Computerspil - Verdens Farligste Spil

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Computerspil - Verdens Farligste Spil

Indlæg af Antaeus »

Det er ikke ret mange spil jeg rigtig har spillet, men jeg har snuset til lidt forskellige gennem tiderne, men jeg ender altid med det samme, hvis jeg skal spille fordi jeg synes det overgår alt andet.
Heroes of Might and Magic III

Hvad er jeres favorit computerspil?

Her en lille artikel fra Politiken om spillet.
https://jyllands-posten.dk/livsstil/dig ... gste-spil/
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Computerspil - Verdens Farligste Spil

Indlæg af Snoopy »

All time favorit computerspil er nok for mit vedkommende det post-apokalyptiske RPG, "Fallout New Vegas". Der er en tyk stemning af 50'erne deri, samt en god historie og et glimrende gameplay. Alletiders til at leve sig ind i, især hvis man som jeg har computerrollespil som foretrukne genre.
Det er dog ikke et jeg vender tilbage til. Jeg har gennemspillet det to gange, men der er mange andre spil som jeg har lyst til at prøve også.
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Computerspil - Verdens Farligste Spil

Indlæg af The Elder »

mit første spil var "Kings Quest 4", og den type spil synes jeg stadig, er det fedeste.
Mangler dog stadig at gennemføre "3'eren".
Afledet var Quest for Glory som jeg lavede sammen med mine små drenge som godnathistorie.

Conquest of the Longbow. - Her kunne jeg spille som min barndomshelt Robin Hood. Episk.

Vores første rollespil var Ishar som blev spillet herhjemme som fællesprojekt og i min ældste drengs klasse.
Det kostede 700 guldmønter at gemme og der var ikke meget forståelse fra moderen, når der blev prajet "vi skal spise" og jeg så måtte over i det ene hjørne af landet og slå en flok varulve ihjel, så jeg havde penge nok.

Det lærte os en del elementær edb forståelse og logisk tænkning.
Vi var gået i stå i Ishar i en dungeon med håndtag, der åbnede døre.
Min dreng mente, at vi skulle hive i alle håndtag, men døren i det fjerneste rum forblev lukket.
- ryd hovedet og start helt fra blankt ark.
så gennemgik jeg systematisk, hvad der skete, når man hev i røde og grønne håndtag.
Og pludselig dannede der sig et billede af, hvilke håndtag der åbnede og lukkede, samt i hvilke rum, det skete i.
Så kunne der tegnes et kort over den sekvens, vi skulle udføre for at komme videre.
En lektion i elementær IT fejlfinden "tag ikke noget for givet, før du har undersøgt det.
"Always Look On The Bright Side of Life
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Computerspil - Verdens Farligste Spil

Indlæg af Gimli »

Uha - jeg har nok mere end 1 ynglingsspil.

I mine unge dage spillede jeg på commodore 64, og her er Wizball, Impossible Mission og Leaderboard så meget i mit nostalgi-hjørne at de stadig må nævnes.

Dos-spil; Railroad Tycoon, Alone In the Dark og Gabriel Knight. Har også spillet Heroes of Might and Magik 3 og det er definitiv en runners up.

Jeg har ikke spillet så meget på PlayStation/X-boks. Men har fulgt lidt med og har prøvet lidt spil hos familie og venner. SSX til PlayStation 2 var en stor fornøjelse.

Min datter har købt en Switch, og jeg blev lidt fristet og fik lov til at købe Toki Tori 2. Det blev en positiv overaskelse. Nogle af de bedste puzzles jeg har haft fornøjelse med at løse. Om det ligefrem er et ynglingsspil - nok ikke - men det er tæt på. Meget tæt på.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Computerspil - Verdens Farligste Spil

Indlæg af Gimli »

For øvrigt - for fans af Heroes of might and magik. Hold øje med denne titel, når den udkommer.

https://se7en.ws/oh-huh-kings-bounty-2- ... d/?lang=en
Besvar