Kijara.com

Publicér dine webcomics i dette forum og lad andre læse med
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Jeg sigter efter 3 færdige sider til Kijara.com 1. september. Lad os se, om jeg når det - den første side er helt færdig, den næste er rentegnet, og den sidste er skitset.

Endnu et lille udklip - måske vi eeeeendelig finder ud af, hvad der skal ske med stakkels agent Lopez? :mrgreen:
Vedhæftede filer
udklip s10.jpg
udklip s10.jpg (141.14 KiB) Vist 4839 gange
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kijara.com

Indlæg af Frank Madsen »

Tatiana Goldberg skrev:Jeg sigter efter 3 færdige sider til Kijara.com 1. september. Lad os se, om jeg når det - den første side er helt færdig, den næste er rentegnet, og den sidste er skitset.

Endnu et lille udklip - måske vi eeeeendelig finder ud af, hvad der skal ske med stakkels agent Lopez? :mrgreen:
Ser rigtig godt ud. Kan godt lide den måde, du farvelægger på, men grundfarve, skyggefarve og højlysfarve - det passer godt til stregen. Der er sådan lidt John Difool stemning over det - på den gode måde.

En strøtanke: Figurerne og baggrunden har nogenlunde samme gråværdi - kunne det være en ide at gøre baggrundsfarven lysere eller mørkere end figurerne, så de træder bedre frem?


MØRKERE

Billede


LYSERE

Billede
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Ja! Det kunne da absolut være en idé. En god vinkel at tænke ind. Jeg tænker primært i farvenuancer, når jeg farvelægger, så det havde jeg slet ikke tænkt på. Tak :)

Og ja, efter lidt eksperimenteren frem og tilbage synes jeg også, at denne her farvelægningsstil fungerer for mig. Både fordi den passer til tegneserien og stregen, men også fordi den ikke er så tidskrævende som mange andre teknikker, jeg har prøvet af. Hvis jeg vil fastholde en kontinuerlig sideproduktion og have nogle tegneserier ud, så nytter det ikke at fedte med en alt for tidskrævende farvelægning.
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Så er to af de tre sider færdige! Det ser sørme ud til, at jeg når at blive færdig med tre stk til 1. september.

Endnu et lille udklip. Beklager Kijaras sprog. Hun er vist ikke så godt opdraget...
Vedhæftede filer
dead guy sj.jpg
Brugeravatar
mmaegaard
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. maj 2012, 22:11
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Kijara.com

Indlæg af mmaegaard »

"I've had it with these motherfucking..."
Nah, jeg synes da, hun stadig er yndig. Det kunne være meget værre.
"You can't spray Cheese Whiz™ on the body of Christ!!"
http://www.mmaegaard.dk
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

"...snakes on this motherfucking plane!" :mrgreen:

Ja. Hun er da ganske pæn at se på. Selv når hun slår folks tænder ud med et baseballbat.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kijara.com

Indlæg af Frank Madsen »

Tatiana Goldberg skrev:Så er to af de tre sider færdige! Det ser sørme ud til, at jeg når at blive færdig med tre stk til 1. september.

Endnu et lille udklip. Beklager Kijaras sprog. Hun er vist ikke så godt opdraget...
Ser godt ud. Jeg tænkte på, om det kunne være en ide at arbejde lidt mere med tekstningen, så den bedre afspejler, hvordan Kijara taler - på billedet her forstiller jeg mig, at hun måske i virkeligheden står og råber sådan her ind i hovedet på ham:

Billede

Jeg har givet den fuld gas med Bababoom, røde farver osv., men det er mest for at vise mulighederne. I hvert fald tror jeg, det ville give lidt mere power til dialogen og taleboblerne og gøre læseroplevelsen stærkere. Lige nu står alting med samme skrift og gør de dramatiske billeder mindre dramatiske end nødvendigt.

Nogle affektstreger ville også øge indtrykket (jeg har smidt nogen ind) af, at Kijara skælder ham huden fuld (hvis det altså er det, hun gør).

Prøv at se her, hvordan forskellige serier arbejder meget bevidst med tekstningen, så den afspejler sprogtonen:

Billede

Billede
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Takker Frank. Det er også røget i notesbogen. Muligvis i en lidt mindre larmende/skizofren version :P

Det er godt at have ideer i baghånden. Jeg ender muligvis med at retekste det hele, når den skal trykkes alligevel.
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Den første i måneden betyder nye sider på kijara.com! :mrgreen:

Denne måned er der tre nye sider. Måske vi NU finder ud af, hvad der skal ske med stakkels agent Lopez...?

(bær over med eventuelle syrede farver på s. 10, eller en evt. manglende visning - der er ved en fejl blevet lagt en CMYK version af siden op. Den bliver udskiftet hurtigst muligt).

Læs de nye sider her: http://kijara.com/index.php/comic
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Så er fejlen rettet - de nye sider kan nu læses uden fare for at blive blændet :wink:

Læs de nye sider her: http://kijara.com/index.php/comic
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Så er der ny side på websitet - jeg har kun nået én denne måned. Det skyldes, at der er en større perspektivtegning på den næste side, som jeg ikke er helt færdig med.

Læs tegneserien her: http://www.kijara.com/index.php/comic

Nu er vi nået til en side, hvor der bliver råbt lidt - så jeg har brugt Franks råd om at variere teksten lidt. Dog i en lidt mildere form :wink:
Som sagt skal der re-tekstes, når tegneserien skal til tryk, så jeg har jo rigelig mulighed for at prøve nogle ting af nu i webversionen.

Nårh ja, og så lige en heads up om indhold med blod og vold og den slags, hvis man er lidt sart :mrgreen: (desværre ingen nøgne damer i denne omgang...)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kijara.com

Indlæg af Frank Madsen »

Tatiana Goldberg skrev:Så er der ny side på websitet - jeg har kun nået én denne måned. Det skyldes, at der er en større perspektivtegning på den næste side, som jeg ikke er helt færdig med.
Tricket med perspektivtegninger er at placere en motherfucker stor figur, der står diskret med en drink og en sjov hat og vinker til læseren, lige lidt i forsvindingspunktet. Så slipper du for en MASSE tegnearbejde! :mrgreen:

Jeg kan godt lide de billeder, hvor Kijara ser lidt bøvet ud - fx. sidste bd. på næstsidste side og dem, hvor hun bliver udsat for pinligt forhør (midt sidste side). Hun fungerer godt, når hun er ude af kontrol og bliver stresset rundt af ydre begivenheder, overordnede etc. og forsøger at hænge på efter bedste evne.
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Frank Madsen skrev:Tricket med perspektivtegninger er at placere en motherfucker stor figur, der står diskret med en drink og en sjov hat og vinker til læseren, lige lidt i forsvindingspunktet. Så slipper du for en MASSE tegnearbejde! :mrgreen:

Bedste professionelle tegneserieråd ever :mrgreen:

Frank Madsen skrev:Jeg kan godt lide de billeder, hvor Kijara ser lidt bøvet ud - fx. sidste bd. på næstsidste side og dem, hvor hun bliver udsat for pinligt forhør (midt sidste side). Hun fungerer godt, når hun er ude af kontrol og bliver stresset rundt af ydre begivenheder, overordnede etc. og forsøger at hænge på efter bedste evne.
Det er godt at høre. Noget af det, jeg går mest op i, når jeg laver tegneserier er at være grundig med arbejdet på personerne, og med at skabe figurer, der er langt fra det perfekte, med mange "fejl" eller dårlige vaner eller sider af deres personlighed. Og så at smide dem off-balance.
Selvfølgelig er det sjovt og cool, hvis Kijara er sej og røvsparkende altid, meeeeen det ville være meget udynamisk i længden, og hun ville ende med at blive en kedelig og forudsigelig figur.
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Det går godt med at fastholde en kontinuerlig sideproduktion. At starte kijara.com websitet med månedlige opdateringer har klart været en rigtig, rigtig god beslutning ift. at få den tegneserie ud på papiret.

Det ser ud til, at det bliver 2 stk nye sider til 1. november. Nu er vi færdige i stripklubben, og historien skal til at tage en drejning... :)

Billede
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara.com

Indlæg af Tatiana Goldberg »

De to nye sider er oppe på websitet :)
http://kijara.com/index.php/comic
Inklusive dræber-trepunkts-perspektiv-som-jeg-var-nær-ved-at-kaste-ud-vinduet-på-Gimle! :evil:

(Bær over med et par slåfejl/stavefejl - det gik lidt stærkt til sidst, fordi jeg har været syg. Jeg lægger korrekturlæste sider på senere.)
Besvar