Vox Populi
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Vox Populi
Kære brugere af Serieland, skrivekarle og læseheste.
Har I ønsker, forslag til forbedring mm. af vores site?
Hvad mangler vi?
Hvad kan vi gøre bedre?
Kom frit, kom glad.
Har I ønsker, forslag til forbedring mm. af vores site?
Hvad mangler vi?
Hvad kan vi gøre bedre?
Kom frit, kom glad.
- Peder Riis
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Vox Populi
Mere onlinepronovering.
Der kommer aldrig nye folk til. De eneste på dette forum er folk der altid har været her. Siden har stort set ingen onlineeksponering, udover når det bliver postet et link til en tråd i DTS gruppe på Facebook. Mig bekendt får forsiden aldrig nogen eksponering.
Derudover: Bør forummet ikke omdøbes til Serielands forum, eller noget i den dur? Jeg er lidt forvirret mht hvilken side vi er tilknyttet for tiden.
Ellers er jeg godt tilfreds
Der kommer aldrig nye folk til. De eneste på dette forum er folk der altid har været her. Siden har stort set ingen onlineeksponering, udover når det bliver postet et link til en tråd i DTS gruppe på Facebook. Mig bekendt får forsiden aldrig nogen eksponering.
Derudover: Bør forummet ikke omdøbes til Serielands forum, eller noget i den dur? Jeg er lidt forvirret mht hvilken side vi er tilknyttet for tiden.
Ellers er jeg godt tilfreds

Age of Peder -Eller kaos!
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Så altså et større zoom på forsiden? Sakse fra forsiden og bringe på Facebook, eksempelvis?
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Hjørring
Jeg tror Peder hentyder til, at hvis der er en debattråd der er liv i, så kunne man tage om linke til den på Facebooksiden... og sige "se hvad vi snakker om - hvad synes du selv?"-bla bla... Dét er nemt nok, og en god ide.
Mht at ændre sidens navn... ak. Jeg prøvede at finde ud af hvordan jeg kunne sætte et nyt logo ind, men det gik over min forstand. Og vi snakkede også om at flytte hele forummet fra dansketegneserieskaberes side til Serielands, men var så tricky, at det kunne jeg heller ikke finde ud af. Måske Dan eller Ole (?) kan... jeg kan ikke.
Mht at ændre sidens navn... ak. Jeg prøvede at finde ud af hvordan jeg kunne sætte et nyt logo ind, men det gik over min forstand. Og vi snakkede også om at flytte hele forummet fra dansketegneserieskaberes side til Serielands, men var så tricky, at det kunne jeg heller ikke finde ud af. Måske Dan eller Ole (?) kan... jeg kan ikke.
- Peder Riis
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Det burde være ladesiggøreligt ved at lave en ny header, kalde den header.jpg, lægge den ind i /billeder/system/ og få den til er erstatte den nuværende header.jpgKim Lyng Larsen skrev: Mht at ændre sidens navn... ak. Jeg prøvede at finde ud af hvordan jeg kunne sætte et nyt logo ind, men det gik over min forstand.
Omdøb evt den nuværende header.jpg til header_old.jpg, så den ikke forsvinder helt for evigt.
Age of Peder -Eller kaos!
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Lad os afprøve det.Kim Lyng Larsen skrev:Jeg tror Peder hentyder til, at hvis der er en debattråd der er liv i, så kunne man tage om linke til den på Facebooksiden... og sige "se hvad vi snakker om - hvad synes du selv?"-bla bla... Dét er nemt nok, og en god ide.
Hvad med de nye brugere? Kunne man (jeg) sende dem en personlig hilsen for at byde velkommen. Bliver det for fesent?
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
HEP!!!Peder Riis skrev:Det burde være ladesiggøreligt ved at lave en ny header, kalde den header.jpg, lægge den ind i /billeder/system/ og få den til er erstatte den nuværende header.jpg
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Så er der gået et par uger, og der har vist ikke været sådan alvorlige fejl eller mangler.
Jeg har modtaget et par pip i indbakken og lidt private beskeder. Tak for det.
Jeg har et hjertesuk. Jeg vil gerne have at vores forside indeholder nye nyheder, så hver gang I får nys om noget, der muligvis kan interessere andre, så skriv til mig. Og gerne med billeder, tekst og links, bare så jeg er med på, hvad jeg skal sætte på forsiden. OK?
Der er en rapport på vej fra Henrik, og et par anmeldelser. Men faktisk ikke så meget mere. Og det ER da for lidt til os, ikke sandt? Så kom med noget, fortæl fortæl.
Jeg har modtaget et par pip i indbakken og lidt private beskeder. Tak for det.
Jeg har et hjertesuk. Jeg vil gerne have at vores forside indeholder nye nyheder, så hver gang I får nys om noget, der muligvis kan interessere andre, så skriv til mig. Og gerne med billeder, tekst og links, bare så jeg er med på, hvad jeg skal sætte på forsiden. OK?
Der er en rapport på vej fra Henrik, og et par anmeldelser. Men faktisk ikke så meget mere. Og det ER da for lidt til os, ikke sandt? Så kom med noget, fortæl fortæl.
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Logo-billedet er skiftet, men det linker stadig til Danske Tegneserieskaberes website. For at ændre det, skal man have FTP-adgang til deres server (hvor forummet er hostet) og ændre linket i en bestemt fil, overall_header.html.Kim Lyng Larsen skrev:HEP!!!Peder Riis skrev:Det burde være ladesiggøreligt ved at lave en ny header, kalde den header.jpg, lægge den ind i /billeder/system/ og få den til er erstatte den nuværende header.jpg
I dette link står der, hvad man skal gøre:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... 2&t=563349
Til lykke til Berti med posten som Serieland-redaktør.
PS: Jeg har åbenbart stadig administrator-adgang til forummet og var lige inde for at se, om jeg kunne ændre linket derfra, men det skal gøres ved at pille lidt i overall_header.html på DTS' server. Berti eller en anden administrator kan lige fjerne min administratorstatus.
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Hej Frank
Godt at se dig herinde. Jeg kan ikke hitte ud af det der tekniske, så jeg regner med at Kim, som stadig læser med, fixer det.
Godt at se dig herinde. Jeg kan ikke hitte ud af det der tekniske, så jeg regner med at Kim, som stadig læser med, fixer det.
- Kim Larsen
- Brugerniveau 4
Pas... jeg kan ikke finde den kode de eftersøger.Frank Madsen skrev:Logo-billedet er skiftet, men det linker stadig til Danske Tegneserieskaberes website. For at ændre det, skal man have FTP-adgang til deres server (hvor forummet er hostet) og ændre linket i en bestemt fil, overall_header.html.
I dette link står der, hvad man skal gøre:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... 2&t=563349
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
For lige at følge op på Peders forslag, så synes jeg ikke rigtigt at det har betydet en forskel. Hvad siger I andre?Peder Riis skrev:Det burde være ladesiggøreligt ved at lave en ny header, kalde den header.jpg, lægge den ind i /billeder/system/ og få den til er erstatte den nuværende header.jpgKim Lyng Larsen skrev: Mht at ændre sidens navn... ak. Jeg prøvede at finde ud af hvordan jeg kunne sætte et nyt logo ind, men det gik over min forstand.
Omdøb evt den nuværende header.jpg til header_old.jpg, så den ikke forsvinder helt for evigt.
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Information:
Forsiden er ændret således at kommende udgivelser fylder det dobbelte og sidste nyt det halve.
Tak til Kim for at ændre.
Forsiden er ændret således at kommende udgivelser fylder det dobbelte og sidste nyt det halve.
Tak til Kim for at ændre.