ny stribe

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

det tænkte jeg også på jørgen, men jeg syntes ikke altid jeg kan få det formuleret oven i knoppen.

og jeg satser på at lave præcis hvad jeg har lyst til og det inkludere også at tænke på mit publikum :lol:

jeg vil forøvrigt gerne takker alle her på tråden. det er virkelig fedt at få noget respons at arbejde med.

næste stribe er hastigt på vej....jeg overvejer at droppe farverne også bare lave lidt mere baggrund i streger.
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

Den allerførste stribe, i den her tråd - der hvor damerne/pigerne går og sludrer - er tegnemæssigt den allerbedste, da der er en virkelig "levende" bevægelse over den måde, de går på. Liv og bevægelse er noget, jeg hæfter mig meget ved, rent æstetisk, når jeg læser tegneserier. Og den måde, de bevæger sig på, er virkelig super! Keep on!
HenrikP
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. jan 2012, 20:37

Re: ny stribe

Indlæg af HenrikP »

doc.jones skrev:og nu i farver
Burde der ikke være en chek i hans bukser på var det 60000 kr kuglestøder fjolset fik i støtte? dengang han gik og smed med dem?. :)
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

HenrikP skrev:
doc.jones skrev:og nu i farver
Burde der ikke være en chek i hans bukser på var det 60000 kr kuglestøder fjolset fik i støtte? dengang han gik og smed med dem?. :)
Har kuglestøderen fået offentlig støtte? Det må have været før, han ville være konservativ - hvilket han vist ville være, før han meldte sig ind i Liberal Alliance, men vistnok også EFTER, han havde været socialdemokrat?!? Var det mens, han var socialdemokrat?
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: ny stribe

Indlæg af Christian Aarestrup »

Jeg er ikke inde i reglerne, men tror, at en stor del af danske elitesportsudøvere har fået endog ganske meget hjælp undervejs fra Team Danmark og Danske Spil-midlerne osv. Derfor er det også så klædeligt, når de bedst betalte af dem rykker til Monaco eller Luxemburg, og de knap så godt betalte skriver bøger eller holder foredrag om, hvordan man klarer det helt selv, kun med viljestyrke og selvdisciplin.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

Hæ, hæ! Du har lune, Christian...og ret i det, du tænker...delvist, ihvertfald, tror jeg :lol:
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »


Burde der ikke være en chek i hans bukser på var det 60000 kr kuglestøder fjolset fik i støtte? dengang han gik og smed med dem?.


Har kuglestøderen fået offentlig støtte? Det må have været før, han ville være konservativ - hvilket han vist ville være, før han meldte sig ind i Liberal Alliance, men vistnok også EFTER, han havde været socialdemokrat?!? Var det mens, han var socialdemokrat?
det var lige det jeg tænkte på da jeg skrev:
doc.jones skrev: at jeg har et problem med hr. olsens ytringer og fremfærd er så en anden ting he he.
he he han er vist vant til at få penge for at optræde i manegen. men retfærdigvis har han vist også studeret historie på.......su støtte :lol:
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

...Café penge...den slemme knægt! Eller var han flyttet hjemmefra?
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: ny stribe

Indlæg af Ole Damgaard »

Jeg vil ikke kommentere på pointerne, men vil gerne komme med en kommentar til dine tegninger. Du har, såvidt jeg kan se, et problem med din rentegning. I den øverste version er man ikke i tvivl om at manden til højre er vred og råber ad ham til venstre. I den færdige version virker han forvirret og jeg undrede mig over hvorfor han stod og spyttede med åben mund.
På samme måde er der mere udtryk og liv i vagabonden øverst — han ser bekymret og lyttende ud, mens ham nedenunder virker fjern og står nærmest og smiler sært.
Udtrykket du havde i skitsen, dør ud i den færdige version.

Og farvelægningen er også et problem. Den er meget skinger.
Vedhæftede filer
docjones1.png
docjones1.png (239.6 KiB) Vist 3866 gange
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

Jeg vil ikke kommentere på pointerne, men vil gerne komme med en kommentar til dine tegninger. Du har, såvidt jeg kan se, et problem med din rentegning. I den øverste version er man ikke i tvivl om at manden til højre er vred og råber ad ham til venstre. I den færdige version virker han forvirret og jeg undrede mig over hvorfor han stod og spyttede med åben mund.
På samme måde er der mere udtryk og liv i vagabonden øverst — han ser bekymret og lyttende ud, mens ham nedenunder virker fjern og står nærmest og smiler sært.
Udtrykket du havde i skitsen, dør ud i den færdige version.
he he ja det evindelige problem med den "friske umiddelbare skitse streg" og så tushningen der dør.

jeg er vant til at tegne med blyant og pen men har fået mig en wacom cintiq ux 21 og skal lige vende mig til det :)

men det er nu meningen han skal stå og smile, han er nemlig bare realist omkring sin situation og ikke så bekymret.

det var ihverttilfælde det jeg gerne ville have frem ;)

det kunne være jeg også skulle tage kalender billeder af mig og min digitiser :roll:
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

ok næste ..... nu med opbygning og tegnede baggrunde huuuuu, men foreløbig sort/hvid

enjoy
Vedhæftede filer
kommunen.jpg
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
HenrikP
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. jan 2012, 20:37

Re: ny stribe

Indlæg af HenrikP »

doc.jones skrev:ok næste ..... nu med opbygning og tegnede baggrunde huuuuu, men foreløbig sort/hvid

enjoy
Lol. :). Jaa syntes det virker meget rigtig med dette offentlige system. Du har ramt det fint
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: ny stribe

Indlæg af Thomas S »

Enig.
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: ny stribe

Indlæg af Laila J. Graf »

Kan (som sagsbehandler) nikke ret genkendende til det billede :)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

Gode tegninger og herlig joke.
Besvar