Kijara.com

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Så er mit nye Kijara-website oppe at køre - jeg lægger nye sider på hver den 1. i måneden.

http://www.kijara.com/

Det er et site udelukkende indrettet til min tegneserie Kijara, som nogle vil være bekendt med har været pænt længe undervejs... Jeg har indtil nu kun fjollet med korthistorier som øvelser og den slags. Men nu er jeg altså kommet igang med at producere færdige sider.

Kijara-serien er ikke en "rigtig" webcomic, den vil udkomme som trykte album, men jeg har besluttet mig for at lægge en stor del af det første album på nettet løbende, efterhånden som jeg bliver færdig med siderne - både for at holde mig selv igang med at tegne og for at have noget at vise frem.

Det første album bliver i omegnen af 80 sider. Jeg har et færdigt storyboard, men der er stadig et par sekvenser, der skal omskrives lidt. Jeg regner med, at omkring de første 50 sider med tiden vil komme online på kijara.com

Jeg har pt. plot til 7 album mere, album 2 ligger med helt færdigt plot og er delvist storyboardet.


Sitet er spritnyt, og der er stadig meget, der ikke er klar, så sig endelig til, hvis I støder på ting, der ikke virker - sitet skal køre ordentligt på både computer, tablet og smartphone.

Ikke alt på sitet forefindes i sin endelige form - af planer er:

- Siderne til tegneserien skal lægges i en reader, så man kan bladre/springe i siderne m.m. Det er ikke superaktuelt pt., da der kun ligger 5 sider.

- Der bliver en "spring direkte til nyeste sider" -funktion på startsiden.

- Der kommer en nyhedsblog

- Der kommer to gallerier: "concept art" og "drawings"

- About-siderne omkring tegneseriens tilblivelse og produktion og omkring Kijaras verden skal omdesignes, pr. er de lidt kedelige og billederne er for små.

- Der kommer er arkiv over siderne, når der er kommet lidt flere sider på.
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. jul 2010, 23:26

Re: Kijara.com

Indlæg af mummi »

fårk det ser fedt ud!!!
glæder mig til at sidde med et spritnyt album! :D
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Kijara.com

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Jeg synes osse det ser fedt ud. Jeg har dårlig nok tid til at tegne :-(
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Tak I to :)

Ja, det er godt nok også trængt med tegnetid her... Det sker mest sent om aftenen og i weekenderne, når jeg kan klemme det ind mellem familietingene :wink:

PS til alle: siden kører pt. lidt trægt, især på smartphone og tablet. Det skyldes, at vi fik travlt med at få noget op at køre til MoCCA her 6.-7. april, så der har ikke været til til at optimere billedfiler m.m.
Det kommer.
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. jul 2010, 23:26

Re: Kijara.com

Indlæg af mummi »

godt nok imponerende hvad du får fra hånden så!!
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Kijara.com

Indlæg af Dan R. Knudsen »

MEGA-prof hjemmeside! Hvad er den lavet i? Wordpress?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Tak :) Det er Joomla.

Jeg står kun for lay-out, visuelt design, grafik m.m. Det er min bror, der sætter det op i Joomla. Han har en webside firma-ting kørende ved siden af sit job i Telenor: http://web-mesteren.dk/om
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

mummi skrev:godt nok imponerende hvad du får fra hånden så!!
Ja. Jeg prøver at lade være med at regne på det. Det virker til, at det ikke er fysisk muligt. Minder mig lidt om den der Stephen King novelle - Mrs. Todd's shortcut. Om en dame der finder kortere og kortere genveje, når hun er ude at køre, indtil hun til sidst kommer så hurtigt frem, at det er en fysisk umulighed (med weird og scary konsekvenser...). Tror bare jeg lader som ingenting og passer mine to et halvt job og tre børn :P
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Kijara.com

Indlæg af MICHAELSEN »

Tatiana Goldberg skrev:Så er mit nye Kijara-website oppe at køre - jeg lægger nye sider på hver den 1. i måneden.

http://www.kijara.com/
Nøj! Virkelig imponade! Siger man egentlig stadig det? Det er i hvert fald ment som en ros :wink:
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Im... ponade...?

Har man nogensinde sagt det? :mrgreen:

Og tak! Der er også lagt en del arbejde i at få et prof look. Og der arbejdes stadig. Masser af godt på vej :)
MICHAELSEN
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 20. dec 2012, 11:45

Re: Kijara.com

Indlæg af MICHAELSEN »

Tatiana Goldberg skrev:Im... ponade...?

Har man nogensinde sagt det? :mrgreen:
Ork ja! Brugte selv udtrykket meget under krigen ( her taler vi om den fra 1864 )…
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

MICHAELSEN skrev:
Tatiana Goldberg skrev:Im... ponade...?

Har man nogensinde sagt det? :mrgreen:
Ork ja! Brugte selv udtrykket meget under krigen ( her taler vi om den fra 1864 )…
Det anede mig... :P
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Så er det den første i måneden, og som lovet er der nye sider på kijara.com

Smut forbi og check de nyeste sider ud: http://kijara.com/index.php/comic
Vedhæftede filer
curtain72dpi.jpg
Brugeravatar
mmaegaard
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. maj 2012, 22:11
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Kijara.com

Indlæg af mmaegaard »

Nej, et værtshusslagsmål :). Det tog mig 18 sider at nå frem til sådan noget. Det kan åbenbart gøres meget hurtigere. Glæder mig alligevel til at se din bladre-funktion på hjemmesiden.
Men ellers ser det jo meget prof ud. Jeg kan godt lide din neonbelysning.
Er det mig (eller støvlerne eller ørerne), men har du nogen sinde læst "Tank Girl"?
"You can't spray Cheese Whiz™ on the body of Christ!!"
http://www.mmaegaard.dk
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

mmaegaard skrev:Nej, et værtshusslagsmål :). Det tog mig 18 sider at nå frem til sådan noget. Det kan åbenbart gøres meget hurtigere. Glæder mig alligevel til at se din bladre-funktion på hjemmesiden.
Men ellers ser det jo meget prof ud. Jeg kan godt lide din neonbelysning.
Jeg har bare altid haft den her idé om, at det skulle starte med et slagsmål. Mange andre ting har ellers været længe om at falde på plads (sjovt som nøgne damer og slagsmål kommer så hurtigt til mig :wink: ).

mmaegaard skrev:Er det mig (eller støvlerne eller ørerne), men har du nogen sinde læst "Tank Girl"?
Jo, jeg har bestemt læst Tank Girl. Har den på hylden - fed tegneserie. Sikkert også en inspirationskilde. Men jeg kan dårligt nok selv finde rundt i mine inspirationskilder mere, fordi der er så mange - ikke kun tegneserier, men også film, computerspil og bøger.
Besvar