Loki

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Loki

Indlæg af Robin »

Er der nogle, der har turdet binde an med Loki? Jeg har set første episode. Det ser OK ud, sy's jeg.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 588
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Loki

Indlæg af ovemunk »

Som barn var jeg det man kalder en "Bogorm", læste en masse, blandt andet elskede jeg gamle Danske helte og gudesagn som jeg læste en del af. Tegneserierne om Valhalla der kom mange år efter var OK fordi de holdt sig til oplægget men jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at se figurerne lavet om til Superhelte i et Marvel univers. At de så oven i købet ikke kan stave til Loke gør det ikke bedre i min optik. :roll:
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Loki

Indlæg af PhilipG »

Datteren min er meget begejstret. Jeg skal lige se et par afsnit til før overbevist.

Kan godt abstrahere fra det nordiske mytologiske grundlag, så mit 'problem' med Loki er mere, at han er gået fra at være superskurk til at være ham, man pludselig skal holde med.

En GOD ting, de har taget med fra myterne er Lokes udefinerede køn. Han var jo som bekendt mor til Sleipner, Midgårdsormen og Fenris...
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Loki

Indlæg af Vigan »

PhilipG skrev: 23. jun 2021, 13:09... Lokes udefinerede køn.
Udefinerede? Jeg har ikke set tv-serien, men man kan da uden besvær opretholde en promille på Vinterberg*-niveau, hvis man ser en Marvel-film om dagen og tager en genstand, hver gang han bliver kaldt "brother" eller "son".

* Thomas, ikke Søren
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Loki

Indlæg af lolsen »

PhillipG: Loke er far til Fenris ulven og Midgårdsormen, hvortil Angerboda er moderen.

Men jeg glæder mig til at høre mere om serien, normalt er jeg ikke interesseret i Marvels serier (jeg ser filmene, men det er mere af interessere for hvordan de fortolker det, end det er for nydelsens skyld XD), men Loke serien kunne jeg godt overveje. I så fald skulle jeg dog også lige vende mig til at se det som adskilt fra nordisk mytologi.

Det lyder spændende hvis de har holdt kønnet relativt udefinerbart.
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Loki

Indlæg af PhilipG »

lolsen: Tak for korrektionen omkring Fenris og Midgårdsormen. Vidste jeg skulle have kontrolleret det:-) It's complicated...

Men hvad er han så?: Internettet vil vide, at Loke på en blanket, der bliver vist et splitsekund i afsnit 1, står opført med "Køn: Flydende" ("Sex: Fluid"), men senere betegner han sig selv som biseksuel. Så... it's complicated...

Men min datter, som er meget optaget af LGBT+ er meget glad, det må være det vigtigste!
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Loki

Indlæg af PhilipG »

Vigan: :D
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Loki

Indlæg af lolsen »

PhillipG: I så fald kan jeg kun anbefale hende tegneserien Heartstopper (den kommer også snart på dansk og lidt senere igen som tv-serie på Netflix).

Det er en utrolig varm og relevant historie om et ungt par (to drenge) i den engelske pendant til folkeskolen, samt deres LGBTQIA+ omgangskreds.
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Loki

Indlæg af PhilipG »

Tak for tippet - jeg har lært hende at se superheltefilm, men ikke (gru!) at læse tegneserier - så det bliver nok Netflix-versionen.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Loki

Indlæg af lolsen »

PhilipG: Så må i lige vente til engang næste år :D
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 872
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Loki

Indlæg af Nøhr »

Robin skrev: 23. jun 2021, 11:05 Er der nogle, der har turdet binde an med Loki?
Har set til og med kapitel tre - jeg er solgt. Hiddleston er som altid en fornøjelse og serien synes at lægge i ilden til ... øh, nu skal jeg jo ikke spoile.
Lad os sige at MCU har været én ting, men snart vil den være temmelig anderledes. Jeg kan ikke vente med at se Loki til ende, endsige at sku' se Doctor Strange: Multiverse of madness. Uuuuu der er lagt i ilden.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 872
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Loki

Indlæg af Nøhr »

Så er der kuns eet afsnit tilbage, og jeg nyder denne herlige tur gennem det evig foranderlige marvelunivers. For pokker det er en herlig serie.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 872
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Loki

Indlæg af Nøhr »

Sidste afsnit af sæson 1 er nu konsumeret, og sikke en rutsjebanetur - Marvels filmunivers vil aldrig blive det samme igen.
Alle skuespillere gjorde det godt og effekterne var klare og lydefri, en højst anbefalelsesværdig serie.
Glæder mig nu til den næste Doctor Strange.
Besvar