Håber at I, som allerede forslået er andre i denne tråd, vil udgive Bob Morane af Vance komplet i seks bind, og ikke blot udgive det materiale som endnu ikke er udkommet på dansk.Michael G. Nielsen skrev:Nu får vi se hvad det ender med. Der virker som interesse for serien, så vidt jeg kan bedømme på antal kommentarer på FB og de mails jeg har modtaget er vi nok omkring samme interesse jeg kunne mærke på Allan Falk. Der er kun én måde at finde ud af det på, og det er at udgive.
Så hvis vi kan blive enige med rettighedshavere så kunne det ske slutningen af 2018 eller måske i 2019. Vi har også et par andre bogserier der lurer og så er der en del helt nye titler som også skal udgives i 2018.
Til gengæld har vi andet der er på vej ud, Vakse Viggo der snart er komplet, Rubine ligeså og Splint & Co. stopper efter bogen med Spirou 47-50.
Der er i hverfald ikke mangel på godt materiale der skal udgives.
Zoom overvejer at udgive BOB MORANE af William Vance
Re: Zoom overvejer at udgive BOB MORANE af William Vance
Jeg ved ikke om jeg er til Bob Morane. Jeg har et par stykker stående, som jeg ikke rigtigt er vild med, men tråden her er underholdning nok til at jeg da vil give serien en chance 
I øvrigt er jean Graton verdens bedste tegner (bare ikke til hænder).

- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Jakob skrev: I øvrigt er jean Graton verdens bedste tegner (bare ikke til hænder).

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Og hvis det bliver ved at gå godt med de gamle serier i samlealbum så er der lidt mere at tage af fra Fart & Tempo. Bl.a. Michel Vaillant, Bruno Brazil og en masse andre.Jakob skrev:Jeg ved ikke om jeg er til Bob Morane. Jeg har et par stykker stående, som jeg ikke rigtigt er vild med, men tråden her er underholdning nok til at jeg da vil give serien en chance
Min hedeste udgivelsesdrøm er Michel Vaillant integralerne oversat til dansk (og med ekstrakommentarer fra Carsten Søndergaard). De franske udgivelser er med fedt ekstramateriale. - Desværre er det nok en serie man skal være vokset op med, for at man sætter pris på den. Jeg tvivler på, at den vil kunne samle nye fans - Det skulle da lige være blandt motorsportsnostalgister.Antaeus skrev:Og hvis det bliver ved at gå godt med de gamle serier i samlealbum så er der lidt mere at tage af fra Fart & Tempo. Bl.a. Michel Vaillant, Bruno Brazil og en masse andre.Jakob skrev:Jeg ved ikke om jeg er til Bob Morane. Jeg har et par stykker stående, som jeg ikke rigtigt er vild med, men tråden her er underholdning nok til at jeg da vil give serien en chance
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Jeg så rigtig gerne en samlet udgivelse af Barbe Rouge (Sørøveren Rødskæg). Donovan har godt nok serien på udgivelsesplanen, men det ser kun ud til at det bliver med de bind, der ikke er kommet på dansk. Det burde også være en serie, der kunne trække nogle læsere - sørøverserier er pænt oppe i tiden (tv-serien Black Sails er på fjerde sæson, Shadow Zone kommer snart med første bind af Long John Silver).
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Jeg tror ikke at de mange samlealbum samler ret mange nye fans, til gengæld samler de gamle fansJakob skrev:Min hedeste udgivelsesdrøm er Michel Vaillant integralerne oversat til dansk (og med ekstrakommentarer fra Carsten Søndergaard). De franske udgivelser er med fedt ekstramateriale. - Desværre er det nok en serie man skal være vokset op med, for at man sætter pris på den. Jeg tvivler på, at den vil kunne samle nye fans - Det skulle da lige være blandt motorsportsnostalgister.Antaeus skrev:Og hvis det bliver ved at gå godt med de gamle serier i samlealbum så er der lidt mere at tage af fra Fart & Tempo. Bl.a. Michel Vaillant, Bruno Brazil og en masse andre.Jakob skrev:Jeg ved ikke om jeg er til Bob Morane. Jeg har et par stykker stående, som jeg ikke rigtigt er vild med, men tråden her er underholdning nok til at jeg da vil give serien en chance

- Antaeus
- Brugerniveau 7
Ja, den så jeg også gerne udgivet i samlealbum og gerne i lidt lækrere udgivelser.Erling Søby skrev:Jeg så rigtig gerne en samlet udgivelse af Barbe Rouge (Sørøveren Rødskæg). Donovan har godt nok serien på udgivelsesplanen, men det ser kun ud til at det bliver med de bind, der ikke er kommet på dansk. Det burde også være en serie, der kunne trække nogle læsere - sørøverserier er pænt oppe i tiden (tv-serien Black Sails er på fjerde sæson, Shadow Zone kommer snart med første bind af Long John Silver).
Og der sker bare ikke ret meget hos Donovan.
Udover Black Sails, som jeg er med på så skulle der også komme en Pirates of the Carribean 5.
Det ville også være et sikkert køb fra mig. Og sørøverserier er ret populært i øjeblikketErling Søby skrev:Jeg så rigtig gerne en samlet udgivelse af Barbe Rouge (Sørøveren Rødskæg). Donovan har godt nok serien på udgivelsesplanen, men det ser kun ud til at det bliver med de bind, der ikke er kommet på dansk. Det burde også være en serie, der kunne trække nogle læsere - sørøverserier er pænt oppe i tiden (tv-serien Black Sails er på fjerde sæson, Shadow Zone kommer snart med første bind af Long John Silver).

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Sørøver serier - Gamle Nick/Sortskæg er ikke til at komme uden om, af Marcel Remacle, eller Marcel "Remarkable", som jeg ynder at kalde ham.

Problemet med Remacle er, at han i den grad manglede en til at skrive historierne. So ganske ung, kunne jeg lide både Gamle Nick og Vikingen Victor, men efter jeg lærte at læse, gik det op for mig, at det er ren fjolleri, med meget lidt historie. Ikke destomindre har jeg da alt hvad der er udgivet på dansk.GoogaMooga skrev:Sørøver serier - Gamle Nick/Sortskæg er ikke til at komme uden om, af Marcel Remacle, eller Marcel "Remarkable", som jeg ynder at kalde ham.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Ingen tegner fødder som Remacle. Ingen. Så alene af den grund...Jakob skrev: Problemet med Remacle er, at han i den grad manglede en til at skrive historierne. So ganske ung, kunne jeg lide både Gamle Nick og Vikingen Victor, men efter jeg lærte at læse, gik det op for mig, at det er ren fjolleri, med meget lidt historie. Ikke destomindre har jeg da alt hvad der er udgivet på dansk.

- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Det må man jo nok sige om alle de serier, der nævnes her i tråden. Man skal ikke bare være vokset op med dem, man skal også have en klippefast tro på, at de i dag er lige så læseværdige, som da de blev skabt for 50-60-70 år siden. Det er store krav at stille til serierne - og læserne, altså andre end de ti, der trofast deltager i denne klon af utallige lignende tråde her på stedet. Og der falder hele tiden potentielle kunder fra derude ... af naturlige årsager ...Jakob skrev:Desværre er det nok en serie man skal være vokset op med, for at man sætter pris på den
Åh ja, der er masser. Hvad med De tre spejdere? Junker Henrik? Dr. Silver? Tim Corner? Tommy Banco? Walter Müller? Dan Cooper? Aquila? Al & Brock? Familien Franval? Harald Viking? Joe Fast? Nu har Zoom jo kun planlagt til og med 2019, så der er måske endnu ledige pladser på 2020-, 2021- og 2022-programmetAntaeus skrev:så er der lidt mere at tage af fra Fart & Tempo. Bl.a. Michel Vaillant, Bruno Brazil og en masse andre.

Ha ha ... jeg har selv, hvilket du åbenbart har noteret, et meget nostalgisk forhold til Mark Breton. Men det er og bliver netop nostalgisk. Jeg hygger mig gevaldigt med at bladre i de franske samlebind. Men jeg kunne ikke drømme om at læse historierne og ser derfor ingen som helt idé i at udgive dem på dansk. Beklager!Jakob skrev:Min hedeste udgivelsesdrøm er Michel Vaillant integralerne oversat til dansk (og med ekstrakommentarer fra Carsten Søndergaard).
-
- Brugerniveau 2
Naturligvis er serierne lige så læseværdige i dag som dengang. Spørgsmålet er om læserne er værdige nok til serierne. På Zoom er vi ikke bange for at stille krav... og har stor tillid til læserne.Carsten Søndergaard skrev:
Post subject: Re: Zoom overvejer at udgive BOB MORANE af William Vance
Desværre er det nok en serie man skal være vokset op med, for at man sætter pris på den
Det må man jo nok sige om alle de serier, der nævnes her i tråden. Man skal ikke bare være vokset op med dem, man skal også have en klippefast tro på, at de i dag er lige så læseværdige, som da de blev skabt for 50-60-70 år siden. Det er store krav at stille til serierne - og læserne