Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Lars K
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: København V

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Lars K »

Carsten Søndergaard skrev:
Til efteråret kommer enten Journal d'un ingénu eller den nye samling af Chalands Splint. Og den af dem, der ikke kommer til efteråret, kommer så til foråret 2014.
Perfekt!! Så skal jeg bestemt ikke klage.... :D
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Så er der hotte nye tegneserieudgivelser!

Billede

Billede
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Og de er hermed bestilt! :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Flere hotte nye tegneserier ... selv om Folk og fæ selvfølgelig kun er delvis tegneserier. Til gengæld er den nye danske udgave enestående i verden. Det er første gang, de 16 ekstra sider er med som en del af selve bogen.

Billede

Billede
eje
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: københavn

Indlæg af eje »

Hej Carsten

Fantastisk stykke arbejde på "Folk & Fæ". Hvor er det bare fedt at I har fået den til
at passe så fint ind i serien. Når det visuelle på denne både harmonerer føles "leksikonet"
som en naturlig del af det samlede værk. Jeg håber at I på en eller anden kreativ måde
kan gøre det samme med "Ad rummets veje", på trods af størrelsesforskellen.
Men mon ikke I dygtige folk også finder en fin løsning på det :wink:
Hvornår er det forresten den udkommer?

I hvert fald tak for en flot og gennemarbejdet serie, og for at have givet den fysiske
fremtræden af værket den prioritering som værket i den grad fortjener.

Mvh Erik

PS: Lige et par tillægsspørgsmål:
Hvornår kommer Jan Lööf, bind 3?
Nogen chance for en Iznogood Integrale (The Goscinny years)?
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Indlæg af Karl-E. »

eje skrev:Hej Carsten

Fantastisk stykke arbejde på "Folk & Fæ". Hvor er det bare fedt at I har fået den til
at passe så fint ind i serien. Når det visuelle på denne både harmonerer føles "leksikonet"
som en naturlig del af det samlede værk. Jeg håber at I på en eller anden kreativ måde

I hvert fald tak for en flot og gennemarbejdet serie, og for at have givet den fysiske

Mvh Erik
Hvis man ønsker at være tro mod oplægget, kunne man jo bare lave selve bogen i samme størelse som de øvrige, men holde en større margen inde i bogen!?
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Lars Kristensen »

DE FEM LORDERS ED!

- der er altså et eller andet med den titel, der virker forkert :D
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

eje skrev:... Fantastisk stykke arbejde på "Folk & Fæ". Hvor er det bare fedt at I har fået den til at passe så fint ind i serien...
... tak for en flot og gennemarbejdet serie, og for at have givet den fysiske fremtræden af værket den prioritering som værket i den grad fortjener...
Helt enig.
eje skrev:... Jeg håber at I på en eller anden kreativ måde kan gøre det samme med "Ad rummets veje", på trods af størrelsesforskellen...
Karl-E. skrev:Hvis man ønsker at være tro mod oplægget, kunne man jo bare lave selve bogen i samme størelse som de øvrige, men holde en større margen inde i bogen!?
Ja, jeg håber også, at 2. udgave af "Ad rummets veje" kommer til at passe lige godt sammen med "Samlede eventyr 1-7", som "Folk og fæ" gør. For mange af dem, der allerede har 1. udgave, vil dette være en rimelig årsag til at investere i 2. udgaven.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

eje skrev:Hej Carsten

Mvh Erik

PS: Lige et par tillægsspørgsmål:
Hvornår kommer Jan Lööf, bind 3?
Nogen chance for en Iznogood Integrale (The Goscinny years)?
Tak, tak :-)

Jan Lööf 3 kommer forhåbentlig enten sidst på året i år eller i starten af 2014. Festligt bind med rigtig mange nye ting af Lööf.
Iznogood derimod ... arh, næppe.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

benadikt skrev:
Karl-E. skrev:Hvis man ønsker at være tro mod oplægget, kunne man jo bare lave selve bogen i samme størelse som de øvrige, men holde en større margen inde i bogen!?
Ja, jeg håber også, at 2. udgave af "Ad rummets veje" kommer til at passe lige godt sammen med "Samlede eventyr 1-7", som "Folk og fæ" gør. For mange af dem, der allerede har 1. udgave, vil dette være en rimelig årsag til at investere i 2. udgaven.
Hrm. Altså, for det første er det jo 3. udgave, der kommer. Andenudgaven var allerede forstørret i forhold til førsteudgaven. Serierne er jo lavet til decideret pocketbogsformat. At forstørre dem endnu mere vil ikke se godt ud (jævnfør Blueberry-historierne fra samme franske pocketbogssammenhæng, som Serieforlaget udgav i albumformat). Og at lade dem forblive i originalformatet med enorme, hvide margener? Ej.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev:... det jo 3. udgave, der kommer...
Ja, selvfølgelig, hvorfor bliver jeg ved med at glemme, at det er 2. udgave, jeg har.
Carsten Søndergaard skrev:... Andenudgaven var allerede forstørret i forhold til førsteudgaven. Serierne er jo lavet til decideret pocketbogsformat. At forstørre dem endnu mere vil ikke se godt ud (jævnfør Blueberry-historierne fra samme franske pocketbogssammenhæng, som Serieforlaget udgav i albumformat). Og at lade dem forblive i originalformatet med enorme, hvide margener? Ej.
Måske en kassette til bogen? Altså en kassette, der passer i design med bogserien. Men det er måske for dyrt.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

jeg har allerede en signeret 1. udgave og en standard 2. udgave, og det må være nok. De står alligevel ikke sammen med samleværket, men på en separat hylde med skæve formater. Sådanne hylder har jeg en del af.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Indlæg af Karl-E. »

Carsten Søndergaard skrev:
benadikt skrev:
Hrm. Altså, for det første er det jo 3. udgave, der kommer. Andenudgaven var allerede forstørret i forhold til førsteudgaven. Serierne er jo lavet til decideret pocketbogsformat. At forstørre dem endnu mere vil ikke se godt ud (jævnfør Blueberry-historierne fra samme franske pocketbogssammenhæng, som Serieforlaget udgav i albumformat). Og at lade dem forblive i originalformatet med enorme, hvide margener? Ej.
Så enorme ville margenerne nu heller ikke blive, jeg har førsteudgaven og har prøvet at lægge den på de nye udgivelser, og efter min mening ville det fungere udemærket rent æstetisk.
Såfremt "spildpladsen" genere dig kunne man jo bruge den til noget "über-nørdagtigt" og trykke original script eller andet guf for os æggehoveder. :lol:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
eje
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: københavn

Indlæg af eje »

Jeg synes nu ikke størrelsesforskel gør noget, når bare det visuelle udtryk matcher.
Har selv to serier stående hvor det gør sig gældende, og det fungerer fint.

Claus Deleuran: Nyudgivelserne fra Politisk Revy hvor Thorfinn er lavere end resten
Steen & Stoffer: Bogserien fra Carlsen hvor de senere bind er i tværformat og dermed lavere.

Mvh Erik
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Indlæg af Asger Pedersen »

Lars Kristensen skrev:DE FEM LORDERS ED!

- der er altså et eller andet med den titel, der virker forkert :D
Hmm...tja, der mangler i hvert fald ikke et 'K'.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Besvar