Stargirl på HBO

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Stargirl på HBO

Indlæg af Robin »

Geoff Johns er kraftigt inde over ligesom han var på DC's tegneserie med Stargirl. Johns plejer at borge for kvaliteten,og jeg har kun set trailer og de første 10 minutter, men der er meget dér for min indre fanboy! Masser af Giolden Age, men ingen spoilere herfra!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 671
Tilmeldt: 23. feb 2006, 18:11
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af BjaAAArne »

Det er en børneserie - men det er måske også meget godt med noget superheltehalløj for børn igen.
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Robin »

Har stadig kun set de første 10 min. Det er voldsomme sager, har du set noget af den?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Robin »

Har nu set 3 episoder. Det er en underholdende serie for min indre fanboy. Der er mange henvisninger til Justice Society of America, og skurkene fra Injustice Society of America har fremtrædende roller. Jeg er ikke så sikker på det er en børneserie, da der er pænt meget vold og voldsomme dødsfald samt hospitalsophold. Ret underholdende indtil videre. Man skal selvfølgelig kunne klare en del stereotyp Amerika-halløj :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Henrik Andreasen »

Jeg har også set de første 3 afsnit og er også ok underholdt. Har også en vis tiltro til, at det kunne udvikle sig til en fin serie, da Geoff Johns er inde over. Men det er også en Greg Berlanti produceret serie, som også står bag alle de andre DC serier som er kendt som Arrow universet; Flash, Supergirl, Arrow, DC Legends etc. Alle ok serier, men målgruppen (som jeg ser det) er den målgruppe som tegneseriefans engang var, nemlig 8-16 år. Så alt er lidt glat poleret og alle skuespillere er kønne etc. Skal straks indrømme at jeg prøver at se så meget af det som jeg kan, man er vel tegneseriefan, da det nu er meget hyggeligt, men underholdningsværdien er noget svingende. Der er Netflix's Marvel serier mere møntet på den nye tegneseriefans alder, hvilket er 16+ (som jeg ser det), og deraf også er muligt at fortælle lidt anderledes superhelte historier - også med blandet resultat, men jeg er til gengæld mere målgruppen.

Men lad os se hvordan Stargirl udvikler sig!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Robin »

Helt enig, Henrik! Der ER amerikansk og glat, men der er fine passager, og det er rart at blive underholdt såd'n lidt uforpligtende, og kunne nikke genkendende til lid af DC universet. Jeg så 4. afsnit idag, her fik vi seriens take på Wildcat. Fint nok!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Robin »

Stargirl har udviklet sig! Medgivet, det er amerikansk, det er teenage, men der er også plads til noget dejligt Golden Age/Silver Age halløj, senest hér i det nyeste afsnit (2. sæson, 9. episode) i dag: Wildcat, Flash (Jay Garrick) og et par stykker til. Og en super superskurk!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Robin »

Færdig med Stargirl. Det er da underholdende. Dejligt mange Golden/Silver Age Geoff Johns er dygtig.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Nøhr »

Jeg blev aldrig rigtig fanget af Stargirl, på trods af de herlige golden-/silver age tiltag.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Robin »

Som vi har snakket om før, så ER der meget teenage fnidder og USA plim, men giv den en chance igen. Der er gode løjer ind i mellem, sy's jeg.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Stargirl på HBO

Indlæg af Robin »

Sø kører Stargirl igen, og det er nok for ..... og barnlige sjæle. MEN der er øjeblikke af nostalgisk "skønhed" ..... eller i hvert fald interesse :D

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar