Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Jeg har blandt andet fokus på helsides forsider
Antaeus skrev:Husk endelig fuldsides forside til hver historie.
Antaeus skrev:Jeg tænker også at det ville være fantastisk med flere forsider
Jeg tror, jeg laver en udgivelse bestående kun af forsider. Bare til ære for Antaeus :mrgreen:
Faktisk er der fortilfælde: Élan fik UDSOLGT af deres store Héroic forside bog af Tillieux. Og Mort Todd gør noget lignende i USA netop nu, bare med Charlton forsider.

Héroic ideen er fed, da vi får "nyt" Tillieux derved. Charlton, well, knap så spændende.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hvis man vil sikre sig et eksemplar af John Kenn Mortensens og Benni Bødkers JULEBESTIARIET med ekstra julegodter og gratis levering, er det nu, man skal handle. Sidste chance er 8. juni.

https://www.kickstarter.com/projects/co ... oject_link
Vedhæftede filer
19c9eff2012cfb1271fc08504106dda0_original.jpg
19c9eff2012cfb1271fc08504106dda0_original.jpg (203.65 KiB) Vist 4732 gange
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg tror, jeg laver en udgivelse bestående kun af forsider. Bare til ære for Antaeus :mrgreen:
Jeg er glad for forsider, men det du foreslår er ikke det jeg ønsker som det optimale.
Læs ekstramateriale tråd, der lige er startet.

Og hermed også en opfordring til at andre giver deres bud på det de ønsker af ekstramateriale. Vi kan måske inspirere forlagene til at gøre det endnu bedre (mange gør det allerede godt).
Senest rettet af Antaeus 12. maj 2017, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Lars S »

Lars S skrev:
Carsten Søndergaard skrev:MAD - de største tegnere 1: Don Martin 1956-1965 er til gengæld ikke forsinket. Den udkommer 15. juni :-)
Er det begyndelsen på en række af Don Martin udgivelser eller Mad udgivelser?
Det er en værkserie med overtitlen MAD - DE STØRSTE TEGNERE. Der er foreløbig planlagt fire bind, hvoraf det første er med (tidlig) Don Martin og det næste med Sergio Aragonès.

Der kommer et bind hvert halve år. De er i samme udførelse som Radiserne og ligesom dem i en blanding af sort-hvid og farver og med forskelligt ekstramateriale.
Fedt - det ser jeg virkelig frem til. Håber der kommer mere end fire bind - der må virkelig være noget at ta' af? Og gerne mere med Don Martin.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er på Antaeus' hold. Jeg er også forsidefan.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg kan godt lide forsiderne, men mange gange synes jeg andre tegninger fra historien er flottere end forsiderne. De skal bare helst være i stor format. Fx myldrebilleder, bybilleder og andre miljøskildringer kan være fantastisk flotte.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Michael G. Nielsen

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Antaeus skrev:En masse spændende titler fra mange forlag, det er super.

Jeg venter spændt på når disse samlealbumudgivelser forhåbentlig kommer ud:
Blake & Mortimer
Blueberry
Luftens Ørne
Bernard Prince
Bob Morane
Bruno Brazil

Michael, det er super service at man kan stemme om forsiderne, men som Carsten har sagt så ville det være endnu bedre at coverforsiden ikke var en af de tre der alligevel præsenteres til hver historie, men en ny.

Red Kelly forsiden er en væsentlig bedre coverforside end Allan Falk. Grunden er Red Kelly fylder hele siden, mens Allan Falk forsiden er mindre og indrammet.

Bernard Prince regner jeg med vi udgiver i 2018. Det samme hvad angår Bob Morana. Bruno Brazil kommer lidt an på hvad Donovan gør. Blueberry er udsendt og dengang havde jeg også Luftens ørne under overvejelse indtil jeg genlæste serien. Stilen er meget gammeldags, men det kan godt være den har sit publikum. For nogle år siden overvejede jeg også De 4 Esser, genlæste og den holdt bare ikke rigtig synes jeg. Der er to andre bogserier som vi håber at kunne få ind i 2018 måske kan jeg allerede afsløre den ene i næste uge.

Omkring forsider, så holder jeg nu fast i Allan Falk som det ser ud. Serien sælger fint så jeg ændrer ikke på layout og mange synes det er sjovt at være med til at "vælge" forsiden. Der kommer i øvrigt 4 bind næste år, forudsat at den naturligvis bliver ved med at sælge godt.
Splint & Co. bogserien afsluttes til næste sommer med de fire Morvan/Munuera historier + en kort historie. Så består serien af 18 bind - 9 fra Serieforlaget og 9 fra Zoom.
Brugeravatar
Dr. Benner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Dr. Benner »

[quote="Michael G. Nielsen"][quote="Antaeus"]En masse spændende titler fra mange forlag, det er super.

Jeg venter spændt på når disse samlealbumudgivelser forhåbentlig kommer ud:
Blake & Mortimer
Blueberry
Luftens Ørne
Bernard Prince
Bob Morane
Bruno Brazil

Michael G Nielsen skrev

"Bernard Prince regner jeg med vi udgiver i 2018. Det samme hvad angår Bob Morana. Bruno Brazil kommer lidt an på hvad Donovan gør. Blueberry er udsendt og dengang havde jeg også Luftens ørne under overvejelse indtil jeg genlæste serien. Stilen er meget gammeldags, men det kan godt være den har sit publikum. For nogle år siden overvejede jeg også De 4 Esser, genlæste og den holdt bare ikke rigtig synes jeg. "

Lyder super med en Bernard Prince bogserie. Nogen chance for en Jeremiah bogserie? Nu i er i gang med Hermann.
Bruno Brazil, tja ville nok købe den første for lige at tjekke den ud, men den fremstår nok noget forældet tror jeg. Hvilket bestem også kan siges om Bob Morane. Læste et par af de gamle udgivelser og jeg syntes det var meget gammeldags og næsten direkte kedelig.
Jeg har altid holdt meget af de 4 Esser og så den gerne som bogserie ala Allan Falk gerne startende med albums der ikke er udgivet på dansk. Jeg er helt med på at der er en meget stor gradient af nostalgi ind over, men jeg har faktisk taget et d4e album frem i ny og næ og jeg synes det holder.
Luftens ørne. Er jo selvfølgelig også gammeldags da det jo var nyeste af det nye for 40 år siden. Om de holder idag.? Det er faktisk længe siden jeg sidst læste album, men igen. Ville nok købe og tjekke ud.
Ser frem til udmeldingen af jeres nye albumserier. Kan man få et clue?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Tro mig, Michael, Luftens Ørne ligger højt på samlernes ønskelister, den blev nemlig aldrig gjort færdig. Uderzo, Jijé, Charlier, så bliver det ikke bedre.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Lars S »

GoogaMooga skrev:Tro mig, Michael, Luftens Ørne ligger højt på samlernes ønskelister, den blev nemlig aldrig gjort færdig. Uderzo, Jijé, Charlier, så bliver det ikke bedre.
Mon ikke det afhænger af hvor mange samlere vi taler om? Hvis det er de få der har udtalt sig positivt her i dette forum, så er det jo ikke mange.

Læste selv serien som dreng uden rigtig at være fanget af den - i dag ville jeg næppe købe den igen. Det gælder forøvrigt mange af de nævnte serier.
Utroligt så mange serier jeg holdte meget af som dreng der ikke holder i dag.

Dog er der også en del som stadig holder - har netop købt den første samling af Red Kelly og det holder jo stadig. Glæder mig bare endnu mere til Bernard Prince, da den var en top farvorit.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Lars S skrev:
GoogaMooga skrev:Tro mig, Michael, Luftens Ørne ligger højt på samlernes ønskelister, den blev nemlig aldrig gjort færdig. Uderzo, Jijé, Charlier, så bliver det ikke bedre.
Mon ikke det afhænger af hvor mange samlere vi taler om? Hvis det er de få der har udtalt sig positivt her i dette forum, så er det jo ikke mange.

Læste selv serien som dreng uden rigtig at være fanget af den - i dag ville jeg næppe købe den igen. Det gælder forøvrigt mange af de nævnte serier.

Dog er der også en del som stadig holder - har netop købt den første samling af Red Kelly og det holder jo stadig. Glæder mig bare endnu mere til Bernard Prince, da den var en top farvorit.
Nej, det er også på Facebook. Luftens Ørne er uden sammenligning den mest ønskede euroklassiker i Danmark. BP og RK - fint nok, men vi har dem jo allerede. Samlede pulje bliver ikke større på den måde. Men okay, Carsten barsler med tanken om en LØ intégrale.

Igen og igen hører jeg snak om forældet, når diskussionen drejer sig om euroklassikere. SELVFØLGELIG er de forældede, havde I ventet andet, med 50-60 år på bagen. Det er jo i mange tilfælde netop det fede ved dem. At læse en samtidig ting, der foregår i gamle dage, det er jo kun en "hommage." Mindre interessant hvad en ung i dag forestiller sig om dengang.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

Lars S skrev:

Her er jeg overvejende enig med Lars. Bob Morane vil jeg gerne købe, men det er fordi jeg netop ikke har nogen af dem i forvejen. Luftens ørne er jeg ret skeptisk over for. Jeg har de fleste på dansk, så vil jeg spenderer ca. kr. 3000,- (plus), for at få serien komplet, hvoraf en del af pengene skal gå til at erstatte de album jeg har? Det tvivler jeg stærkt på. Der kommer så meget andet, som med nutidens øjne er langt mere underholdende. Bernhard Prince har jeg komplet og i en stand, hvor jeg er tilfreds, så selv om den serie holder betydelig bedre (efter min smag), end luftens ørne, vil jeg heller ikke bruge pengene til dem. Når først jeg har nogle album, skal de være hårdt medtaget for at jeg tænker på at købe dem igen. Men Bruno Brazil kunne jeg godt finde på. Jeg har de album der er udkommet på dansk. Men U-bådhajen og Tv-piraterne, er jeg irriteret over, fordi de er så tæt på at være hæfter frem for album. Men der skal altså noget mere til end ekstra materiale, før jeg anvender mit budget på dubletter.
Michael G. Nielsen

Nu er det vel 10-12 år siden jeg genlæste Luftens ørne og den fangede altså ikke min interesse igen.
Der er så nogle der mener Tim & Thomas er gammeldags, jeg har altid selv været begejstret for serien og jeg indrømmer gerne, at jeg kun troede vi kom til at udgive et album, men det var så en serie der havde sit publikum.

Interessant at se på Artbubble i Århus, at det faktisk også var ret unge læsere der viste interesse for Tim & Thomas. Vi fik da solgt alt hvad vi havde med og jeg kan se, der også er godt gang i backlisten.

De 4 Esser skuffede mig, og jeg tror ikke rigtig på den mere. Bob Morane tror jeg på, fordi det sandsynligvis vil være samme købergruppe som til Allan Falk.

De to nye albumserier jeg meget gerne vil udgive kan jeg først fortælle om når og hvis jeg bliver enig med rettighedshaverne. Der er i begge tilfælde tale om serier vi ikke har set på dansk og de vil udkomme som hardcover album - hvis det hele går som jeg håber.

Listen over serier jeg kunne tænke mig at udgive bliver længere og længere, men der skal jo også være noget i 2020, 2021 osv, så hvis ellers salgsudviklingen fortsætter sådan som det har kørt det sidste årstid så er der mange spændende serier på vej fra Zoom. Både nogle som er kendte men skam også andre som vi ikke har set før. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Er der nogle euroklassikere blandt dine overvejelser, Michael? Du behøver jo ikke røbe titler. :)
Michael G. Nielsen

Ja da, Googa. :D
Besvar