Ratatouille
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Bedste Pixar film poll på filmz.dk faldt i øvrigt sådan ud:
Bedste Pixar-film?
"De utrolige" (448)
"Find Nemo" (391)
"Toy Story" (338)
"Ratatouille" (201)
"Monsters, inc." (192)
"Biler" (129)
"Toy Story 2" (80)
Synes bedre om deres kortfilm (65)
Pixar er da kun for børn (63)
"Græsrødderne" (39)
Stemmer i alt: 1946
http://www.filmz.dk/forum/item/28746/#54
Bedste Pixar-film?
"De utrolige" (448)
"Find Nemo" (391)
"Toy Story" (338)
"Ratatouille" (201)
"Monsters, inc." (192)
"Biler" (129)
"Toy Story 2" (80)
"Græsrødderne" (39)
Stemmer i alt: 1946
http://www.filmz.dk/forum/item/28746/#54
- Hans Chr. Vang
- Brugerniveau 1
- Geografisk sted: Nørrebro
- Kontakt:
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Det er vel ikke så mærkeligt når man ser på deres placeringer på imdb All-Time Worldwide Box office: http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegr ... world-wideHans Chr. Vang skrev:Klassiske Disney film kan ikke slås.
Desværre er vi inde i en periode, hvor det næsten kun er CGI dukke-film, der bliver lavet - uha, det er på mode!
- Hans Chr. Vang
- Brugerniveau 1
- Kontakt:
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
Både Toy2 og Græsserne var sgudda okay!Antaeus skrev:"De utrolige" (448)
"Find Nemo" (391)
"Toy Story" (338)
"Ratatouille" (201)
"Monsters, inc." (192)
"Biler" (129)
"Toy Story 2" (80)
"Græsrødderne" (39)
CAa
Life is what happens to you while you're hoping for something else
Life is what happens to you while you're hoping for something else
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Jeg vil også gerne melde mig i koret og sige, at min kvote for nuttet, plastisk 3d-animation er ved at være opbrugt. Det er pænt og kan bruges virkelig godt til at fortælle en historie, men det har sjældent lige så meget personlighed som tegninger - i hvert fald som det bliver brugt nu. Umiddelbart kan jeg kun lige komme på Madagascar, hvor man har forsøgt at give figurerne en anden kant og form, end de runde 3-4 hoveder høje eller de plastisklanglemmede 6 hoveder høje prototyper der render rundt i alle andre 3d-film.Hans Chr. Vang skrev:Jeg synes bare ikke personligt om det - i længden.
Og det kan ikke være fordi, at (ordentlige) animationsfilm er blevet billigere end tegnefilm endnu. Billige videofilm og tv-tegnefilm er stadig hovedsageligt tegnet.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Rigtig - det er lige netop personligheden der mangler. Personerne har simpelt hen ikke samme nærvær.Thomas S skrev:Jeg vil også gerne melde mig i koret og sige, at min kvote for nuttet, plastisk 3d-animation er ved at være opbrugt. Det er pænt og kan bruges virkelig godt til at fortælle en historie, men det har sjældent lige så meget personlighed som tegninger - i hvert fald som det bliver brugt nu. Umiddelbart kan jeg kun lige komme på Madagascar, hvor man har forsøgt at give figurerne en anden kant og form, end de runde 3-4 hoveder høje eller de plastisklanglemmede 6 hoveder høje prototyper der render rundt i alle andre 3d-film.Hans Chr. Vang skrev:Jeg synes bare ikke personligt om det - i længden.
Og det kan ikke være fordi, at (ordentlige) animationsfilm er blevet billigere end tegnefilm endnu. Billige videofilm og tv-tegnefilm er stadig hovedsageligt tegnet.
Dette fandt jeg især udtalt i Polarekspressen, som min kollega var helt vild med, mens jeg i den grad savnede personlighed for at filmen kunne begynde at bevæge sig op i de højere karakterer - den ramte ikke på følelserne som mange af de klassiske tegnefilme gør.
- Hans Chr. Vang
- Brugerniveau 1
- Kontakt:
Forstå mig nu ret..Hans Chr. Vang skrev:Sneglen skrev:Tegnede animation har sine fejl og mangler i tegning og animation, men det er jo charmen ved 2d. 3d animation er bare for perfect..
Fejl og mangler? Fordi det er 2-dimensionelt?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beavis og butthead har masser af skønhedsfejl, de ville miste alt charmen hvis de blev omsat til 3d, i mine øjne. Morgenthaler's "Princes" er et andet godt eksempel på fed 2d animation som osse har sine mangler, eller som Superjail som jeg har linket til i bunden..
Ved 2d kan de droppe/forenkle nogle af animationerne, 3d har du en hel figur, som skal udføre en hele bevægelse hvergang.. Sad lige og så den nye Turtles film tideliger idag, hvor jeg hang mig lidt i det, men så igen så er det jo ikke Pixar..
http://youtube.com/watch?v=u43n51d7nVE
- Hans Chr. Vang
- Brugerniveau 1
- Kontakt:
Sneglen skrev:Forstå mig nu ret..
Beavis og butthead har masser af skønhedsfejl, de ville miste alt charmen hvis de blev omsat til 3d, i mine øjne. Morgenthaler's "Princes" er et andet godt eksempel på fed 2d animation som osse har sine mangler, eller som Superjail som jeg har linket til i bunden..
Ved 2d kan de droppe/forenkle nogle af animationerne, 3d har du en hel figur, som skal udføre en hele bevægelse hvergang.. Sad lige og så den nye Turtles film tideliger idag, hvor jeg hang mig lidt i det, men så igen så er det jo ikke Pixar..
Jeg kunne ikke være mere uenig i at der er skønhedsfejl og mangler i 2D animation. Forskellige serier ser forskellige ud, ja - men det har da intet med skønhedsfejl og mangler at gøre.
Kunne ikke være mere enig i at det ville være grotesk at lave mange 2D figurer om til 3D -- se nu bare Jungledyret Hugo - bare for eksempel. Det forstår jeg s'gu ikke at de gør med tre'eren...

- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Man kan da sagtens lave "fejl, mangel og skønhedsplettet" 3D - hvis man vil....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner