Der sker store ting i Doctor Who-universet.
Den nuværende Doctor Who - Peter Carpaldi - har haft sine tre år, og stopper med årets juleepisode. Det samme gør produceren Steven Moffat, der har været på siden 2009. I den aktuelle sæsons sidste afsnit blev der ryddet grundigt op i bifigurerne Bill Potts, Nardole, The Master/Missy, og som det tidligere skete med River Song.
For et par dage siden blev det annonceret, at den næste Doctor bliver en kvinde, spillet af engelske Jodie Whittaker. Jeg har ikke set hende i noget, så jeg er forsigtigt positiv. Man kan gøre rigtig meget med Doctor Who, uden det går galt, så spændende bliver det. Og bordet er ihvertfald ryddet til den nye producer.
Er der andre end mig, der er Whovian? - Og hvis der er, hvad synes I så (spørgsmålet giver næppe mening, hvis man ikke følger serien)?
Den næste doktor -
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Den næste doktor -
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
Re: Den næste doktor -
Jeg er ikke Whovian, men har haft stor fornøjelse af at se serien on and off. Meget engelsk på den gode måde og ofte spøjse og uventede drejninger i plottet. Jeg vil bestemt se et par afsnit og måske mere med Jodie Whittaker.
mvh.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Robin:
Jeg har selv fulgt med fra starten af den nye serie (fra 2005), og er således godt med, men har du oplevet det som svært at hoppe ind on and off?
Steven Moffat er nogen gange blevet kritiseret for, at serien er blevet for indviklet med ham som producer - han kan godt lide at skabe continuity i serien, ved at tage tidligere figurer og begivenheder op, og bygge videre på. De sidste afsnit (hvor de originale Mondassian Cybermen er med) i den aktuelle sæson refererede således tilbage til et afsnit fra 1966.Jeg er ikke Whovian, men har haft stor fornøjelse af at se serien on and off.
Jeg har selv fulgt med fra starten af den nye serie (fra 2005), og er således godt med, men har du oplevet det som svært at hoppe ind on and off?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
Jeg er et par sæsoner bagud, så er ikke helt nået dertil endnu. Men Stephen Moffat var helt klart den, der gjorde mig hooked. Allerede de afsnit han skrev inden han blev overordnet showrunner, som fx Blink (det første med Weeping Angels) fik mig til at spærre øjnene op og synes, der var noget "mere" ved serien. Og jeg synes han har lavet nogle rigtigt fede sæsoner. Nu er jeg som sagt bagud, så har ikke set hvordan oprydningen har været, men jeg kan også sagtens forestille mig, at den er tiltrængt. I Sherlock er Moffat kommet for langt ud nu, og den lader til at være uredbar.
Hvad angår en kvindelig doktor, er det vel kun på tide. Time Lords fra Galifrey har jo ikke noget køn, så de kan jo lige såvel være kvinder (hvad the Master jo også jævnligt har været). Kombinationen mandlig doktor, kvindeligt sidekick har der været masser afsnit af. Lad os prøve noget nyt. Og det er jo helt i figurens ånd, at den med jævne mellemrum genskabes som noget nyt.
Hvad angår en kvindelig doktor, er det vel kun på tide. Time Lords fra Galifrey har jo ikke noget køn, så de kan jo lige såvel være kvinder (hvad the Master jo også jævnligt har været). Kombinationen mandlig doktor, kvindeligt sidekick har der været masser afsnit af. Lad os prøve noget nyt. Og det er jo helt i figurens ånd, at den med jævne mellemrum genskabes som noget nyt.