ny stribe

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: ny stribe

Indlæg af Thomas S »

Jeg tror demonstrations-striben havde været sjov for mig med lidt ændringer. Hvis vi først og fremmest havde byttet om på rækkefølgen, sådan at Joachim B. stod til venstre, og man så demonstrationensskilte først, og så sad tiggeren til højre med et skilt, der ikke var et demonstraionsskilt, men et almindeligt tiggerskilt, men som selvfølgelig kom tiggerskiltet til at stå i modsætning til demoskiltene. På skiltet kunne der fx stå "hjælp en fattig til dagen og vejen". Så havde vi sat Joachim op i en situation, hvor han var lidt i problemer. Joachim kunne så lavmælt ud af mundvigen mumle "... men du er da heldig du bor i Danmark." eller noget i den stil. Det ville være realistisk opførsel - og lettere absurd i situationen. Det er på mange måder samme ide, men jeg tror den ville virke for mangel flere.
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

tak for rådet jeg syntes også den ville have virket bedre sådan ( hmm jeg kan jo nå det endnu )

nå her er så en anden lidt mere neutral en.
Vedhæftede filer
ladyogvagabonden800.jpg
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Thomas udlægger min tekst helt korrekt. Det handler ikke om at man ikke må lave politiske morsomheder. Men at det ikke bliver morsomt, kun af at være politisk...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

Thomas S skrev:Jeg tror demonstrations-striben havde været sjov for mig med lidt ændringer. Hvis vi først og fremmest havde byttet om på rækkefølgen, sådan at Joachim B. stod til venstre, og man så demonstrationensskilte først, og så sad tiggeren til højre med et skilt, der ikke var et demonstraionsskilt, men et almindeligt tiggerskilt, men som selvfølgelig kom tiggerskiltet til at stå i modsætning til demoskiltene. På skiltet kunne der fx stå "hjælp en fattig til dagen og vejen". Så havde vi sat Joachim op i en situation, hvor han var lidt i problemer. Joachim kunne så lavmælt ud af mundvigen mumle "... men du er da heldig du bor i Danmark." eller noget i den stil. Det ville være realistisk opførsel - og lettere absurd i situationen. Det er på mange måder samme ide, men jeg tror den ville virke for mangel flere.
Vedhæftede filer
sådan ca. ?
sådan ca. ?
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

doc.jones skrev:
jeg syntes det er lidt vattet at sige at man ikke må fremstille striber m. politiske jokes.
ja jeg fik vist lige kaffen galt i halsen der :( ups sorry
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jammen så kan jeg jo give dig den her at brokke over ;)
- ifht din jo ret klassiske vagabond-figur. Så er det vel lidt af en anakronisme? De fleste der bor på gaden i dag gør det vel ikke pga af fattigdom - men fordi deres liv er kørt af sporet pga af psykisk sygdom? Jeg har ikke fulgt debatten - men dem jeg kender på kontanthjælp BEHØVER ikke bo på gaden - det er ikke prangende - men det løber da rundt incl. en husleje...
Som regel er der vel mere komplicerende faktorer ind over, der ikke kan løses med højere bistand...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Men man KUNNE jo vende det til at være integreret i serien - at han er en "klassisk" vagabond, der brokker sig over de moderne tider, hvor de andre har bims og er misbrugere og hvad ved jeg..."Jeg savner de gode gamle dage hvor vi bare var fattige og alkoholiserede"...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

jeg havde lige skrevet dette da du ændrede i din funny :D

"det er jeg laaaaangt hen af vejen enig med dig i :o) og min tanke er heller ikke at serien udelukkende skal dreje sig om fattigdom, men bare verden set fra en hjemløs side. Det er sjovt nok lidt af et tilfælde at fattigdoms debatten lige er oppe at vende nu."

fee ide stor risiko for "inspiration"

og med det tilbage til tegnebordet :)
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: ny stribe

Indlæg af Christian Aarestrup »

Ok, jeg forstår godt sandkasse-vitsen nu :|

Men så tag mig som eksempel på en af dine mere langsomt opfattende læsere. Hvis vi skal kunne være med, så skal det også give umiddelbar mening på realplanet, dvs. fra skolebørnenes synspunkt.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

ok christian mere / bedre opbygning.

i get it :)
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: ny stribe

Indlæg af Christian Aarestrup »

doc.jones skrev:det er egentlig lidt sjovt at, da det gik godt så var der ikke nok arbejdløse og det var så et problem hvuuupti et par år frem + en finans krise og så er der for mange og det er deres skyld ( krisen )
Jeg har ikke noget imod politisk farvet satire, men ville der ikke netop være en del både sjov og appel at hente ved at gå ud over den almindelige blokpolitiske opdeling? Dvs. at placere både bankdirektører og social-liberale, bankdirektører og fagforeningsbosser, dagpenge-modtagere og friværdis-freeriders, på den samme side af "skurke-skellet". De dovne kontaktshjælpsmodtagere stod jo for skud, både da vi havde højkonjuktur og nu, hvor vi har lavkonjuktur. Og de onde banker var jo lige onde, da de bevilgede os for store lån, og da de holdt op med at ville låne os mere.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
doc.jones
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 188
Tilmeldt: 17. jan 2004, 22:10
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af doc.jones »

JOV :D

(unskyld jeg råver på nettet)

hvis jeg får absurde nok ideer så vil jeg hjertens gerne :)
“Life has become immeasurably better since I have been forced to stop taking it seriously.”
Hunter S. Thompson

http://sonny-production.dk
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: ny stribe

Indlæg af Thomas S »

doc.jones skrev:sådan ca.?
Ja, den er langt mere vellykket, synes jeg.
Brugeravatar
Jørgen Høgh
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 821
Tilmeldt: 8. jul 2008, 21:46
Geografisk sted: Rens

Re: ny stribe

Indlæg af Jørgen Høgh »

Den med Hussain og sandkassen kunne måske blive bedre, hvis du istedet for "våben" skrev "legetøj". Det ville passe bedre ind i "sandkassemetaforen". Og krigslegetøjet ville så vise, hvad det drejede sig om.
Tegneserien er, såvidt jeg kan se, nu ikke KUN politisk. Der er jo eksempelvis Lady Og Vagabonden delen, som er rigtig sød. Men når du så laver politiske striber, vælger du jo selv, hvem du "skyder" på.
En del af de hjemløse, vi har herhjemme, er, så vidt jeg har forstået, strandede østeuropæiske arbejdere. Andre er folk, der har oplevet en psykisk deroute, som kan hænge sammen med mange ting. skilsmisse, fyring, druk...eller det hele blandet sammen i en pærevælling. Ingen kan virkeligt for alvor sætte sig ind i, hvad der foregår inde i hovedet på et medmenneske, det er gået galt for.
Men den her tegneserie er jo også først og fremmest en karikatur, og skaberen af en karikatur skyder på den, han ønsker at skyde på.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: ny stribe

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jørgen Høgh skrev:Men den her tegneserie er jo også først og fremmest en karikatur, og skaberen af en karikatur skyder på den, han ønsker at skyde på.
Man kan jo lave præcis hvad man har lyst til - men hvis man vil have nogle læsere kan det være en god ide at tænke på sit publikum...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Besvar