Spørgsmål vedr. Asterix - Den komplette samling
Spørgsmål vedr. Asterix - Den komplette samling
Er der nogen der ved om serien "Asterix - Den komplette samling" kun udkom hvis man abonnerede på den (bogklubudgave), eller om man også almindeligvis kunne købe den hos boghandleren i en ikke-bogklubudgave?
Jeg er nemlig interesseret i at vide om der blev udgivet to forskellige udgaver af serien? Og hvad forskellen på dem evt. kunne være...?
Jeg er nemlig interesseret i at vide om der blev udgivet to forskellige udgaver af serien? Og hvad forskellen på dem evt. kunne være...?
Re: Spørgsmål vedr. Asterix - Den komplette samling
Den kom både i abonnement og i løssalg.
Forskellen er, at man som abonnent fik smudsomslag på bøgerne + to hæfter med løst og fast som ikke var i bøgerne.
Forskellen er, at man som abonnent fik smudsomslag på bøgerne + to hæfter med løst og fast som ikke var i bøgerne.
Kærlighed og dødsfjender ... https://www.facebook.com/rur.poli/posts/800873023335259
TakRudi skrev:Den kom både i abonnement og i løssalg.

Så ISBN numre osv. kan jeg regne med er de samme i hver "udgave"?
På ComicWiki oplyser vi ISBN i den grad, vi kan finde frem til dem, og dér har vi kun et ISBN for hver titel. Jeg vil tage en tur forbi biblioteket og sammenligne løssalgsudgaverne med dem på ComicWiki, som er for bogklubudgaverne.Lars K skrev:... Så ISBN osv. kan jeg regne med er de samme i hver "udgave"?
På f.eks. Lucky Luke-serien har (mindst) 21 af bindene forskellig ISBN for bogklubudgave og løssalgsudgave. Det første bind 1955-1957 er kommet i to forskellige udgaver, men vistnok ikke med forskellige ISBN for bogklubudgave og løssalgsudgave. Og heller ikke de sidste 3.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
- Mirko Woelck
- Brugerniveau 2
For Asterix-delen har Bd. 4 til 12 en note i Bogklubudgaven, hvor der står, at
"Denne bog er en bogklubudgave, og må ikke gøres til genstand for offentligt udlån"
Det står med fed skrift helt for neden i kolofonen. Jeg har dog set bd. 4 med smudsomslag som har haft med og uden den førnævnte note.
ISBN-nr på bd. 11 er den samme (trykt på bagsiden) for begge udgaver. Har desværre ikke andre butiks-versioner at sammenligne med.
"Denne bog er en bogklubudgave, og må ikke gøres til genstand for offentligt udlån"
Det står med fed skrift helt for neden i kolofonen. Jeg har dog set bd. 4 med smudsomslag som har haft med og uden den førnævnte note.
ISBN-nr på bd. 11 er den samme (trykt på bagsiden) for begge udgaver. Har desværre ikke andre butiks-versioner at sammenligne med.
Jeg har lige lånt bind 4 på biblioteket for at sammenligne med mit eget eksemplar af bd. 4 (som er en bogklubudgave med smudsomslag). Og bibliotekseksemplaret er fuldstændig identisk med bogklubudgaven (bare uden smudsomslaget). Så meget tyder rigtig nok på at bogklubudgaverne og løssalgsudgaverne er ens.
Men underligt at løssalgsudgaverne ikke har stregkode (medmindre de fik en stregkode sticker uden på en plastforsegling).
Lidt paradoksalt at der står: "Denne bog er en bogklubudgave, og må ikke gøres til genstand for offentligt udlån" i en biblioteksbog.
I bibliotek.dk henviser de både til bogklubudgaven (uden at oplyse ISBN), samt til en ikke-bogklubudgave (men med det ISBN-nummer som bogklubeksemplaret har)
Mirko, kan den udgave af bd. 4 UDEN note evt. have været 2. oplag?
Men underligt at løssalgsudgaverne ikke har stregkode (medmindre de fik en stregkode sticker uden på en plastforsegling).
Lidt paradoksalt at der står: "Denne bog er en bogklubudgave, og må ikke gøres til genstand for offentligt udlån" i en biblioteksbog.
I bibliotek.dk henviser de både til bogklubudgaven (uden at oplyse ISBN), samt til en ikke-bogklubudgave (men med det ISBN-nummer som bogklubeksemplaret har)
Biblioteket kan jo have abonneret på serien.
Jacob Uno Pescettini
- Mirko Woelck
- Brugerniveau 2
Efter utallige måneders forsinkelse, forglemmelse og andet halløj fik jeg støvet de omtalte bind IV (4) frem. Begge med smudsomslag, og de er identiske bortset fra, at der i den ene står, at "Denne bog er en bogklubudgave, og må ikke gøres til genstand for offentligt udlån", mens dette mangler i den anden. Og jeg har tjekket om titelbladet er det samme, hvilket de er.Lars K skrev:Jeg har lige lånt bind 4 på biblioteket for at sammenligne med mit eget eksemplar af bd. 4 (som er en bogklubudgave med smudsomslag). Og bibliotekseksemplaret er fuldstændig identisk med bogklubudgaven (bare uden smudsomslaget). Så meget tyder rigtig nok på at bogklubudgaverne og løssalgsudgaverne er ens.
Det er simpelthen super info!!Mirko Woelck skrev:Efter utallige måneders forsinkelse, forglemmelse og andet halløj fik jeg støvet de omtalte bind IV (4) frem. Begge med smudsomslag, og de er identiske bortset fra, at der i den ene står, at "Denne bog er en bogklubudgave, og må ikke gøres til genstand for offentligt udlån", mens dette mangler i den anden. Og jeg har tjekket om titelbladet er det samme, hvilket de er.Lars K skrev:Jeg har lige lånt bind 4 på biblioteket for at sammenligne med mit eget eksemplar af bd. 4 (som er en bogklubudgave med smudsomslag). Og bibliotekseksemplaret er fuldstændig identisk med bogklubudgaven (bare uden smudsomslaget). Så meget tyder rigtig nok på at bogklubudgaverne og løssalgsudgaverne er ens.
Dog lige for at slå det fast - var begge dine bd. 4 i 1.oplag?
- Mirko Woelck
- Brugerniveau 2
Lars! Jeg har lige lagt dem på lager igen. Så om 3-4-5 måneder kommer der svar. Måske.
Jeg mener ikke, at der var oplysninger om oplag. Vender tilbage engang i september.
Bd. 1 (I) og 2 (II) er kommet i mindst 2. oplag, det har jeg da konstateret.
Jeg mener ikke, at der var oplysninger om oplag. Vender tilbage engang i september.
Bd. 1 (I) og 2 (II) er kommet i mindst 2. oplag, det har jeg da konstateret.