verszou skrev:Det er ret fantastisk at se hele historien. Det har været en utroligt lærerig oplevelse at se det omsat fra tekst til tegning. Jeg har helt sikkert lært en masse til en anden gang.
Det har også været en af de mere lærerige maratoner for mit vedkommende. Bl.a. har jeg bevist for mig selv at jeg rent faktisk kan tegne digitalt. Med tiden skal det nok blive godt. Herudover har jeg for første gang prøvet en maraton uden andre i nærheden (bortset fra folk fra SJ). Endelig har jeg prøvet at arbejde efter et manuskript, hvilket er længe siden sidst. Og dengang var der stort set ingen tekst.
Peder Riis skrev:Tak for at oplade den færdige historie Preben. Der er mange der kunne lære noget af at færdigøre deres 24-timers serier efter deadline.
Jeg må dog sige at jeg ikke er fan af den font du har brugt. Den er alt for tung og klumpet at læse, selv når man forstørrer billederne.
Jeg ved godt min egen håndskrift ikke selv er værd at prale af, men hvis jeg havde maskintekstet havde jeg valgt en mere tynd og konservativ font.
Det var en temmelig drøj ting at komme igang igen. Heldigvis havde jeg lovet Kent at gøre den færdig, hvilket tilsyneladende var tilstrækkeligt til at jeg tog mig sammen. Det er sådan set også hans skyld at jeg overhovedet begyndte. Uden et manuskript havde jeg nok fravalgt 24 hour comics day i denne omgang.
Det med fonten kan du have ret i. Kriterierne for dens udvælgelse er lidt tilfældige: jeg havde ikke længere min 'normale' font på pc'en, jeg ville ikke bruge arial eller comic sans og det var den første på listen, der matchede disse kriterier, samtidig med at den understøttede æ, ø og å. Havde jeg haft mere tid, ville jeg have prøvet at printe noget tekst for at se om det kunne bruges.