Darren Aronofsky: Noa(h)
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Darren Aronofsky: Noa(h)
Første bind af to af Darren Aronofskys Noa, illustreret af Nico Henrichon, udkom på Cobolt i sidste uge. Det er forløberen for Aronofskys filmatisering, som kommer i 2014. Man kan nu se den første trailer på IMDB, og det ser meget lovende ud, mener jeg.
Aronofsky er fantastisk med billeder - det viste han især med The Fountain, og har altid været optaget af mennesker, besat af at udrette eller opnå noget bestemt. Og det er Noa(h) så absolut. Jeg skal helt klart i biografen og se filmen.
Aronofsky er fantastisk med billeder - det viste han især med The Fountain, og har altid været optaget af mennesker, besat af at udrette eller opnå noget bestemt. Og det er Noa(h) så absolut. Jeg skal helt klart i biografen og se filmen.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Darren Aronofsky: Noa(h)
Ja, det ser rigtig godt ud. Henrichon arbejder på højtryk for at færdiggøre anden halvdel af tegneserien, som udkommer samtidig med filmpremieren marts/april næste år.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Det må være et ret stort skib de får bygget, mange gange større end nutidens største supertankere, hvis der skal være plads til de millioner af dyr, mad, vand, hø samt tusinder af mennesker som skal fodre dyrene og muge ud.
Også spændende hvordan de får samlet alverdens dyrearter på et sted og får dyrene ind i båden, det må tage måneder at få millioner af dyr ind samt sørge for alle overlever for ikke at tale om hvordan de kommer til arken.
Bliver også spændende hvordan de får installeret el og klimaanlæg så dyrene kan overleve.
Også spændende hvordan de får samlet alverdens dyrearter på et sted og får dyrene ind i båden, det må tage måneder at få millioner af dyr ind samt sørge for alle overlever for ikke at tale om hvordan de kommer til arken.
Bliver også spændende hvordan de får installeret el og klimaanlæg så dyrene kan overleve.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Antaeus, du ved godt, at der er grunde til, at der i verden findes begreber som "fabel", "myte", "billedlig fortælling", "lignelse", "parabel" osv., ikke? Eller som andre ville sammenfatte den slags: "Fantasi".
Hvad er problemet?
Hvad er problemet?
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Carsten, jeg skal jo formentlig se filmen på et eller andet tidspunkt og så slår jeg som regel den kritiske sans fra og nyder historien og underholdningen. Men før har jeg lidt svært ved at lade være med lige at kommentere på Noahs ark. Mest fordi så mange, især amerikanere, tror de ser en historisk film og ikke fri fantasi. Jeg skal bare lige provokere lidt...Carsten Søndergaard skrev:Antaeus, du ved godt, at der er grunde til, at der i verden findes begreber som "fabel", "myte", "billedlig fortælling", "lignelse", "parabel" osv., ikke? Eller som andre ville sammenfatte den slags: "Fantasi".
Hvad er problemet?
Men jeg nød da fx storfilmen "De 10 Bud" i sin tid med Charlton Heston og Yul Brynner, fremragende film og så smed jeg den kritiske sans ind under gulvtæppet...

- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Anthaeus, Noah er ikke en dokumentarfilm. Man skal ikke begynde, at overveje logistikken omkring Noahs ark, endsige det geologiske spørgsmål om hvor vandet, der oversvømmede hele Jorden, kom fra. Det hænger slet ikke sammen, men det er vist også kun kristne (protestantiske) fundamentalister, der mener det skal tages bogstaveligt. Og det er Darren Aronofsky ihvertfald ikke. Det ("religiøsitet") er en rigtig dårlig begrundelse for at fravælge tegneserien eller filmen.
Iøvrigt er der masser af film og tv-serier, hvor man skal slå sin kritiske sans fra: Det gælder ret typisk for historiske film og serier, hvis man kender til emnet. Et andet eksempel: Jeg er selv ansat i statsadministrationen, og kunne kun klare at se DR's "Borgen" når jeg fortrængte min viden om, hvordan politik og forvaltning reelt foregår.
Iøvrigt er der masser af film og tv-serier, hvor man skal slå sin kritiske sans fra: Det gælder ret typisk for historiske film og serier, hvis man kender til emnet. Et andet eksempel: Jeg er selv ansat i statsadministrationen, og kunne kun klare at se DR's "Borgen" når jeg fortrængte min viden om, hvordan politik og forvaltning reelt foregår.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Enig i at man i rigtig mange film skal slå den kritiske sans fra og gemme den langt væk, hvis man underholdes og nyde historien.Erling Søby skrev:Anthaeus, Noah er ikke en dokumentarfilm. Man skal ikke begynde, at overveje logistikken omkring Noahs ark, endsige det geologiske spørgsmål om hvor vandet, der oversvømmede hele Jorden, kom fra. Det hænger slet ikke sammen, men det er vist også kun kristne (protestantiske) fundamentalister, der mener det skal tages bogstaveligt. Og det er Darren Aronofsky ihvertfald ikke. Det ("religiøsitet") er en rigtig dårlig begrundelse for at fravælge tegneserien eller filmen.
Angående det kristne, så er der bare rigtig mange af dem og det er jo ikke fordi de alle kun passer deres egen gadedør, og det er ikke noget jeg vil støtte, så derfor skal det lige vurderes om det er noget indoktrinering fra deres side, eller bare et forsøg på en god film. I USA er der vist stadig flere der tror på Bibelens beretning end evolutionen. Selv i Danmark har vi ikke engang stat adskilt fra kirke.
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Antaeus, du kan læse mere om filmen her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Noah_(film)
Aronofsky er ikke kristen propadandist. I afsnittet "Reception" vil du se, at kristne bibeltro allerede nu er imod filmen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Noah_(film)
Aronofsky er ikke kristen propadandist. I afsnittet "Reception" vil du se, at kristne bibeltro allerede nu er imod filmen.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty