hver...dag

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af torbentegner »

opslagstavlen må være det ypperste - tæt forfulgt af køleskabet - tak for de pæne ord
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. jul 2010, 23:26

Re: hver...dag

Indlæg af mummi »

Forresten kommer der ikke snart flere opskrifter? :D
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af torbentegner »

sommertid -hmm
Vedhæftede filer
hverdagsommertid.jpg
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: hver...dag

Indlæg af Kim Larsen »

Hvis du gerne vil have en milliard læsere, er Seriejournalens forum måske ikke det mest oplagte sted eksklusivt at fokusere din "markedsføring" på. Du kunne evt lave en side på det der Facebook-halløj ... og evt OGSÅ lave siderne på engelsk... Kvaliteten er jo generel god, så du burde godt kunne få mange "fans". ;-)

(Jeg klikker heller ikke på siderne, men læser dem direkte i forummet, så du kan vist ikke bruge counteren til så meget)

Bare forslag.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: hver...dag

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Jeg læser også troligt med, men klikker heller ikke. Til gengæld giiiider jeg ikke fjæsbogen mere. Her er meget hyggeligere.
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af torbentegner »

tak for forslag - har tænkt lidt på det med fjæsbogen og det internationale snit. Når jeg som emneopretter checker ind på siden, kan jeg se hvor mange gange tegningen er blevet vist - er det kun dem, som klikker på tegningen der bliver registreret ?
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: hver...dag

Indlæg af Thomas S »

torbentegner skrev:Når jeg som emneopretter checker ind på siden, kan jeg se hvor mange gange tegningen er blevet vist - er det kun dem, som klikker på tegningen der bliver registreret ?
Det tror jeg ikke. Nu har jeg for sjov lige prøvet at klikke rundt i tråden her og klikke på nogen af tegningerne og ikke på andre og opdatere en masse gange, og det ser for mig ud som om, at den tæller mig som 1 uanset hvad jeg gør - og at den husker, at den har talt mig, når jeg vender tilbage.
Brugeravatar
Christian Henry
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. mar 2012, 11:02
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af Christian Henry »

Fed serie, torbentegner. Jeg er vild med tegnestilen, både side-layout og farvelægning er tip-top.
Min tegneserie "Anyone for Rhubarb?" www.anyoneforrhubarb.com. Kig forbi til en high-five!
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af torbentegner »

tak for det Christian - og lige over - det er en herlig streg og en fed side - med misundelse mellem linjerne, for du har jo alt det "rigtige" webcomics setup! - har du meget trafik på din side?
Brugeravatar
Christian Henry
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. mar 2012, 11:02
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af Christian Henry »

Mange tak. Misundelsen er i øvrigt gengældt :)

Hvis du med webcomic-setup mener selve siden, så kan jeg i den forbindelse varmt anbefale "Comicpress". Måske kender du det allerede. Det er det "theme" jeg bruger i forbindelse med Wordpress, omend i en noget modificeret udgave. Ud af boksen er det dog forholdsvis let tilgængeligt, og som et stort plus, netop målrettet webtegneserier. Jeg er glad for det.

I forhold til trafik synes jeg ikke jeg kan klage, men det er svært at gennemskue besøgsstatistikker. Jeg tror jeg kunne ønske mig flere "faste" læsere, men det kan være det kommer med tiden.

Må jeg i øvrigt være så dristig at spørge dig, hvor lang tid det ca. tager dig at færdiggøre en tegneserie?
Min tegneserie "Anyone for Rhubarb?" www.anyoneforrhubarb.com. Kig forbi til en high-five!
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af torbentegner »

-kender ikke comicpress, men har kigget lidt på nettet - det ser spændende ud og kunne godt være et forsøg værd - så i den anledning kunne jeg måske bruge nogle tips fra dig, når jeg kommer til opsætningen. Hvad angår tegneserien bruger jeg nok et par timer på at skitsering og opstregning - og en time til halvanden på farvelægning. Teksten er mit største problem, da jeg tit - ikke særligt hensigtmæssigt - starter med billederne. Da historierne ikke er særlig gennemarbejdet - fordi jeg synes det er sjovest, at komme til at tegne så hurtigt som muligt - bliver de også af en lidt svingende kvalitet. Hvordan ser dit workflow ud?
Brugeravatar
Christian Henry
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. mar 2012, 11:02
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af Christian Henry »

Jeg leverer gerne tips og hjælp til Comicpress, hvis du beslutter at binde an med det. Jeg er ingenlunde ekspert, men det lykkedes da at få min egen side op at stå uden de helt store kvaler. Sådan husker jeg det i hvert fald i erindringens rosenrøde skær.

Som det ser ud nu, bruger jeg desværre langt mest tid på rentegning og farvelægning. Jeg er nok ikke verdens hurtigste på disse felter. Layout og tekst tager sommetider også en rum tid, efter jeg er begyndt at arbejde i flere paneler. Skitserne, som egentlig er det sjoveste, er jeg ofte nødsaget til at få færdige forholdsvis hurtigt, hvis jeg skal nå den ugentlige deadline. Hvor lang tid hele processen tager svinger meget i forhold til omfanget af "striben" - jeg ved det faktisk ikke helt.
Min tegneserie "Anyone for Rhubarb?" www.anyoneforrhubarb.com. Kig forbi til en high-five!
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af torbentegner »

- det er som om det hele er blevet glemt inden, jeg blev færdig med at tegne
Vedhæftede filer
hverdagcony.jpg
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: hver...dag

Indlæg af torbentegner »

fremtiden ?
Vedhæftede filer
hverdaghjerne.jpg
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: hver...dag

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

:lol: :lol: :lol:
Besvar