Luke Cage TV-serie

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Luke Cage TV-serie

Indlæg af Noname »

Så er der offentliggjort en teaser:

https://www.youtube.com/watch?v=Ymw5uvViqPU
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Nøhr »

Jeg glæder mig som et lille barn henunder julen.
Luke Cage er en af mine yndlingsfigurer.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Nøhr »

Jeg fik sat mig ned med en masse kaffee, noget skønno pizzamad og både vand og iste.
Snuppede mig en Luke Cage marathon, 13 afsnit in én køre - jeg ku' ikke slippe serien.
Herlig gang ramasjang, og moderniseret dog med hints til 1970'nes blacksploitationbølge.
Masser af henvisninger til Avengers, Iron Man samt Jessica Jones og Daredevil - i en sådan verden af supervæsner er livet i gadehøjde egentlig ganske som det altid har været.
Solid underholdning fra først til sidst, med et ganske herlig dovent tempo til at begynde med, men derefter ta'r historien fart, langsom acceleration, men effektiv.
Der er hilsner til tegneserien selvfølgelig, og plottet låner også derfra, blot har det hele fået en ansigtsløftning der ubesværet rykker Cage fra 70'rne til 2016.
"Trish Talk" optræder i baggrunden og er man skarpsynet og nørdet nok vil man fange mange henvisninger I baggrunden.
En plakat med Stan Lee, et opslag med tilbud om selvforsvarstræning fra Colleen Wing og andre påskeæg man let misser hvis man blinker på det gale tidspunkt.
Så absolut seværdig, især hvis man blev bidt af Marvel i de formative år.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Noname »

Nøhr skrev:Jeg fik sat mig ned med en masse kaffee, noget skønno pizzamad og både vand og iste.
Snuppede mig en Luke Cage marathon, 13 afsnit in én køre - jeg ku' ikke slippe serien.
Herlig gang ramasjang, og moderniseret dog med hints til 1970'nes blacksploitationbølge.
Masser af henvisninger til Avengers, Iron Man samt Jessica Jones og Daredevil - i en sådan verden af supervæsner er livet i gadehøjde egentlig ganske som det altid har været.
Solid underholdning fra først til sidst, med et ganske herlig dovent tempo til at begynde med, men derefter ta'r historien fart, langsom acceleration, men effektiv.
Der er hilsner til tegneserien selvfølgelig, og plottet låner også derfra, blot har det hele fået en ansigtsløftning der ubesværet rykker Cage fra 70'rne til 2016.
"Trish Talk" optræder i baggrunden og er man skarpsynet og nørdet nok vil man fange mange henvisninger I baggrunden.
En plakat med Stan Lee, et opslag med tilbud om selvforsvarstræning fra Colleen Wing og andre påskeæg man let misser hvis man blinker på det gale tidspunkt.
Så absolut seværdig, især hvis man blev bidt af Marvel i de formative år.
13 afsnit - Det er dem alle sammen! De varer vist imellem 45-60 minutter hver ? Hvilken maraton - Respekt! :) 8)

Jeg selv er blevet meget mere fan af DC/Marvel film og tv-serier end jeg var for nogle år siden. Jeg synes nu det er helt fint der bliver lavet om på tingene i forhold til tegneserierne, fordi for dem der læser tegneserierne er det jo ingenting ved at se noget der er en fuldstændig kopi af en tegneserie. Jeg ser biograf og tv-serier som et andet univers, i stil med Ultimate eller Earth One universerne. Arrow-serien synes jeg er langt federe end tegneserien, den kan jeg rigtigt godt lide, og også Gotham!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9426
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Antaeus »

Jeg har set de to første afsnit af Luke Cage og var godt underholdt. Jeg skal i gang med 3. afsnit nu.
Det absolut eneste jeg kendte til Luke Cage før jeg startede på denne tv-serie var en forside som blev præsenteret i vores store forside tråd for en del år tilbage af Googamooga.

Jeg har set først sæson af Flash, som var ganske underholdende.

Daredevil 1. sæson har jeg også fået set. Den har også en del gode takter, men jeg var virkelig træt af hans kampe, de er så kedelige og trivielle at jeg keder mig til døde.

Gotham, jeg har fået set det meste af 1. afsnit, men jeg gik i gang med noget andet i stedet. Måske jeg tager fat på den igen. Det var egentlig ikke fordi jeg kedede mig, men fandt bare noget rigtig godt i stedet.

Jessica Jones, her har jeg set første afsnit og var fint underholdt, men jeg har ikke fået set mere. Mest fordi den lød ret forudsigelig. Og det lød som jeg havde ret når jeg spurgte nogle ud der havde set den.

Jeg har også fået set et afsnit eller to af nogle af de andre Marvel serier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Snoopy »

Jeg har kun set 9 afsnit af Daredevil. Ligesom Antaeus gik jeg død i den. Jeg har ikke set nogen af de andre Marvel-serier, men jeg vakler lidt imellem at se enten Arrow eller Luke Cage, hvis de er varierede og fængende nok i plottene.

Men der er dog også lige en spandfuld Babylon 5 episoder der skal ses på dvd først. :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9426
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Antaeus »

Snoopy skrev:Jeg har kun set 9 afsnit af Daredevil. Ligesom Antaeus gik jeg død i den. Jeg har ikke set nogen af de andre Marvel-serier, men jeg vakler lidt imellem at se enten Arrow eller Luke Cage, hvis de er varierede og fængende nok i plottene.

Men der er dog også lige en spandfuld Babylon 5 episoder der skal ses på dvd først. :)
Daredevil:
Jeg gik ikke død i den, jeg fik set hele sæson 1 og synes den var ganske underholdende en del af vejen. Der hvor den er dødsyg er måske der hvor den burde være mest underholdende, nemlig Daredevils kampe. Men den er hel gal, de kampe er så ens, trivielle og kedelige og nogle gange langtrukne. Jeg venter kun på de overstås, så der igen gås tilbage til den mere underholdende del af serien (og det er jo helt galt).

The Flash
I øvrigt kan jeg også anbefale The Flash, hver gang man (jeg) begynder at tænke nu er den lige ved at blive triviel så kommer der nye plots ind og twists som gør den virkelig underholdende. Jeg har hørt flere anbefale den som væsentlig bedre end Arrow. Det kan jeg så ikke personligt da jeg ikke har set Arrow.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Snoopy »

Antaeus skrev: Daredevil:
Jeg gik ikke død i den, jeg fik set hele sæson 1 og synes den var ganske underholdende en del af vejen. Der hvor den er dødsyg er måske der hvor den burde være mest underholdende, nemlig Daredevils kampe. Men den er hel gal, de kampe er så ens, trivielle og kedelige og nogle gange langtrukne. Jeg venter kun på de overstås, så der igen gås tilbage til den mere underholdende del af serien (og det er jo helt galt).

The Flash
I øvrigt kan jeg også anbefale The Flash, hver gang man (jeg) begynder at tænke nu er den lige ved at blive triviel så kommer der nye plots ind og twists som gør den virkelig underholdende. Jeg har hørt flere anbefale den som væsentlig bedre end Arrow. Det kan jeg så ikke personligt da jeg ikke har set Arrow.
Ok, jeg synes, ved eftertanke, at Daredevil meget godt fulgte hvad jeg husker fra jeg læste om begyndelseshistorien i tegneserien for mange år siden. Keglekongen er også godt castet. Kampene sagde mig ikke ret meget, og jeg blev nok grebet af andre serier i stedet, så at "gå død i serien" er måske lidt overdrevet skrevet af mig. Måske jeg tager den op igen hvis der er et vakuum af mangel på andre gode serier.

The Flash har jeg også tænkt på, det er svært at vurdere for mig hvilken Marvel serie jeg skal tage hul på, vil jo helst starte på den "bedste", men det er jo nok en subjektiv vurdering.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Thomas S »

Bare lige en detalje: Flash og Arrow er altså ikke Marvel-serier.
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Snoopy »

Thomas S skrev:Bare lige en detalje: Flash og Arrow er altså ikke Marvel-serier.
Oh ja, DC Comics. "Superhelteserie" passer bedre.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Nøhr »

Snoopy skrev:... det er svært at vurdere for mig hvilken Marvel serie jeg skal tage hul på ...
Netflix/Marvel bør ses i udgivelsesrækkefølgen, der er mening med galskaben og der er kronologi i kalorius.

Den allerbedste TV-serie fra Marvel (ikke Netflix) syn's jeg dog er Agent Carter, som jeg vidst nok har sagt før.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af D@niel »

Nøhr skrev:...Luke Cage... Solid underholdning fra først til sidst, med et ganske herlig dovent tempo til at begynde med, men derefter ta'r historien fart, langsom acceleration, men effektiv.
Det er jeg rigtig glad for, at du skriver. Jeg har set de to første afsnit, og selvom det er ok underholdning, synes jeg godt nok, den er noget sløv i optrækket. Når jeg ser Marvel og DC serier, vil jeg gerne have noget action. Jeg håber, det kommer i de følgende afsnit.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Thomas S »

Jeg er kun tre afsnit inde - og indtil videre synes jeg netop at noget af det fede er det rolige tempo. Det er jo ikke fordi der ikke sker noget, der bliver også bare brugt tid på stemning. I like.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af D@niel »

Ja, det er også bare mig, der er så håbløst langt bagud med alle de serier, jeg gerne vil se, at jeg hurtigt bliver utålmodig, hvis de ikke fanger mig med det samme. Jeg var dog aldrig i tvivl om Luke Cage og efter at have ædt mig igennem hele sæsonen, er jeg voldsomt begejstret. Superfed serie.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Luke Cage TV-serie

Indlæg af Robin »

Så kører sæson 2 på Netflix! Men det ved I sikkert allerede :D

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar