og ser rigtig mange, og har ret let ved at lægge forlæggene fra mig. Måske fordi jeg læser rigtig meget skønlitterattur har jeg vænnet mig til, at en film altid skuffer.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg syntes faktisk at den nyeste Spider-man var rigtigt vellykket...bl.a. var CGi-arbejdet TOTALT pletfrit...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Robin skrev:Suk, det kan man da ikke! Med den entusiasme og begejstring, du lægger for dagen i dit indlæg, må det være ligesom at holde op med at ryge, uden at jeg nogensinde har prøvet det, da jeg ikke ryger, men jeg har hørt, det skulle være hårdt. Hvad fik dog dig til at lægge superheltene på hylden, om man må spørge?
Jeg havde læst min andel af det. Videre til nye ting. Der skete jo ikke rigtigt noget nyt. Da jeg besluttede mig for det, havde jeg i øvrigt heller ingen problemer med at holde op med at ryge.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Jan P. skrev:Jamen jeg elskede Claremont og Byrnes Days of future past, men når jeg ser traileren kan jeg ikke rigtig se nogen forbindelse til den historie udover tidsrejsen og titlen, og hvorfor filan render halvdelen af mutanterne rundt i kostumer der kunne have været med i den gamle Superman 2?
Ja, den er i hvert fald rimeligt anderledes, må man sige. Nu gætter jeg på, hvordan det kunne hænge sammen udelukkende baseret på traileren. Men man kunne forestille sig, at Mystique bliver afsløret i at have overtaget senator Kellys plads - traileren viser i hvert fald Mystique, der på en eller anden måde bliver taget med bukserne nede i fuld offentlighed (mordet på ham er afgørende i tegneserien, men i filmen døde han allerede i 1'eren, og Mystique tog hans plads i toeren). Herefter kommer der omfattende repression mod mutanter (det ser vi ikke umiddelbart i traileren). En lille gruppe beslutter sig for, at det eneste mulighed der er tilbage er, at sende en person tilbage i tiden for at få forhindret Mystiques oprindelige plan (det ser vi i traileren). hvis det hænger sådan sammen, vil jeg sige, at grundplottet er til stede.

Det er i øvrigt lidt ærgerligt, at filmen ikke udkommer i år. For den oprindelige serie foregår i 1980 og 2013. Så havde vi faktisk kunnet have haft samme år med i historien, selv om kronologi og årstal ikke ligefrem følges af i universet.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg foretrækker vist denne udgave.

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Robin »

Rudi skrev:De to første Batman film i den seneste trilogi er virkelig gode. Jeg læser Batman og det er vel min yndligs superhelt, og de film yder absolut tegneserien ret.

Superman har jeg ingen mening om. Jeg læser i ny og næ om knægten fra Krypton, men hans figur siger mig så lidt, at jeg ikke har set de to seneste film.

Spider-man. Tjo, de to første Sam Raimi stod bag var ganske habile og lå godt af den figur som jeg i sin tid læste, men den tredje var ikke særlig god. Omend The Sandman var en (godt lavet) figur.

Watchmen. Jeg var nok ikke så skuffet som mange andre har været. Jeg elsker tegneserien, men mener bestemt ikke, at filmen var så slem som mange gør den til.

Jeg holder meget af film og ser rigtig mange, og har ret let ved at lægge forlæggene fra mig. Måske fordi jeg læser rigtig meget skønlitterattur har jeg vænnet mig til, at en film altid skuffer.
Også jeg synes, at Watchmen ikke var så ringe endda, faktisk ret god, men jeg er også kendt for at min kritiske sans bliver sat ud af funktion, når der er tale om lidt anderledes superhelte.
Superman er jo svær at begejstres over, fordi han har det der spejderagtige over sig, så man irriteres. I sen nyeste Superman film kan jeg godt lide Smallville sekvenserne, og jeg bliver decideret træt af smadre- og slåsscenerne.
Godt at høre, at Batman er yndlingshelten, såd'n er vi mange, der har det af mange forskellige grunde. Hvad er dine, om jeg må være så fri?

mvh.
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Rudi »

Spørg da endelig.
Batman er favoritten da han er den mest menneskelige. Mandens evige kamp mod, og med, de indre dæmoner kender de fleste nok til, og selvom volden er overdreven og urealistisk er det rart at han ikke har deciderede superkræfter, men blot umanérligt mange gadgets.
Jeg holder af Batmans dilemma. Er det rigtigt og godt det han gør, eller er selvtægten forkert?
Den tvivl som nogle gange rammer ham, er let genkendelig for de fleste, også selvom man er kontoransat, arbejder med sporarbejde eller er bagerlærling.

Og så elsker jeg Foxtrot vol 1
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Indlæg af Asger Pedersen »

...ødde, er den ikke blevet filmatiseret før, med ham den der østrigske tømrersvend som en 'Sentinel'?
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Gammel Kongevej

ZzzzzzzzZzzzzzzzz

Indlæg af Cav »

Jeg kedede mig bravt under den der trailer. Men jeg synes nu heller ikke rigtigt nogen af X-filmene har været sådan rigtigt vellykkede. Den eneste rigtige charme ved dem (bortset fra Hugh Jackman som Wolverine, en rolle han formår at gøre levende nærmest på trods) har været mængden af superkræfter vi fik lov til at se realiseret på lærredet, men det alene gør altså ikke en god film.
Og at dømme efter den her trailer, ser der ud til at være så mange mutanter med i filmen, som alle skal slås om deres lille øjeblik i spotlyset, at der ikke bliver plads til ret meget karakter-tegning der ikke handler om one liners eller exposition?
Vi får se. For jeg skal selvfølegligt ind og se den alligevel ;)
Besvar