The Sandman som tv-serie på Netflix

Debat om tegneserie-relaterede film, tv-serier, tegnefilm mm.
Besvar
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

The Sandman som tv-serie på Netflix

Indlæg af Antaeus »

The Sandman første sæson (2022) kan ses på Netflix
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: The Sandman som tv-serie på Netflix

Indlæg af Robin »

Den skal tjekkes ud! Jeg har hørt pæne ting om den.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Andrebyboer
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. sep 2010, 22:41

Re: The Sandman som tv-serie på Netflix

Indlæg af Andrebyboer »

Den var dæven meg bra! Jeg har litt småpirk og ting jeg savner fra tegneserien å utsette, men alt i alt er denne filmatiseringen både trofast og virkelig vellykket. For en lettelse!

Ved å flytte handlingen nesten 35 år frem i tid (men beholde datoen Dream ble innesperret) oppstår det noen små konsistensproblemer: Alex Burgess og Unity Kincaid må begge være minst 120 år gamle, og i motsetning til f.eks. Ethel Cripps har de ingen magiske gjenstander for å holde seg unge. Best å ikke tenke for nøye over det!

Jeg synes også det var påfallende at nesten alle pre-eksisterende DC figurer ikke opprinnelig skapt av Gaiman har blitt utelatt eller omfortolket. Det er ikke overraskende at Superman, Batman, eller Martian Manhunter ikke dukker opp, naturligvis. Og Swamp Thing eller John Constantine ville innebære "crossovers" eller konflikt med andre DC TV-serier på andre TV-nettverk/strømmetjenester: i stedet får vi en moderne Johanna Constantine, og ravnen Matthew uten noen kobling til Matt Cable. Greit nok.

Men at til og med figurer som Etrigan og Brute & Glob blir byttet ut med nyskapte erstatninger er mer overraskende. Kan dette også være en av årsakene til at Lucien har blitt til Lucienne?

Visstnok har vi fremdeles f.eks. Cain og Abel, Destiny (nevnt, men ikke sett i denne sesongen), og Hecate/the Three. Men dette er jo opprinnelig mytologiske figurer, selv om Gaiman brukte og bygget videre på DCs versjon av dem.

Likevel er ikke bruddet totalt: fremdeles har vi John Dee, vi har Jed, og vi har Hector og Lyta Hall. (Jeg kommer ikke på flere.) Alle i ganske store roller. De er naturligvis nødvendige for fortellingen, og slik de blir framstilt her er de nesten helt løsrevet fra sine opprinnelser i superheltserier, men om man virkelig ønsket å unngå alle bånd til DC-universet og alle mulige rettighetskonflikter kunne man ha gitt dem nye navn og endret andre detaljer slik at de framstod som originale figurer. At det ikke har blitt gjort får meg til å stusse litt.
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: The Sandman som tv-serie på Netflix

Indlæg af Henrik Andreasen »

Var meget positiv over serien, selvom jeg på forhånd havde store forventninger. Som der blev nævnt var der små forskelle fra tegneserien, men det kan næsten ikke undgås. Om det så er pga. af rettigheder mv. skal jeg lade være usagt, men det blev løst ret fint. Havde også sat hele fredag eftermiddag og aften af til at se serien, og det lykkes også at få set alle 10 afsnit, selvom det blive lige efter midnat inden det 10. afsnit var fordøjet.

Store forventninger til sæson 2, som nok skal komme med så mange som allerede har set serien, hvis man skal tro på den omtale der har været.
roedspar
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. jun 2018, 22:47

Re: The Sandman som tv-serie på Netflix

Indlæg af roedspar »

Og DET ville jo være helt fantastisk såfremt det kunne relancere The Sandman på dansk , således at vi kunne få det sidste bind 10 udgivet , da de første 9 jo er udgivet af RW edizone bl.a i samarbejde med PAW Mathiesen fra Fahrenheit
+ supplementsbind ( der er kommet noget efterfølgende udover hovedserien som jeg husker det

og please I Samme format som de første 9 , ikke sandt

VH

Roedspar
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: The Sandman som tv-serie på Netflix

Indlæg af Antaeus »

Jeg fik afsluttet tv-serien sæson 1 i dag. Jeg var godt underholdt og på karakterskalaen er jeg omkring 4 ud af 6.
Jeg har i øvrigt også de to store omnibus i reolen, de er dog ikke læst, men efter serien fik jeg lige bladret lidt og genkendte en del fra serien.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar