Nye nisser

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Nye nisser

Indlæg af Berti Stravonsky »

C2024B1.jpg
C2024B1.jpg (190.91 KiB) Vist 5258 gange
Kære alle

I går takkede Kim Lyng Larsen af efter 8 år ved roret. Ikke af manglede lyst eller med smækkede døre. Men simpelthen fordi døgnet kun har 24 timer og Kim kunne ikke længere forene alle trådene. Trist for os, men godt og rigtigt af ham. Jeg er dog ret sikker på, at han vil kigge forbi fra tid til anden, blot i en anden rolle end den han altså bestred i samfulde otte år.

Kim og jeg har samarbejdet sammen omkring videreførelsen af Serieland. Han og jeg vil begge det samme, og jeg vil gerne berette lidt om visionerne for fremtiden. Ikke i floromvundne sætninger, men stille og roligt. Fundamentalt vil Kim og jeg det samme som alle jer, nemlig blot nyde vores lille niche og gøre vores til at vi også fremover kan købe, læse og, for nogen, samle på tegneserier.

Serieland vil altså ikke blive genstand for voldsomme forandringer. Langt fra. Men selvfølgelig vil der være enkelte tiltag, som forhåbentlig vil falde i de flestes smag. Formålet er såre simpelt - at skabe mere spotlight på udgivelserne.

Forsiden vil vise de nyeste anmeldelser.  Vi vil bringe nyheder som normalt, og vi vil forsøge at være up to date med de nyeste udgivelser. Og så, på et dybere plan, er tanken at vi via vores debatforum, via blogs, artikler, interviews, messer mm. skal generere så meget trafik som muligt. Simpelthen ved at sætte ord og billeder sammen og bringe online.

Forlagene vil spille en vigtig rolle. De skal selvfølgelig være med både direkte og indirekte. Det er jo en fælles interesse, og de feedbacks jeg allerede har modtaget tegner lovende. Målet er, og det ER svært og arbejdskrævende, at samtlige udgivelser skal på Serielands forside, og, med brugernes hjælp, også på vores fora, i vores blogs, være spændende og inspirerende artikler.

Alle I derude,  Robin, Googa, Anteaus, Kasper Hviid, Lars K, Karl-E og hvad vi ellers hedder, I skal også hjælpe. Alle. Nemlig ved at læse og fortælle, skrive, tage billeder, anmelde, tage på messer og dele alt hvad I kan. Fortæl os hvad I ser, oplever og tænker.

Har I gode idéer, konstruktive forslag, spark i kuglerne, ja anything, så hold det ikke tilbage. Lad os sammen (Gud, hvor det lyder) gøre Serieland et spændende og rart sted at være.

OK?

De næste mange dage vil der måske være masser af fejl. Undskyld for det. Der er naturligvis en årsag. De nye nisser. Bær over med dem. Hjælp dem.

Venligst

Claus S. Christensen
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Nye nisser

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Halløj, der!! Gik der lige 8 år?! Det kadatte passe - var Knudsen/Blækfab-æraen ikke en del af de 8 år?
Nå, men alt er i trygge hænder, lader det til. Jeg er ikke selv ret skrivende på sitet, men jeg tjekker altså stadig ind på daglig basis og tjekker ud, hvad der foregår. Bliv endelig ved!

VH Svend
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af JAlbertsen »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Halløj, der!! Gik der lige 8 år?! Det kadatte passe - var Knudsen/Blækfab-æraen ikke en del af de 8 år?
Du tænker vist på Serie Journalen. Serieland.dk har eksisteret siden 2008.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Tak til Kim for hans indsats gennem årene, og velkommen ved roret til Berti. I kan regne med mig, også fremover. Berti, overtager du Barks interviewet, som Kim har liggende?

mvh
GoogaMooga
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Serieland ville ikke være det samme uden dig, Googa, så jeg er især glad for din opbakning.

Barks? Det ved jeg ikke noget om. Skal jeg spørge Kim, eller vil du?
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

JAlbertsen skrev:
Svend Amstrup Jeppesen skrev:Halløj, der!! Gik der lige 8 år?! Det kadatte passe - var Knudsen/Blækfab-æraen ikke en del af de 8 år?
Du tænker vist på Serie Journalen. Serieland.dk har eksisteret siden 2008.
Nåja, sådan seføli...
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:Serieland ville ikke være det samme uden dig, Googa, så jeg er især glad for din opbakning.

Jeg har transskriberet det allersidste Barks interview, fra Nationalmuseet 1994, som Kim ville bringe på forsiden. Kim ville oversætte til dansk, men vil du have den hurtigt ud, kan du bare lade den gå på engelsk, det synes jeg også er bedst. Det hele er renskrevet på computer og Kim kan maile den til dig, hvis du spørger ham. Han kan sikkert også give dig google links til de relevante oliemalerier, som Barks diskuterer.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

GoogaMooga skrev:
Berti Stravonsky skrev:Serieland ville ikke være det samme uden dig, Googa, så jeg er især glad for din opbakning.

Jeg har transskriberet det allersidste Barks interview, fra Nationalmuseet 1994, som Kim ville bringe på forsiden. Kim ville oversætte til dansk, men vil du have den hurtigt ud, kan du bare lade den gå på engelsk, det synes jeg også er bedst. Det hele er renskrevet på computer og Kim kan maile den til dig, hvis du spørger ham. Han kan sikkert også give dig google links til de relevante oliemalerier, som Barks diskuterer.

Det er nu i min indbakke, og godt for det. Jeg KUNNE sagtens bringe det nu, men ville det ikke være bedre i en dansk oversættelse?

Hvad synes I andre?

Og er der nogen der melder sig? Det er ikke omfattende, men når det er Barks, skal det jo helst være godt og rigtigt.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:
GoogaMooga skrev:

Det er nu i min indbakke, og godt for det. Jeg KUNNE sagtens bringe det nu, men ville det ikke være bedre i en dansk oversættelse?

Hvad synes I andre?

Og er der nogen der melder sig? Det er ikke omfattende, men når det er Barks, skal det jo helst være godt og rigtigt.
Jeg synes engelsk, af to grunde,

- du vil få mange flere hits
- interviewet er interessant for hele verden og bevaringsværdigt på originalsproget
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Berti, først og fremmest en meget dårlig overskrift.

Jeg sprang i første omgang denne tråd over fordi jeg ikke lige gad at læse om nisser.

Men det her er jo en ret vigtig information som også burde have en passende overskrift.

Men ellers, det bliver spændende. For mig har denne hjemmeside altid heddet Seriejournalen selv om den efterhånden har skiftet navn og ejere mange gange siden Frank. Men et par super gode ture til Ærø gør at jeg nok altid vil huske siden som Seriejournalen.

Hvad hedder den i øvrigt nu, du skriver jo SJ ?
Hedder den ikke Serieland mere ?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Holbæk

Indlæg af jacob_uno »

Jeg holder meget af at læse med. Og det vil jeg sandelig fortsætte med uanset hvad siden måtte hedde.
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kim Larsen »

Antaeus skrev:Hvad hedder den i øvrigt nu, du skriver jo SJ ?
Berti skriver ikke SJ/Seriejournalen nogen steder. Han har bare skrevet dette indlæg i en ældre kategori fra 2011, der blev opstartet i forbindelse med nedlæggelsen af SJ.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Kontakt:

Kim Lyng Larsen skrev:
Berti skriver ikke SJ/Seriejournalen nogen steder. Han har bare skrevet dette indlæg i en ældre kategori fra 2011, der blev opstartet i forbindelse med nedlæggelsen af SJ.
:wink:

Serieland hedder Serieland.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev:
Kim Lyng Larsen skrev:
:wink:

Serieland hedder Serieland.
Ja, men den står stadig under SJ.
Og at nye nisser er en dårlig overskrift på ret vigtig information.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Billede
Besvar