Star Wars episode VIII - The Last Jedi

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Star Wars episode VIII - The Last Jedi

Indlæg af Antaeus »

Der er vist kun os to herinde alligevel så lad os endelig tage hvad der lige falder os ind.
Så her lidt i spredt fægtning.

Jeg synes 1, 2 og 3 er fantastiske selv om jeg kan lave lange lister med hvad jeg gerne ville have ud og så anerledes. Den originale trilogi sidder på toppen af tronen og det bliver de ved med. Ep. 4 og 5 er mesterværker, men 6'eren kunne måske endda have toppet hvis det ikke havde været for Ewoks og så er det nok også en fejl at de gentager Dødsstjernen i stedet for at finde på noget nyt. Starten i Jabbas palads er genial. jeg lærer dog aldrig at forstå hvorfor de onde altid virker langt sejere. Luke og Vader er vel tæt på ligeværdige på det tidspunkt rent powermæssigt, men havde Vader stået samme sted som Luke så havde han ordnet alle med venstre hånd inklusiv uhyret i grotten.

Jeg synes ok om Anakin som barn i 1'eren, men de ofrede for lang tid på løbet. Det interessante var at de havde fundet Anakin og at der findes to Sith Lords, det skulle de have spillet mere på. Og ja de får ikke nok ud af Maul. Er han den næstsejeste? Lad mig se. Sejeste er Darth Vader i den originale trilogi og næstesejeste er Darth Sidious. Og så står jeg med Tyranus og Maul. De to er så forskellige som man næsten kan blive. Tyranus ordner let Obi-Wan, mens Obi-Wan jo ender med at dræbe Maul. Så ud fra det så er Tyranus jo længder bedre end Maul.... ;)

Hvordan Obi-Wan i øvrigt kan slå Anakin ihjel er mig stadig en gåde. På det tidspunkt han gør det er Anakin (Vader) jo langt forbi ham i power. Bl.a. dræbte han Tyranus let. Jeg køber slet ikke den med højeste sted. Anakin burde have gjort det af med Obi-Wan inden for kort tid. Kampen er i øvrigt alt for laaaang, så lang at jeg kedede mig lidt.

I 1, 2 og 3 der tager de noget af eventyrfølelsen og gør den mere politisk. Det fungerer, men jeg holder langt mere af eventyr end politik. Jar Jar er katastrofal, ligeledes for meget CGI, dårlige replikker til Anakin og Padme og Anakin bliver gjort lidt ynkelig med for mange tudekiks og 1-3 tager sejheden af Darth Vader i 4-6. Forvandlingsprocessen var for mig ikke gennemtænkt. Til tider er Anakin sej og andre gange er han ynkelig. Jeg er heller ikke fan af kampen mellem Sidious og Windu, det hænger ikke rigtig sammen og hvor let Sidious slår de andre Jedi's ihjel.

På det tidspunkt virker Anakin i øvrigt så mægtig rent powermæssigt at han alene kunne havde anholdt Sidious - sådan er min følelse i hvert fald når jeg ser filmen.

Men hvor er der også bare mange fede ting i 1, 2 of 3eren. Her er listen noget længere end den negative liste.

Nå, men alle mine indvendinger imod 8'eren kommer senere og med en masse spoilers.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Vader.jpeg
Ja, den sejeste skurk er vi i hvert fald enige om (: Tyrannus og Sidious er helt sikkert stærkere end Darth Maul, men jeg synes bare, at Maul er sejere sådan rent udseendemæssigt og med lækkert lyssværd og sådan.

Den originale trilogi er klart top stuff, selvom jeg har Rouge One før ROTJ på min hitliste. Starten af 6’eren med Jabbas Palads er jeg enig med dig i, helt genialt. Også den efterfølgende scene ude ved Sarlaccen er en virkelig god idé og godt lavet (den blev bestemt ikke dårligere af CGI effekter i de nye versioner). Fett kravler godtnok op igen i en senere tegneserie, hvilket jeg altid har været ret irriteret over, men den historie er jo ikke længere en del af canon, så alt er godt igen. Ewok’erne var jeg heller ikke vild med, men jeg kunne godt li’ kamp- og speederscenerne i skoven.

Anakin som barn, ja jeg ved ikke om det er ringe skuespil eller elendig instruktion, men jeg synes bare, han er utroværdig og lidt irriterende. Og som ung voksen temmelig ynkelig, som du siger. Man har meget svært ved at tro på, at han bliver til Darth Vader, og jeg tænker også, at det nok er det største problem ved 1-3 (bortset fra Jar Jar). Du har helt ret, når man efterfølgende ser 4-6, kan man ikke lade være at tænke på, at det er lidt af en vatnisse, der er inden i. Det kunne have været gjort langt, langt bedre.

Ja, kampen mellem Obi-Wan og Anakin er temmelig lang, men folk havde jo ventet i næsten 30 år, siden ”I've been waiting for you, Obi-Wan. We meet again at last”. Jeg synes, at det var i orden at trække den lidt i halen (:

Jeg tror lige, at jeg skal have set Last Jedi igen, inden jeg udtaler mig alt for meget om den.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Ok, har du virkelig Rogue One så højt oppe og over Return of the Jedi :shock:
jeg synes Rogue One er en god film, den er dog lidt svagere end de andre og den er ikke i nærheden af at true Return of the Jedi. Det er endvidere en film uden the Force og dens udøvere. Vi får kun lige Darth Vader som brillerer kort. Donnie Yen er god i Yip Man, men has rolle er for mig lidt irriterende i Rogue One. Lidt mindre Ewoks i Return of the Jedi så havde jeg nok valgt den som bedste film. Det er fint nok at Lucas vil have Ewoks med, men de skulle bare have haft en lille rolle, det går jo helt galt med den tid og rolle de får og endvidere at de overvinder storm troopers. Om Jar Jar Binks har jeg intet godt at sige.

Min rækkefølge er sådan. Jeg er som regel lidt i tvivl om ep. 4 eller ep. 6 men normalt prioriterer jeg ep. 6 over ep. 4. Alle tre film i den originale trilogi er mesterværker. Jeg er også lidt i tvivl om ep. 1 vs ep. 7. Jeg synes ep. 7 bliver bedre hver gang jeg ser den. Da jeg kom ud af biografen for to år siden var jeg noget utilfreds med det lidt for meget kopiarbejde.

1. Ep. 5
2. Ep. 6
3. Ep. 4
4. Ep. 3
5. Ep. 2
6. Ep 7
7. Ep. 1
8. Rogue One
9. Ep. 8
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Min hitliste er meget klar. Det eneste jeg er i tvivl om, er om Ep. 8 kan ændre plads efter et gensyn. Om det eventuelt skulle blive op eller ned, er jeg også i tvivl om.

1. Ep. 5
2. Ep. 4
3. Rogue One
4. Ep. 6
5. Ep. 7
6. Ep. 3
7. Ep. 2
8. Ep. 8
9. Ep. 1

Vi er nogenlunde enige bortset fra Rouge One, så den bliver jeg nok nødt til at uddybe. Der er rigtig mange ting, jeg godt kan lide ved RO.

Du nævner selv en af de vigtigste ting. Det er en film uden The Force og dens udøvere. Jeg synes naturligvis, at The Force er den eneste troværdige religion både i fiktive og i virkelige verdener :) Men når man tænker på, at dette filmunivers foregår i en hel galakse besat af et ondt imperium, så er det klart, at der må foregå en hel masse andre spændende ting, hvor der ikke lige render jedi-riddere rundt. Her får vi så en historie, der netop viser en anden del af dette univers, og at der rent faktisk foregår et oprør mod det galaktiske imperium, hvor jedi'er ikke spiller en central rolle. Jeg håber også, at vi får en film om et år, hvor de ligeledes vil nedtone The Force. Jeg synes, at det er forfriskende, og i min bevidsthed udvider det Star Wars universet betragteligt, istedet for at de blot tværer rundt i The Skywalker Saga i nye varianter.

En anden meget vigtig ting er, at vi her får historien, som vi faktisk blev fortalt i de allerførste sekunder af A New Hope.
anh_crawl.jpg
Har du aldrig tænkt over den linie? Jeg har mange, mange gange skænket den en tanke. At jeg så pludselig står med 2 timers vild action, der fortæller denne historie, er jo nærmest overvældende. Et ubesvaret spørgsmål, der har fulgt mig i det meste af mit liv, bliver besvaret. Det er jo næsten rørende.

Så er der plot-hullerne, som vi ind imellem støder på ..host host..the last jed..host.. Men i RO har jeg ikke fundet et alvorligt plot-hul endnu. Tværtimod. Vi har vel altid undret os over, hvordan en enkelt x-wing kunne smadre Dødsstjernen. Men det får vi en solid forklaring på - det var Mads Mikkelsen, der gjorde det :) Jeg synes, at det var en genial detalje.

I RO er alt ikke bare sort og hvidt, "de der er gode, og de der er onde". Jeg kan ikke lige huske navnene, men ham rebellen slår en anden rebel ihjel nede i den der gyde, bare for at han selv kan slippe væk fra stormtropperne. Det er superfedt, at de ikke bare er superhelte, der altid gør det rigtige, men at de også viser usympatiske (menneskelige?) træk ind imellem.

Jeg er ikke den store romantiker, og der er ingen romantik i RO. Det passer mig godt. Jo, der selvfølgelig hele Erso-familiehistorien, men det er jo romantik på den fede måde. Ikke sukkerromantik som Anakin og Padme uden på græsmarkerne :lol:

Men det allerfedeste ved RO er de sidste minutter. Da Vader kommer på banen, og de leverer en scene, der leder op til få minutter før A New Hope begynder. Det er så gennemført, så jeg stadig får gåsehud, når jeg ser det. Interiøret, kostumerne, rumskibene det er bare så skønt.

Og så har jeg ikke engang nævnt Vaders slot, at alle heltene dør, planeten Scarif og mange andre ting.

Jo, Antaeus, jeg kan godt li' Rouge One!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

jeg følger dig og argumentationen hele vejen pånær hvor højt Rogue One skal på listen og så synes jeg langt det bedste film er selve universet og the force og dens udøvere og det omkring. Det andet er sekundært. Der hvor filmene virkelig bliver til magi for mig er når mesterne mødes og højdepunktet er selvfølgelig ep. 6, hvor de tre magtfaktorer i universet mødes: Luke, Vader og Kejseren.

Rogue One er en fremragende film, men det hjælper ikke noget når den er oppe imod mesterværker og endnu mere fremragende film og det er endda på trods af alle de ting jeg ikke kan lide. Det var lige før jeg satte den nederst, men jeg kan ikke udstå deres behandling af min helt store barndomshelt, Luke og hvordan hele 7'eren reelt bliver ligegyldig efter 8'eren.

Jeg kan godt lide romantik i film og jeg synes egentlig det fungerede ok i ep. 2, mens der ikke var meget af romantikken og replikkerne der fungerede godt mellem Anakin og Padme i ep. 3. Romantikken var dog langt bedre eksekveret mellem Leia og Solo i den gamle trilogi.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

MASSER AF THE LAST JEDI SPOILERS

Jeg er normalt af den holdning, at hvis man ikke har noget positivt at sige, så skal man ikke sige for meget. Men vi skal jo snakke om denne film, så jeg bliver desværre nødt til at gå på kompromis med mine holdninger og skal på forhånd beklage den meget negative tone.

Jeg har set den igen, og det er altså ikke så heldigt. Første gang jeg så den virkede den nogenlunde, men jeg nu har jeg haft tid til at tænke den igennem igen, og jeg har selvfølgelig også læst, hvad der bliver skrevet rundt omkring på nettet. Og jeg er ikke længere i tvivl. Min tidligere hitliste revideres, og Ep. 8 ryger med et drøn ned på 9. pladsen. Den er klart den ringeste af alle film. Og som Antaeus tidligere har sagt: den ødelægger fuldstændigt Ep. 7, som jeg ellers var virkeligt begejstret for. Jeg blev så glad for Disney efter Ep. 7 og Rogue One. Men nu går det galt. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte...

Den politiske korrekthed tager overhånd. Rebellerne er en blanding af alle racer, og de fleste ledere er kvinder. De onde er alle hvide mænd. Det er jo nærmest grinagtigt.

Rey. Hvad sker der lige? Nu har de brugt hele Ep. 7 på at bygge et mysterium op omkring hende. Hvem er hendes forældre/hendes efternavn? Hvorfor er The Force så stærk hos hende, at hun kan tæve Kylo Ren uden træning? Og så viser det sig, at hun bare er en tilfældig person (at dømme ud fra hendes drømmesyn, og Kylo siger det også direkte til hende). Det kan selvfølgelig være, at der kommer en ny kovending i Ep. 9, men umiddelbart virkede det som om, at det skulle tages seriøst. Hovedplottet i Ep. 7 skyllet ud i toilettet.

Snoke. Igen er der i Ep. 7 lagt i kakkelovnen. Snoke fremstilles der som om, at han er den ultimative Force udøver. Man kan nærmest ikke forestille sig, hvordan han skal komme ned med nakken. Det må jo blive den største duel nogensinde. Øøh nej, han dør på en fuldstændig tåbelig måde, som jeg ikke orker at gå nærmere ind i.

Luke. Hvad er det for noget med, at han ikke vil findes? Han er megasur og vil bare være alene og dø i fred. Hvorfor har han så lavet et kort over, hvor de kan finde ham? Det giver jo ingen mening. Jeg tænker, at Antaeus (eller andre) vil uddybe den foragtelige og disrespektfulde måde, de i øvrigt behandler Luke på.

Leia. Hendes opvågen fra de døde og hendes flyvetur i rummet. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige. Det er en af de mest latterlige scener, jeg nogensinde har set. De vil sikkert gerne vise, at hun kommer fra en familie, hvor The Force er stærk. Men både filmisk og fortællemæssigt, er det er så tåkrummende elendigt lavet, at jeg kunne tude over det.

Listen over min klager er meget længere, men det vender jeg nok tilbage til. Jeg har faktisk også nogle positive ting at sige om filmen, men de fordamper totalt i lyset af de negative.

Nu har jeg gået og rost Disney til skyerne i de sidste to år. Det er desværre slut, helt slut. Der er en underskriftsindsamling igang på nettet, hvor 40.000 indtil videre har skrevet under på, at de ønsker Ep. 8 fjernet fra canon. Det vil være den eneste måde, de kan redde stumperne på, og jeg har også skrevet under. Det kommer naturligvis ikke til at ske, men det vil sende et budskab til Disney om, at de skal tage sig sammen næste gang.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Jeg er desværre enig i det hele og mere til. Jeg orker ikke lige at skrive mere lige nu, måske senere. Sjovt, at man faktisk ikke kan have diskussioner på nettet omkring Star Wars uden det bliver personligt og svinet til. Og det er måske ikke engang kun Star Wars selv om det nok er mere udtalt her, men folk kan simpelt hen ikke tåle ikke at få ret ret og så bliver de personlige. Jeg har set det mange steder nu og selv oplevet det i går og i dag, men griner lidt af det for det er typisk kvaj som formulerer sig utroligt dårligt og så er det svært ikke at grine af det også. Men jeg ærger mig dog også, hvorfor i alverden kan man ikke have en sund debat?

Jeg har selv skrevet under på at det er en ommer. Ja, det sker selvfølgelig ikke, men det er virkelig et godt signal til Disney om hvor meget de har kvajet sig. De havde alle ressourcer i verden til at skrive en god historie og så kommer de op med denne. Manuskriftforfatteren burde være fyret på stedet da han dukkede op med det manuskrift.

Det er jo lidt mærkeligt når man stadig synes det er en god og underholdende film, men det er vildt så meget de gør galt og ja som jeg sagde tidligere, det er helt sikkert nr. 9 ud af 9. Men det har du også indset nu kan jeg høre.

Men tænk om det havde hængt sammen og de havde fulgt ordentlig op, og med et godt plot og en Luke som Over-Master-Jedi....
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

SPOILERS
Antaeus skrev:Men tænk om det havde hængt sammen og de havde fulgt ordentlig op, og med et godt plot og en Luke som Over-Master-Jedi....
Ja, og de havde simpelthen det hele serveret på et sølvfad til at levere det største Star Wars brag i nyere tid. Jeg kunne nævne mange ting om Luke. Kunne du f.eks. se, hvis de havde lavet en hyldest-scene til Yoda, hvor Luke løfter en x-wing, som Yoda gjorde på Dagobah. Måske endda med en smule mindre koncentration end Yoda for at vise, at han havde nået nye Over-Master-Jedi højder? Og ved du hvad Antaeus? DE HAVDE ALLEREDE X-WINGEN LIGGENDE KLAR NEDE I VANDET! Istedet har vi en tøsedreng, der render rundt og drikker grøn mælk fra et eller andet bløddyr, mens han tuder "lad mig dø i fred". Jamen, hvad har de tænkt på mand? De har haft hovedet oppe i r.... Jeg gider ikke engang at være skuffet. De er jo fuldstændigt til grin.
Vedhæftede filer
yoda_lifting.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

SPOILERS

Luke som over-jedi-master havde været det bedste de kunne have gjort, i stedet får vi en ynkelig bitter gammel mand som når nøden er størst kan finde ud at lave en projektion af sig selv og det er åbenbart mere anstrengende end alt det han har været igennem i ep. 4-6, så anstrengende at han dør. Vi har at gøre med den måske største jedi af dem alle og som endda har haft 30 år til at udvikle sine færdigheder til super jedi og som i den grad har psyken i orden, tænk hvad han har været udsat for og stået imod tidligere.
Så hyr dog nogle som kan skrive en historie og har de andre episoder i baghovedet samtidig.

Ja, at han løfter x-wing kunne være en fin gestus, men kun i et hurtigt klip. Jeg er ikke meget for at de kopierer hvad der fungerede i den originale trilogi og så twister scenerne så vi reelt får det samme igen. Der er ikke meget nytænkning. Jeg savner i den grad nytænkning og en original velskrevet historie i de nye episoder.

Da Mark Hamil så manuskriftet var hans kommentarer - er det virkelig jeres tanker omkring Luke?
De ignorerede ham bare.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

SPOILERS

Jeg talte om en hyldestscene, ikke en kopi. Men at de kopierede Ep. 4 over i Ep. 7, synes jeg, var genialt. Der er vi så bare uenige, og det har vi også diskuteret tidligere.

Ja, det er vildt, at han falder om efter en meditation. Det er ikke nogen særlig heroisk død for den største jedi.

Men nu kommer J.J.Abrams tilbage til Ep. 9, så der er håb for fremtiden. Han skal vel lige bruge en time på at lukke plothuller og genskabe Lukes minde, så det bliver nok en lang film, men det er også i orden, bare der bliver rettet lidt op på historien.

Ja, jeg har godt hørt, at Mark Hamill var skeptisk. Der er nok nogle, der nu fortryder, at de ikke lyttede til ham.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

spoilers!!!

Jeg er enig i dele af jeres kritik (fxLeias redning), men godt nok også uenig i en del af præmissen for jeres kritik. Jeg fandt det fx forfriskende, at Luke ikke bare var blevet en gammel klog mand, som hans forgængere, men at han rent faktisk havde lavet en fejl, der martrede ham i en grad, så han havde vendt verden ryggen. Fortsættelsen af scenen hvor Rey og Luke mødes i VII var den største overraskelse i VIII - der skete noget jeg slet ikke havde forudset og det var fedt. Det lyder som om I ville have været mere tilfredse med noget helt forudsigeligt. Det kan jeg ikke følge.

Samtidig synes jeg også, at det var dejligt, at der kom nuancer til i forskellene på den lyse og den mørke side. Der har altid været noget, hvor den samme person kunne ende begge steder, hvis man faldt for fristelserne, men aldrig tror jeg splittelsen har været så flot tegnet op som hos Kylo Ren - og at han endda kan teame kortvarigt op med Rey, hvorefter de igen må konstatere, at de er på forskellig kurs understøtter kun, hvor hårfin grænsen er, når man besidder den slags magt, de gør. Tillige er det jo den største klassiske helt, Poe, der er skyld i flest af de godes død, med hans manglende evner til at holde hovedet koldt og se det store billede end han begår sine mytterier - hans planer koster dyrt. Det var ikke hans intention, men igen tegner den finere nuancer af hvor svært sådan noget krig er.

Så point for at udvide de moralske zoner i universet herfra.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

JarJar Abrams
Offentliggjort den 20. dec. 2017

"Luke would never say that, I'm talking about the George Lucas Star Wars. This is the next generation of Star Wars. I almost had to think of Luke as another character. Maybe he's jake Skywalker, he's not my Luke Skywalker".

https://www.youtube.com/watch?v=EIY-PsHrj9A
Det er oppe alle vegne nu, fora, avisartikler, talk shows, youtube etc.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Jeg er ikke specielt glad for at J. J. Abrams har taget over, for hvor kopierede han bare meget fra de gamle så meget at det blev lidt pinligt. Det var dog også en masse gode takter.
Nu får vi måske bare mere af det samme igen igen igen, men det kan være at han i det mindste kan komme ind på hans oprindelige tanker igen med trilogien. Bare ærgerligt der har været en i midten til at spolere en del.
De har så mange midler hvorfor i alverden kan de ikke selv udvikle en historie i stedet for at blive ved at tyvstjæle og så twiste det lidt.

Og ham i midten har de endda hyret til den kommende nye trilogi.
Jeg håber at det ændres med alt den her ravage.
Senest rettet af Antaeus 21. dec 2017, 18:26, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Thomas S skrev:spoilers!!!

Jeg er enig i dele af jeres kritik (fxLeias redning), men godt nok også uenig i en del af præmissen for jeres kritik. Jeg fandt det fx forfriskende, at Luke ikke bare var blevet en gammel klog mand, som hans forgængere, men at han rent faktisk havde lavet en fejl, der martrede ham i en grad, så han havde vendt verden ryggen. Fortsættelsen af scenen hvor Rey og Luke mødes i VII var den største overraskelse i VIII - der skete noget jeg slet ikke havde forudset og det var fedt. Det lyder som om I ville have været mere tilfredse med noget helt forudsigeligt. Det kan jeg ikke følge.

Samtidig synes jeg også, at det var dejligt, at der kom nuancer til i forskellene på den lyse og den mørke side. Der har altid været noget, hvor den samme person kunne ende begge steder, hvis man faldt for fristelserne, men aldrig tror jeg splittelsen har været så flot tegnet op som hos Kylo Ren - og at han endda kan teame kortvarigt op med Rey, hvorefter de igen må konstatere, at de er på forskellig kurs understøtter kun, hvor hårfin grænsen er, når man besidder den slags magt, de gør. Tillige er det jo den største klassiske helt, Poe, der er skyld i flest af de godes død, med hans manglende evner til at holde hovedet koldt og se det store billede end han begår sine mytterier - hans planer koster dyrt. Det var ikke hans intention, men igen tegner den finere nuancer af hvor svært sådan noget krig er.

Så point for at udvide de moralske zoner i universet herfra.
Ja, der er også en masse godt, bestemt.

De er helt fint at de laver noget uforudsigeligt, men det vi får er ikke Luke Skywalker.
Som Mark Hamil siger, han tænkte på ham som en anden, måske Jack Skywalker, for Luke er det i hvert fald ikke.

Luke var ham som kunne se godheden i Vader og fik ham omvendt og så skulle han give fortabt for en ung knøs som ikke engang var blevet ond endnu.

Luke var ham som gik så meget igennem. Skulle han bare give fortabt og blive en gammel bitter mand. Det har intet med Luke at gøre.

Jeg havde set frem til en helt ny historie i denne trilogi som tog en helt anden retning end de gamle film, men de holder sig ufattelig meget op af de gamle film. Des mere man læser så finder man ud af hvor meget de efterligner og instruktørerne siger det endda selv. Jeg synes det er ærgerligt, hvorfor får vi ikke noget nyt, men selvfølgelig stadig i Star Wars ånden?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Antaeus skrev:
JarJar Abrams
Offentliggjort den 20. dec. 2017

"Luke would never say that, I'm talking about the George Lucas Star Wars. This is the next generation of Star Wars. I almost had to think of Luke as another character. Maybe he's jake Skywalker, he's not my Luke Skywalker".

https://www.youtube.com/watch?v=EIY-PsHrj9A
Det er oppe alle vegne nu, fora, avisartikler, talk shows, youtube etc.
Besvar