Blake & Mortimer film

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Ricobe
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Blake & Mortimer film

Indlæg af Ricobe »

Der er blevet annonceret at albummet 'det gule mærke' i Blake og Mortimer serien skal filmatiseret og der er i den forbindelse også nævnt hvem der indtil videre at sat til at spille hovedrollerne

https://deadline.com/2025/05/phil-dunst ... 236384031/

Personligt synes jeg det virker som nogle ret unge skuespillere der ikke virker til at passe. Som om der er satset mere på sex appeal
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Re: Blake & Mortimer film

Indlæg af hopla »

Syret! Jeg snublede netop over en trailer til en ny Natacha film (som virker meget fjern fra serien). Er det ikke stadig relativt sjældent med gamle BD filmatiseringer? Tintin var vel den store anden vi fik.

Og ja, de virker meget unge.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Indlæg af Jack J »

Jeg husker også, at der kom en Vakse Viggo-film, og jeg mener også at huske en Flip og Flop-film (eller var det en computer-film?). Ikke at jeg har set nogen af dem. Jeg gider ikke rigtig - og da slet ikke Marvel- og DC-superhelte. Den gamle De Fantastiske Fire-film, som Roger Corman lavede og IKKE udsendte, er jo meget sjov, netop fordi den er sååå low budget (den findes på utallige vhs/dvd/Blu-ray-bootlegs og ligger på YouTube).
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Snoopy »

Jack J skrev: 8. maj 2025, 12:28 Jeg husker også, at der kom en Vakse Viggo-film, og jeg mener også at huske en Flip og Flop-film (eller var det en computer-film?). Ikke at jeg har set nogen af dem. Jeg gider ikke rigtig - og da slet ikke Marvel- og DC-superhelte. Den gamle De Fantastiske Fire-film, som Roger Corman lavede og IKKE udsendte, er jo meget sjov, netop fordi den er sååå low budget (den findes på utallige vhs/dvd/Blu-ray-bootlegs og ligger på YouTube).
Vakse Viggo er åbenbart udgivet som film https://anotherworldent.com/film/vakse- ... amlebaand/ - "Katastrofer på samlebånd!" der blev udgivet i 2019. Det vidste jeg ikke.

Flip og Flop er udgivet flere gange som film, ifølge ComicWiki https://comicwiki.dk/wiki/Flip_%26_Flop har "Serien har afledt to spillefilm i henholdsvis 2003 og 2008, hvoraf den første er udgivet på DVD med danske undertekster." Desuden er der også lavet fire helaftenstegnefilm, og en tegnefilmserie fra 1994.
Jeg har dog ikke set disse, men vidste godt at de var filmatiserede.

Jeg har nydt at se en hel del Marvel-film, men mange af de nyere film (fra Phase 4 og fremefter) har fået dårlig omtale, så jeg er sprunget over dem - dog ikke alle.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Ricobe skrev: 5. maj 2025, 09:53 Der er blevet annonceret at albummet 'det gule mærke' i Blake og Mortimer serien skal filmatiseret og der er i den forbindelse også nævnt hvem der indtil videre at sat til at spille hovedrollerne

https://deadline.com/2025/05/phil-dunst ... 236384031/

Personligt synes jeg det virker som nogle ret unge skuespillere der ikke virker til at passe. Som om der er satset mere på sex appeal
Det ligner at de er total fejlcastet og burde være med i unge Blake og Mortimer.
Det er desværre ret sjældent at de ikke-animerede fransk-belgiske filmatiseringer af tegneserier er vellykkede.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af hopla »

Men vil de ryge pibe? Det er vel hvad det står og falder med.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

hopla skrev: 9. maj 2025, 08:13Men vil de ryge pibe? Det er vel hvad det står og falder med.
Spændende, om Emilia Schüle skal spille mrs. Benson – eller om hun er tiltænkt rollen som dommer Kendalls hustru, Olrik eller professor Septimus?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

hopla skrev: 9. maj 2025, 08:13 Men vil de ryge pibe? Det er vel hvad det står og falder med.
Man kan jo let forestille sig at en eller anden "film-fidus" insisterer på at de ikke må ryge pibe...
Men den er vel en fransk-belgisk produceret film, så er det nok noget mindre sandsynligt end hvis det var en amerikansk produceret film.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Antaeus skrev: 9. maj 2025, 18:02
hopla skrev: 9. maj 2025, 08:13 Men vil de ryge pibe? Det er vel hvad det står og falder med.
Man kan jo let forestille sig at en eller anden "film-fidus", der insisterer på at de ikke må ryge pibe...
Men den er vel en fransk-belgisk produceret film, så er det nok noget mindre sandsynligt end hvis det var en amerikansk produceret film.
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af hopla »

Man kan jo let forestille sig at en eller anden "film-fidus" insisterer på at de ikke må ryge pibe...
Jeg indrømmer at det er svært at forestille sig i en ny film. Jeg er selv insisterende ikke ryger, og alligevel virker det for mig som en så central del af universet at det på en eller anden måde må anerkendes, hvis ellers filmen skal have en forbindelse til kildematerialet. Men det kan jo også blive til noget andet, og hvis det bliver godt så bliver det jo godt. Så kan man til den tid lamentere, eller ikke, om det blev en B&M film eller ej.
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af hopla »

Frank Madsen skrev: 9. maj 2025, 13:59
hopla skrev: 9. maj 2025, 08:13Men vil de ryge pibe? Det er vel hvad det står og falder med.
Spændende, om Emilia Schüle skal spille mrs. Benson – eller om hun er tiltænkt rollen som dommer Kendalls hustru, Olrik eller professor Septimus?
Ja hvem kunne spille Olrik. Det er alligevel en gåde. Michael Shannon? Vores egen Mads Mikkelsen? Hopla!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

For et år siden skrev samme skribent
https://deadline.com/2024/04/belga-film ... /#comments

Og her 2025 diskussion på Reddit
https://www.reddit.com/r/bandedessinee/ ... _yellow_m/
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Man kan jo let forestille sig at en eller anden "film-fidus" insisterer på at de ikke må ryge pibe...Men den er vel en fransk-belgisk produceret film, så er det nok noget mindre sandsynligt end hvis det var en amerikansk produceret film.
Film skal jo sælges på et internationalt marked, så mon ikke amerikanske og fransk-belgiske film-fiduser tænker på nogenlunde samme måde? Men i tv-serier ser man af og til skuespillere ryge, hvis den historiske nødvendighed byder det.

Ellers kan de jo løse det på samme måde som i Olsen-Banden, hvor der efter de første film sjældent var ild i Egons cigar. :D
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Frank Madsen skrev: 11. maj 2025, 15:31
Man kan jo let forestille sig at en eller anden "film-fidus" insisterer på at de ikke må ryge pibe...Men den er vel en fransk-belgisk produceret film, så er det nok noget mindre sandsynligt end hvis det var en amerikansk produceret film.
Film skal jo sælges på et internationalt marked, så mon ikke amerikanske og fransk-belgiske film-fiduser tænker på nogenlunde samme måde? Men i tv-serier ser man af og til skuespillere ryge, hvis den historiske nødvendighed byder det.

Ellers kan de jo løse det på samme måde som i Olsen-Banden, hvor der efter de første film sjældent var ild i Egons cigar. :D
Sjovt nok så tjekkede jeg det med ilden når vi taler piberygningen for nogle dage siden og det er sjældent, at man ser at der er ild i tobakken i piben, i hvert fald de cirka 5 album jeg tjekkede (både nye og gamle album).
Besvar