Folketingets nye valgvideo

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 374
Tilmeldt: 17. maj 2006, 23:51

Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Gaston »

Her er en lille valgfilm jeg har været med til at lave, den deler allerede vandende... :lol: Hvad synes I? (for god ordens skyld: vær forberedt på tegnefilmsex og vold!) https://www.youtube.com/watch?v=ltvV7_-6GUw
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Peder Riis »

Min Facebook-væg er eksploderet med den film! Tillykke med berømmelsen!

Personligt er jeg fan og synes der er for mange folk der bruger for meget energi på at finde på noget at blive forarvede over. Håber der kommer en 2'er til næste valg! :lol:
Age of Peder -Eller kaos!
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af lolsen »

Jeg er så absolut ikke fan...
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 374
Tilmeldt: 17. maj 2006, 23:51

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Gaston »

Peder Riis skrev:Min Facebook-væg er eksploderet med den film! Tillykke med berømmelsen!

Personligt er jeg fan og synes der er for mange folk der bruger for meget energi på at finde på noget at blive forarvede over. Håber der kommer en 2'er til næste valg! :lol:
Hehe.. Tak! Animerede dog kun en lille del af den, så berømmelsen er der nok lang vej til endnu ;) Og enig i at folk er liiige en tand for følsomme. En ting er at den ikke falder i ens smag, men ligefrem at "bandlyse" den (som nogle politikere nærmest kræver)...?? :shock:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Frank Madsen »

Gaston skrev:Her er en lille valgfilm jeg har været med til at lave, den deler allerede vandende... :lol: Hvad synes I? (for god ordens skyld: vær forberedt på tegnefilmsex og vold!) https://www.youtube.com/watch?v=ltvV7_-6GUw
Kan godt lide, at man har gensolgt suttescenen fra traileren til "Rejsen til Saturn". Er det de samme, der har lavet storyboard? Ellers er det jo ren Orla Frøsnapper. Jeg kan forestille mig Lykketofts anerkendende nik og tryk på Go!-knappen, da reklamebureauet præsenterede ham for filmens budskab om, at "tæsk, det er det, de unge ska' ha'!"

Måske dog lidt skræmmende, at demokratiet er nået dertil, at de folkevalgte er nødt til at true vælgerne med korporlig vold for at få dem til at gå hen og legitimere deres mandat. Det er måske det, der er faldet nogle for brystet.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Nå - den er jo fjernet...

nyt link:

www.youtube.com/watch?v=gT4lhERDZ8s
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Dan R. Knudsen »

I øvrigt syntes jeg problemet med videoen er at den måske nok skaber debat og provokere - men jeg tror at det egentlige budskab går tabt i formidlingen.
Der så også er noget fantasiforladt og kommer fra samme hylde som "Dirigenten, puslespilsbrikken, schweizerkniven og bokseren" - standardløsninger man altid kan ty til i reklamebranchen hvis man ikke kan finde på andet....

Der er jo voldsomt interessante ting at sige om EU og dem der bestemmer i EU. KUNNE man ikke have forestillet sig at "de unge" der overhovedet KAN lokkes til at stemme måske kunne motiveres med mindre intetsigende budskaber?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9428
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Antaeus »

Synes godt om ting der provokerer og er politisk ukorrekt - så "LIKE" herfra.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Kim Larsen »

... mit problem med den, er at jeg tror ikke den får én eneste person til at vælge, som ikke ville have gjort det alligevel. :roll:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Frank Madsen »

Kim Lyng Larsen skrev:... mit problem med den, er at jeg tror ikke den får én eneste person til at vælge, som ikke ville have gjort det alligevel. :roll:
Jeg har lige udført "Anders Samuelsen-testen" (spørg husets teenager) på filmen, og den udløste latter 5-6 gange undervejs og konklusionen "Den er ret sjov!". Adspurgt, om filmen ville få ham til at stemme 25. maj svarede han: "Det ville jeg jo have gjort alligevel!"
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Karl-E. »

Antaeus skrev:Synes godt om ting der provokerer og er politisk ukorrekt - så "LIKE" herfra.
Det kan jeg også! Men det ændrer ikke ved at jeg synes omtalte valgvideo er noget ligegyldigt lårt :twisted:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Kim Lyng Larsen skrev:... mit problem med den, er at jeg tror ikke den får én eneste person til at vælge, som ikke ville have gjort det alligevel. :roll:
Det er ikke til at vide. I USA fik de lignende kampagner jo faktisk en del til at stemme, som ikke ville have gjort det ellers.

Men først og fremmest har filmen da sat fokus på nogle alvorlige problemer: At meget få unge stemmer til EU-valg, og at dette er afledt af en enorm afstand mellem EU og befolkningen, ikke mindst EU og ungdommen. Hvilket stærkt i dag er blevet understreget af de mange hysteriske polikere, der har fordømt filmen, men ikke har noget som helst alternativt bud på, hvad man ellers kunne have gjort.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Der er jo ikke noget i Voteman-filmen der på nogen måde synliggør HVORFOR det er vigtigt at stemme...derfor rykker den nok ikke alverden.

At "en lignende film" i USA har flyttet stemmer - det er noget floffy. Hvilken film? Hvilken afstemning?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jeg skal ikke kloge mig på, hvad der virker i forhold til formålet, eller om det overhovedet er muligt at få markant flere unge til at interessere sig for de EU-valg, som deres forældre jo dårligt gider, selv med massive og langt mere pengestærke kampagner end pågældende. Men at kalde videoen underlødig, kvindeundertrykkende, voldsforherligende eller lignende er efter min opfattelse blot udtryk for manglende afkodningsevner og ikke et holdningsspørgsmål.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: Folketingets nye valgvideo

Indlæg af Henrik Rehr »

Selv om man måske synes at videoen er underlødig eller intellektuel tyndbenet eller nok ikke gør nogen forskel eller hvad det nu kan være, så HAR den altså astedkommet en diskussion i forbindelse med det EU-valg og det er en positiv ting, alt andet lige.
Nå, jeg tegner videre.
Besvar