RIP Adam West
RIP Adam West
Ifølge politiken er Adam West - manden der spillede Batman i de første filmiske fremstillinger af superhelten død.
Re: RIP Adam West
Det var en trist afslutning. Må han hvile i fred.
- Vedhæftede filer
-
- Adam_West_as_Batman.jpg (52.66 KiB) Vist 8064 gange
Den eneste rigtige Batman efter min mening. Alle efterfølgende dramatiseringer har lidt af en fundamental fejl: De tager figuren seriøst...
Batman er en tegneserie uden nogen som helst kontakt med virkeligheden og den gamle 60erserie behandlede den præcist sådan med en vidundelig humor og med et meget skrabet budget. Kulisserne var meget primitive og farverne meget simple men det var netop med til at give serien et "tegneseriepræg", ligeså med de indsatte lydeffekter i talebobler. At serien så også havde den melodi der for evigt vil være "Batman temaet" samtidig med at de havde den eneste rigtige Batmobil er kun plusser.
Adam West spilede figuren vidunderligt med gravalvorlig mine for det meste men samtidig med et vidunderligt glimt i øjet. Han passede perfekt til rollen og vil for mig for evigt være den eneste Batman.
"To the batpoles"...........
PS: Der ER faktisk en dramatisering mere der har forsøgt det samme nemlig Dick Tracy filmen med Warren Beatty hvor man holdt det hele i de samme farver som i tegeserien, om den så var vellykket er et spørgsmål om smag, jeg kunne godt lide den.
Batman er en tegneserie uden nogen som helst kontakt med virkeligheden og den gamle 60erserie behandlede den præcist sådan med en vidundelig humor og med et meget skrabet budget. Kulisserne var meget primitive og farverne meget simple men det var netop med til at give serien et "tegneseriepræg", ligeså med de indsatte lydeffekter i talebobler. At serien så også havde den melodi der for evigt vil være "Batman temaet" samtidig med at de havde den eneste rigtige Batmobil er kun plusser.
Adam West spilede figuren vidunderligt med gravalvorlig mine for det meste men samtidig med et vidunderligt glimt i øjet. Han passede perfekt til rollen og vil for mig for evigt være den eneste Batman.
"To the batpoles"...........
PS: Der ER faktisk en dramatisering mere der har forsøgt det samme nemlig Dick Tracy filmen med Warren Beatty hvor man holdt det hele i de samme farver som i tegeserien, om den så var vellykket er et spørgsmål om smag, jeg kunne godt lide den.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Der tog Politiken fejl, det var Lewis Wilson, fra føljetonen "The Batman" der debuterede i 1943.Gimli skrev:... Adam West - manden der spillede Batman i de første filmiske fremstillinger af superhelten...
Derudover skal den go'e West ha' tak for sit bud på figuren, ikke så selvhøjtidelig, hverken på skærmen eller i virkeligheden (rygter naturligvis, jeg har aldrig mødt manden).
Jeg beklager, det er min fejl og ikke Politikens. Det er mig der har tilføjet 'de første filmiske fremstillinger'. Det var min overbevisning.Nøhr skrev:Der tog Politiken fejl, det var Lewis Wilson, fra føljetonen "The Batman" der debuterede i 1943.Gimli skrev:... Adam West - manden der spillede Batman i de første filmiske fremstillinger af superhelten...
Derudover skal den go'e West ha' tak for sit bud på figuren, ikke så selvhøjtidelig, hverken på skærmen eller i virkeligheden (rygter naturligvis, jeg har aldrig mødt manden).
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Så ham åbne den nye Forbidden Planet tilbage i 86, hvortil han ankom i en skinnende, åben, sort sportsvogn. Klippede snoren over med et smørret grin. Hans Batman var i høj grad med til at definere 1966 som popkulturens annus mirabilis.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Puha, det var en slem fake nyhed! Synd for Lewis Wilson, godt for Adam West.
mvh
mvh
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
....og lige for fuldkommenhedens skyld: Lewis Wilson ER død. Han døde d. 9. august 2000 iflg. wikipedia
mvh.

mvh.
Altsååå Robin, det kunne lyde som om, du mener, at Adam West stadig er i blandt os (?) Det der tidligere blev disktueret som fejlagtige oplysninger var ikke, hvorvidt Adam West er død, men om det var ham, der "spillede Batman i de første filmiske fremstillinger af superhelten". Begge d'herrer Wilson og West er borte.Robin skrev:Puha, det var en slem fake nyhed! Synd for Lewis Wilson, godt for Adam West.
mvh
...bare lige for fuldkommenhedens skyld

Det er jeg ked af! Både på den ene og den anden måde. Undskyld!
mvh.
mvh.
Ingen grund til undskyldninger, det var bare til info. Og de to fyre opnåede jo mere end de fleste. Batman er kommet for at blive, så de vil blive husket indtil alle kontinenter står under vand.
Adam West Lewis Wilson
Adam West Lewis Wilson
Og godt Adam West nåede at lægge stemme til denne måske ny-klassiker!
mvh.
mvh.
Ah fedt, den havde jeg ikke opdaget. Og det ser ud til at de har taget Adam Wests udgave seriøst. Maskens detaljer er på plads. Og så er det også Burt Ward, der har lagt stemme til Robin. Det var ham, der spillede Robin dengang. Den skal da bare snart sesRobin skrev:Og godt Adam West nåede at lægge stemme til denne måske ny-klassiker!

Glæd dig! Og Catwoman er også en af dem fra det gamle cast, Julie Newmar.
mvh.
mvh.