Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark
Alt kan tænkes, i hvert fald er folkene i Paris indtil videre meget begejstrede for udformningen af de udgivelser, Cobolt har planlagt. At der kommer visse specialudgivelser er også sikkert, men det er for tidligt at fortælle om endnu.
Tak for svar og ekstra information!
Ja, det er lidt surt da jeg har lige har faede dem.
Jeg vil helt klart kobe de nye, det er bare synd da jeg har alle disse ekstra tegneserier som jeg ikke hvad jeg skal gore med dem. Det er betalt dyre domme at shippe dem til USA, det vil ikke kunne betale sig at shippe dem tilbage til DK for at saelge.
Jeg skal nok gore some googomooga, kun ved salg i Orlando

Ja, det er lidt surt da jeg har lige har faede dem.
Jeg vil helt klart kobe de nye, det er bare synd da jeg har alle disse ekstra tegneserier som jeg ikke hvad jeg skal gore med dem. Det er betalt dyre domme at shippe dem til USA, det vil ikke kunne betale sig at shippe dem tilbage til DK for at saelge.
Jeg skal nok gore some googomooga, kun ved salg i Orlando

Selvfølgelig er det et luksus-problem.thegamer skrev:Lars S: Jeg forstår godt hvad du mener, men det er vel lidt et luksusproblem, at der udkommer mere end vi kan købe. Tegneserier er jo egenligt et medie, der er gået af mode. At der så er en opblomstring af forlag og (gen)udgivelser i disse år er jo ret lækkert, især fordi der ofte er kælet for den enkelte udgivelse.
Men i sidste ende kunne det jo ramme forlagene, hvis flere og flere får problemer med at følge med og derfra opgiver visse serier.
Fx udgiver Zoom snart så mange serier at jeg har opgivet at følge alle dem jeg gerne vil ha' og fremover fokusere på nogle enkelte af deres udgivelser.
Ja, jeg har da også flere gange tænkt på, om markedet ikke snart er mættet og forlagene derfor bliver nødt til at skære ned på nogle af udgivelserne. Det er ret utroligt, at der kommer så meget, i et lille land som vores.Lars S skrev:Selvfølgelig er det et luksus-problem.thegamer skrev:Lars S: Jeg forstår godt hvad du mener, men det er vel lidt et luksusproblem, at der udkommer mere end vi kan købe. Tegneserier er jo egenligt et medie, der er gået af mode. At der så er en opblomstring af forlag og (gen)udgivelser i disse år er jo ret lækkert, især fordi der ofte er kælet for den enkelte udgivelse.
Men i sidste ende kunne det jo ramme forlagene, hvis flere og flere får problemer med at følge med og derfra opgiver visse serier.
Fx udgiver Zoom snart så mange serier at jeg har opgivet at følge alle dem jeg gerne vil ha' og fremover fokusere på nogle enkelte af deres udgivelser.
Jeg er løbet tør for plads i vores hus. Så selv om jeg gerne ville købe meget mere end jeg gør, er det efterhånden ved at være slut for mig. Jeg har stor set skilt mig af de serier som jeg synes mindst om og det smerter mig at gå af med mere. Det er vel også det, man kan kalde et luksus problem.
På fantask hjemmeside, er der anonceret en tegneserie fra forlaget; Calibat.
Den hedder; Flodhesten der ikke længere vil være flodhest. Jeg vil gætte på, at den primært er for de yngste skolebørn.
Sammen med Høst & søns; Drengen med sølvhjelmen ???
er der tale om 2 tegneserieudgivelser, som er rettet mod børne- og tweens- markedet.
Den hedder; Flodhesten der ikke længere vil være flodhest. Jeg vil gætte på, at den primært er for de yngste skolebørn.
Sammen med Høst & søns; Drengen med sølvhjelmen ???
er der tale om 2 tegneserieudgivelser, som er rettet mod børne- og tweens- markedet.
Historien om hvordan Obelix faldt i gryden med trylledrik da han var lille er fra samme periode som Tvekampen, så kronologisk hører den hjemme i Den store Asterix nr. 4.benadikt skrev:Den første korte historie kom vist omkring samme tidspunkt som albumhistorierne i Den store Asterix 5, så der er noget tid endnu til at finde ud af dette.Carsten Søndergaard skrev:Så langt er vi ikke nået endnubenadikt skrev:Tør man håbe på, at Asterix erobrer Rom og de korte historier, der er samlet i Skolestart i Gallien, kommer med, og det på deres kronologisk rigtige steder?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Ja, den originale versjonen trykket i Pilote i 1965 (akkompagnert av noen svart-hvite illustrasjoner av Uderzo) hører hjemme der. Det hadde egentlig vært veldig fint om 1965-utgaven av historien ble trykket med alle tilhørende illustrasjoner. Bare en av illustrasjonene fra 1965 ble med i Egmonts samlebokutgave. Jeg mener det var i hvert fall to til.benadikt skrev: Historien om hvordan Obelix faldt i gryden med trylledrik da han var lille er fra samme periode som Tvekampen, så kronologisk hører den hjemme i Den store Asterix nr. 4.
Men likevel må jo også bildebokutgaven som Uderzo illustrerte i 1989 tas med i en integral-utgave. Så da blir spørsmålet hvor det er kronologisk logisk (krono-logisk?) å inkludere historien.
Jeg ser, at Fort Navajo (aprilsnar) er med blandt ekstramaterialet, og - såvidt jeg ved - er dette første gang på dansk.Carsten Søndergaard skrev:Se er den ude ... så nu kan alle og enhver altså bestride, at det er den sande og hellige udgave, hvis de vil
https://cobolt.dk/shop/blueberry-de-sam ... -570p.html
Kan vi regne med, at de andre korte historier som Tre sorte fugle, Blueberrys eventyr, Mikes krig, Vildfarelse i Virginia og evt. andre kommer med som ekstramateriale?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
Et forslag til spesialutgivelser kunne være en dansk utgave av denne fine filmboken. Nytegnede illustrasjoner etter Albert Uderzos originale konseptskisser til tegnefilmen Asterix indta'r Rom (Les 12 travaux d’Astérix, 1976).Carsten Søndergaard skrev:At der kommer visse specialudgivelser er også sikkert, men det er for tidligt at fortælle om endnu.

- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Asterix indta'r Rom, fantastisk film hvor Obelix pludselig ikke er den stærkeste og der må bruges kløgt fra Asterix. Og det "kommunale" kontor hvor Asterix vender deres eget vanvittige system imod dem selv.
Ja, det er den klart beste Asterix-filmen i mine øyne. Ikke på høyde med de beste seriealbumene, men det er ingen annen film som ivaretar satiren i Asterix så godt som denne. Og animasjonen føles også mer som pur Uderzo enn noen av de andre tegnefilmene. Det merkes at Goscinny og Uderzo selv har skrevet og superviset denne filmen.Antaeus skrev:Asterix indta'r Rom, fantastisk film hvor Obelix pludselig ikke er den stærkeste og der må bruges kløgt fra Asterix. Og det "kommunale" kontor hvor Asterix vender deres eget vanvittige system imod dem selv.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Jeg kunne nu også godt lide Asterix og Cleopatra tegnefilmen.
Flere af dem ligger i øvrigt på Youtube.
Asterix og Kleopatra (1968) er ganske bra, men den lider av et mye mer begrenset animasjonsbudsjett enn Indta'r Rom, og dessuten noen utrolig kjedelige sangnumre som kun er der for å imitere formelen til amerikanske helaftens tegnefilmer. Det eneste unntaket er sangen om den forgiftede kaken, den er faktisk genuint underholdende.Antaeus skrev:Jeg kunne nu også godt lide Asterix og Cleopatra tegnefilmen.
Forøvrig har Kleopatra og Indta'r Rom det fellestrekket at de er de eneste to helaftens Asterix-filmene som ble laget og oversett av Goscinny og Uderzo selv.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Jeg synes sangene var gode til både Cleopatra badescenen og giftsangen.Mesterius skrev:Asterix og Kleopatra (1968) er ganske bra, men den lider av et mye mer begrenset animasjonsbudsjett enn Indta'r Rom, og dessuten noen utrolig kjedelige sangnumre som kun er der for å imitere formelen til amerikanske helaftens tegnefilmer. Det eneste unntaket er sangen om den forgiftede kaken, den er faktisk genuint underholdende.Antaeus skrev:Jeg kunne nu også godt lide Asterix og Cleopatra tegnefilmen.
Antaeus,
Godt tip med Asterix pa youtube, det havde jeg slet ikke taenkt pa!
Det er naesten umuligt at finde sadanne nogle film med Euroklassikere der kan spille pa US dvd eller bluray spiller.
Jeg har lige kiggede og der er masser af Asterix, sa nemt at finde men jeg havde slet ikke taenkte pa det -TAK!
Godt tip med Asterix pa youtube, det havde jeg slet ikke taenkt pa!
Det er naesten umuligt at finde sadanne nogle film med Euroklassikere der kan spille pa US dvd eller bluray spiller.
Jeg har lige kiggede og der er masser af Asterix, sa nemt at finde men jeg havde slet ikke taenkte pa det -TAK!