Hitchcock

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2393
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Hitchcock

Indlæg af benadikt »

Jeg er ved at se og gense mine Hitchcock-film og er kommet frem til, at jeg mangler en håndfuld af hans film med danske tekster.

Det drejer sig om disse:

Always Tell Your Wife (1923, kortfilm)
The Pleasure Garden (1925)
Downhill (1927)
UT Easy Virtue (1928)
Elstree Calling (1930)
Waltzes from Vienna (1934)
SV Mr. & Mrs. Smith (Lige børn leger bedst, 1941)
SV Suspicion (Mistanken, 1941)
UK Aventure Malgache (1944, kortfilm)
UK Bon Voyage (1944, kortfilm)
SV The Paradine Case (Sandheden om mrs. Paradine, SV: En kvinnas hemlighet, 1947)
SV Under Capricorn (Lady Henrietta, Farlige følelser, 1949)

SV betyder, at de findes på DVD med svenske undertekster.
UK betyder, at de findes på DVD med engelske undertekster.
UT betyder, at jeg har den på DVD, men uden undertekster.

Er der nogen her i forumet, der ved, om disse film findes på DVD med danske tekster; eller om de vil komme i nærmeste fremtid med danske tekster?

Hans film udkommer endnu på DVD. F.eks. kom "Blackmail" fra Soul Media i 2022 og fra Take One i april 2024, begge med skandinaviske og finske undertekster. Og "Number seventeen" kom fra Take One i november 2023.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 813
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hitchcock

Indlæg af Mogens »

Respekt for din passion for Hitchcock-film. :) Jeg har ingen anelse om, om det er muligt at finde de nævnte film med danske undertekster, men jeg vil gætte på, at vi taler om et lille kundesegment, hvorfor det sandsynligvis bliver svært at finde producenter, der kan se en idé med projektet, med mindre de gør det af kærlighed fremfor penge. :wink:

Jeg er glad for, at jeg fik lov til at opleve den gamle filmskat, men det er nok svært at skabe begejstring hos nutidens generation for mange af datidens film, hvad enten det er Hitchcock, Gøg og Gokke, Buster Keaton, Charlie Chaplin eller hvad de nu alle hedder, ej at forglemme alle de danske klassikere. Vi er bare et andet sted i dag, og jeg må indrømme, at jeg selv springer på mange af de nye film, upåagtet deres kvalitet.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2393
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Hitchcock

Indlæg af benadikt »

Ja, jeg regnede også med, at det var slut med nye DVD-udgaver af Hitchcocks film, indtil jeg så en del nye udgaver hos Laserdisken, Gucca og Ginza.

Desværre finder jeg ingen oplysninger om udgiveren "Soul Media". Om udgiveren "Take One" kan man læse på deres svenske hjemmeside, http://takeone.se/about/ . Måske er det samme udgiver, der blot har skiftet navn.
I hvert fald er disse 16 DVD udgivet de sidste 3½ år. Nogle af dem havde jeg allerede med danske undertekster; de andre er bestilt hjem.

Soul Media:
The Man who Knew Too Much (1934), 29. januar 2021
Young and Innocent, 12. juli 2021
The Farmer's Wife, 25. april 2022
The Manxman, 25. april 2022
Murder!, 30. maj 2022
Rich and Strange, 30. maj 2022
The Ring, 7. juni 2022
The Skin Game, 7. juni 2022
Blackmail, 27. juni 2022
Champagne, 27. juni 2022

Take One:
Foreign Correspondent, 1. marts 2021
Jamaica Inn, 29. marts 2021
Notorious, 6. november 2023
Number Seventeen, 6. november 2023
The Lodger, 27. november 2023
Blackmail, 26. april 2024
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar