Netflix' nye animationsserie i fem afsnit efter Asterix: Tvekampen er en af det mest vellykkede filmatiseringer, jeg endnu har set af Asterix.
Animationen fungerer perfekt, og selv om forfatternes forelskelse i anakronismer undertiden kammer lidt over og stilen kan blive lidt for moderne og Cartoon Network-agtig, har de gennemgående ramt en humor på linje med Goscinnys, med nye vitser så morsomme men dog så indlysende, at jeg må spekulere på, om det bare er mig, der aldrig har set/hørt/læst dem før.
Som f.eks. da et romersk sendebud kommer med meddelelsen om, at gallerne har valgt en ny høvding i stedet for Majestix forud for tvekampen, og sendebuddet kommer i tvivl om den nye høvdings navn på stenpladen, som han medbringer:
"... eller er det Obel9? Eller Obe59? Jeg ved ikke..."
Caveat 1 og 2:
- Jeg er kun ved afsnit 4.
- Jeg har set den på fransk, så jeg skal ikke kunne garantere for, hvor godt den danske eftersynkronisering fungerer, hvis man vælger at se den.
Asterix: Tvekampen på Netflix
Re: Asterix: Tvekampen på Netflix
jeg er også tilfreds med denne version og blev glædelig overasket både over animationen og de danske stemmer, som jeg var ret spændt på. Fin ting!
mvh.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!