ny stribe

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

Hæ! Christian, vi er jo bar ikke enige om, hvem der skal betale hvad! Derfor kan vi jo godt være gode venner alligevel! Og at Claus Hjort begik ulovligheder i sin tid, som Jesper Tynell afslørede, og derfor fik en cavlingpris, skal jo ikke betyde, at jeg skal redegøre for hvadsomhelst!
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: ny stribe

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jeg ved ikke, om vi ikke er enige. Hvem skal da betale for hvad?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

min pointe eller anke om man så må sige er at vi står midt i en international finans krise og straks er der en tendens til at sparke nedaf. sådan noget som "det er nassernes skyld, der findes ikke fattige osv"

jeg sad til en familie middag hvor deltagerne gik direkte fra en diskusion om ski ferier og kur ferier, til "de dovne arbejdsløse og hvordan det hele ville være bedre hvis bare de fandt sig et arbejde" føj for fanden.


men jeg er egentlig glad for reaktionerne her for det viser at striben "gør noget" og det er bare feeeee.

det er egentlig lidt sjovt at, da det gik godt så var der ikke nok arbejdløse og det var så et problem hvuuupti et par år frem + en finans krise og så er der for mange og det er deres skyld ( krisen )
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: ny stribe

Indlæg af Antaeus »

Christian Aarestrup skrev:Jeg forstår ikke den med Georgs lillebror...
Forstår den heller ikke, eller måske men den slår ikke rigtig igennem.
Det samme med nr. 4
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

ja den "omskrivning" lavede jeg fordi jeg syntes det ville falde udenfor hvis jeg skrev georgs far men kan være jeg tog fejl ;o)


nr. 4 vi er alle bange for at miste det vi har også dem der ikke rigtigt har noget
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

inspirationen til striben kom ikke kun fra krigen, men også fra børn ( og voksnes ) generelle flok mentalitet, altså at reagere på en eller andens mere eller mindre underbyggede påstande.
havde sådan en hændelse i min datters klasse og syntes at situationen mindede om den der var til stede før krigen mod irak. altså nogen med en interresse og andre der løber med en halv vind
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

hmm jørgen i din location står der Rens. har du nogen forbindelse til efterskolen der?
(gik der fra 83 til 84)
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

Jeg er født og opvokset i Rens. Flyttede derfra i 1985, men flyttede til Rens igen (en stor fejl) i 2002. Det er ikke umuligt, vi har set hinanden på gaden! Gik på gymnasiet i Tønder, dengang du var på efterskolen.
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

verden er sgi lille :D
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

doc.jones skrev:verden er sgi lille :D
Ja, det må du nok sige :)
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Man skal nok passe på, når man laver politiske serier; ikke bare at flashe "De rigtige" holdninger...det skal være sjovt, så de der egentligt ikke er politisk af samme overbevisning, alligevel kan se komikken.
Fx. er det jo hovedpersonens postulat, at han er fattig over for Joakim B. Olsens, om at han ikke findes. Det er påstand mod påstand - det mangler lidt vinkling for at blive mere end at fremføre det indlysende...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: ny stribe

Indlæg af Thomas S »

Det er rigtigt, Dan. Jeg synes klart, den sjoveste er nummer 2 - og det er til trods for, at jeg nok er tættest på at kunne være fyren, der får en lussing. Mens de andre er sådan lidt mere "hmm...". Fx den med skolegården - jeg forstod godt allegorien over den storpolitiske situationen, men jeg forstår ikke rigtigt, hvordan den situation opstår i skolegården. Hvad er det for nogle våben? Så bliver den bare mere "Nåh" end sjob.
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

ja jeg må siger at jeg åbentlyst ikke er af samme mening.
men for mig er det ikke et spørgsmål om "påstand mod påstand" fattigdom findes, det er en grund tilstand som alle dage har været til stede i vores samfund ( ja ok så længe vi har kilder vi kan læse )
jeg tegnede den ud fra min opfattelse af absurditeten i at påstå den ikke findes. at jeg har et problem med hr. olsens ytringer og fremfærd er så en anden ting he he.

jeg syntes det er lidt vattet at sige at man ikke må fremstille striber m. politiske jokes. det er da noget af det morsommeste der findes. jeg elsker selv politisk humor. hunter s thompson er en af mine ynglings forfattere og han er satan 'edme morsom
jeg griner sgi også af de politiske jokes jeg ikke er enige med.

ang. skolegården så var joken lidt ( som nævnt tidligere ) ligheden imellem børns reagereren på løse rygter sammenlignet med hele "masse ødelægelses våben" argument der blev brugt m.h.t irak.

men jeg vil dog give jer ret i at jeg kan forbedrer min leverings måde om man vil.

og tak for de gode råd dem vil jeg tygge på og se om jeg kan blive bedre af :mrgreen:
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: ny stribe

Indlæg af Thomas S »

doc.jones skrev: jeg syntes det er lidt vattet at sige at man ikke må fremstille striber m. politiske jokes.
Det er der vel heller ikke nogen, der har sagt? Pointen er vel snarere, at man skal passe på, at man ikke ubevidst antager, at alle ens læsere har samme verdensbillede som en selv, og derfor kommer til at springe over det led, hvor man bygger vitsens præmisser op. For så risikerer man at den ikke virker (medmindre man er tilfreds med at prædike for koret).

Striben med lussingen er sjov, fordi du starter med at bygge præmissen op ved at lade manden med det skaldede hår udtale et citat fra den aktuelle debat, som de fleste kender. Derefter sker der en realistisk udvikling (mand bliver sur, slår og bliver anholdt) og så tager du det oprindelige citat og twister det indenfor dets eget logiske rammer. Så bliver det sjovt.

Flere af de andre har ikke lige så fin en opbygning - skolegårdsstriben formår ikke rigtigt at bygge præmisserne rigtigt op, og kuglestøderens reaktion i demonstrationsstriben virker ikke realistisk på mig.
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

nøø det kan jeg godt se......
tak for heads uperen
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Besvar