Punisher på Netflix 17. november

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af D@niel »

Punisher: "what do you know about my family?"
Bad guy: "I don't know anything"
Punisher: "fair enough" ...

YES, det her bliver forhåbentligt rigtig godt, hold nu k@€t, hvor jeg glæder mig. Og med det enorme arbejde, der er gjort for at integrere lydsiden og Metallicas musik i denne trailer, så siger det sig selv, at den skal ses og høres med volumen på MAX! (pun intended)

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Robin »

Det bliver spændende. Håber den er på niveau med DD, Jessica Jones, Luke Cage og Defenders. Tak for trailer!

,hvis.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Nøhr »

Den ser s'gu hård og brutal ud, altså godt i tråd med tegneserien - jeg er ska' da se den.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Robin »

Så er den der! Er i klar? Jeg er selv forhindret, men kan måske "putte" lidt stumper ind i ny og næ.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Jan P.
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 295
Tilmeldt: 12. okt 2006, 22:56
Geografisk sted: Østjyland tæt ved vandet

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Jan P. »

Er alene hjemme og tidlig fri fra arbejde, så fik lige set de første 3 afsnit.
GIGA SPOLIER ALER
Afsnit et sparker røv fra starten af, går lidt ned i gear undervejs, men ender med at blive en fin gen-introduktion til Frank Castle som i begyndelsen virker til at havde lagt Punisherdragten på hylden og førsøger at holde sig udenfor problemer. Han bliver selvfølgelig nød til sidst i afsnittet igen at dele seriøse øretæver (nu med mukkert), og i afsnit 2 starter så den historie, der ser ud til at blive gennemgående i serien.
Bortset fra det første afsnit er det ikke Frank mod mafiaen men Frank mod militæret og dets skumle bagmænd. Sammen med Micro prøver Frank at finde ud af hvilke militærmænd der kunne have en interesse i at se hans familie dø.

Jeg kunne godt have brugt lidt færre scener hvor Frank drømmer om eller ser sin familie for sig. Ja det er hans drivkraft ,men der er mange, som i virkelig mange scener med flashbacks til Franks lykkelige familie. ALTID i solskin. MIndre kunne gøre det.

Netflixs Frank Castle er rå ustoppelig og virkelig vred. Han kan faktisk godt minde om Dolp LUndgrens take på figuren, (skal i min optik ses som en anbefaling), på den måde at han i de første afsnit er tavs, ked og voldelig .

Udover et par ligegyldige politifolk eller hvad de nu er, er bifigurerne gode. De er næsten alle en del af Franks skumle militærbaggrund og det er endu ikke helt sikkert hvem der gode og hvem der ikke er. Franks bedste ven i militæret BIlly Russo har dog sit navn imod sig.

Seriens udlægning af Micro giver mening. Han og Frank har, uden før at have mødt hinanden, fælles baggrund og har nu fælles mål. Micro vil finde de luskede militærbagmænd så han kan få sit liv tilbage. Frank vil finde de samme folk så de kan dø.

Alt i alt er jeg hooked og det virker til at Netflix er kommet tilbage på rette marvel spor igen. Defenders var helt ærlig så kedelig at jeg kun nåede halvvejs før jeg stoppede, dog skal man værre forberedt på, at når der kommer action i Punisher, så er det meget meget voldeligt.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Nøhr »

Pas på, lidt spoiler herunder.
fosatada den er grim, skamløst grim og ækel og voldelig, temmelig tro mod figuren og dens univers.
Frank er gået i stykker i sin sjæl og vreden, sorgen og krigen spøger - et kontant premiereafsnit giver os illusionen om at alt er ordnet, hævnen er uddelt og et nyt liv kan begynde... men Frank er gået i stykker... grimheden stikker dybere, både i ham, men også i hans fortid og snart tager tingene fart.
Det dvælende fortælletempo vi nu er vant til fra Netflix/Marvel virker godt i Franks historie, der opbygges et konstant stigende ubehagelig pres og ækelheder kaster kolde skygger henover hele serien.
En seværdig serie hvis man ikke for sart.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Thomas S »

OGSÅ SPOILERS I DETTE INDLÆG
Jeg er lidt splittet her. Den var velfortalt, godt lavet, skuespillet var godt, historien var god - i hvert fald på papiret alt sammen. Men jeg havde sgu lidt svært ved at engagere mig i den. Det følelsesmæssige drive kom ikke rigtigt, som det egentlig var lagt op til. Jeg ved ikke, om der var for mange scener, hvor han tænkte på sin familie, men de virkede ikke rigtigt på mig, fordi den følelsesmæssige motivation også var brugt i DareDevil. Det er jo selvfølgeligt menneskeligt logisk, at han stadig er motiveret af den samme hændelse, men for historien var det ikke godt. Og så regnede jeg hurtigt ud, at hans ven var på de ondes side, det tog sgu for lang tid før showet afslørede det også. Jeg tror man kunne have klippet det første seks afsnit ned til halvdelen, så havde man haft et meget strammere show, man kunne lade sig rive med i. Kritikken til trods - godt at se at det går fremad endnu engang for Marvel/Netflix-serierne efter lavpunktet med Iron Fist (for ikke at tale om Inhumans på en konkurrerende streamingtjeneste...)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Berti Stravonsky »

Se, jeg kender jo intet til noget som helst, og har fået overtalt min kæreste, Frk. Holm, til at vi giver Punisher en chance.

Den og så Godless samt Mindhunter.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Antaeus »

Jeg er godt i gang med Punisher og har set de fem første episoder. Jeg læser ikke med i denne tråd da jeg ikke vil have spoilers. Men ind til nu finder jeg den ret underholdende.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Antaeus »

Så fik jeg også set den færdig og herefter har jeg så læst jeres spoiler indlæg.

SPOILERS


Jeg kender intet til tegneserien så tv-serien er for mig mit første bekendtskab med The Punisher. Jeg mindes ikke at have set nogen Dolph Lundgren udgave.

Jeg var virkelig godt underholdt og havde ikke lige set at Billy var den store skurk så det fungerede virkelig godt for mig. Når man tænker lidt over det så er det jo tit sådan, men heldigvis havde jeg ikke forudset det. Jeg prøver også at lade være med noget sådan. Det bedste er bare at lade sig rive med uden at tænke og analysere, hvis man ellers kan lade være. Nogle gange er det umuligt.

De mange familie flash back synes jeg også var alt for mange og de gjorde heller intet godt for serien.
Den ting jeg dog virkelig hadede var klassikeren som man har set i så mange film og som reelt ville betyde døden for vores helt i 99% af alle tilfælde. Men sjovt nok overlever helten som regel 99,9% af gangene. Altså den hvor skurken sigter på et gidsel og her i serien i det sidste afsnit endda nogle Punisher ikke engang kender. Det er en klassiker at han smider pistolen, gør man det er man død, og hvor jeg hader det, det er så letkøbt og jeg tænker øv, øv, øv. Lad os nu få noget andet - en "rigtig" slutning. Det ender fint nok i nærkamp, men jeg havde nu foretrukket at det skete på en anden måde. Nu havde Punisher ham måske ikke lige i sigtekornet i denne udgave af klassiker-tricket, men skyder han og rammer i hovedet kan skurken ikke nå at reagere eller trykke på aftrækkeren.

Alt i alt er det er en god og underholdende serie, som bestemt kan anbefales.
Og mon ikke vi får Billy tilbage på et tidspunkt.... :wink:
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Thomas S »

Et svar til noget af det Antaeus skriver men med

... MULIGE SPOILERS FOR FREMTIDIGE PUNISHER-SÆSONER/MCU-PRODUKTIONER
Billy Russo er ikke ukendt hvis man kan sin tegneserie. Og nej, det bliver næppe det sidste, vi har set til ham. Hans endeligt var nemlig en variant af fødslen af en superskurk fra Punisher-universet. Hvis man vil vide hvem, kan man klikke her.
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Henrik Andreasen »

Har også fået set Punisher færdig og det er fin underholdning. Så Marvel er heldigvis tilbage på rette spor. Så meget bedre end Iron Fist, og kan slet ikke sammenlignes med Inhumans så var helt ved siden af. Hvis man endnu ikke har set Inhumans kan jeg kun anbefale at lade værd.

Nu er det bare at håbe, at Marvels bedste serie, efter min mening, Jessica Jones også kan følge op på det høje niveau i 2. sæson.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Robin »

Mangler lige episode 13. Er fint tilfreds, synes der ækel af og til, men det er jo Punisher. Er enig i det meste.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Robin »

Nu helt færdig. Jeg var godt underholdt, som de fleste. Meget voldsom og ækel (som Nøhr beskriver det), nogle gange lidt for ulækker efter min smag, men så'n ER Punisher jo. Det virker bare ikke så voldsomt på papir som på "levende billeder". Så var den lidt for lang, som sædvanlig, fristes man til at sige, men god og KLART bedre end Iron Fist; der skulle heller ikke så meget til. tilfreds seer alt i alt.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Punisher på Netflix 17. november

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg kendte intet til nogetsomhelst, og så her med tømmermænd og hængerøv så Frk. Holm og jeg første afsnit.

Jeg var og er begejstret. Hun mere kritisk. Hun mener, at tempoet er vel sløvt. Det synes jeg nu ikke. Jeg gider ikke have KABAM hele tiden, da det ellers bare bliver støj med støj på. Det var ganske afdæmpet og et fint mix.

Vold og afstumpethed? Ikke i første afsnit, da.
Besvar