Er du Tintinolog?

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Er du Tintinolog?

Indlæg af GoogaMooga »

Er du Tintinolog? Så skal du have bogen "Tintinolatrie". Ellers er du ikke en rigtig Tintinolog.

Billede

P.S.: På internettet kan du også finde mange andre bøger om Tintin, som du kan have stor glæde af.

Tilbage er der kun at sige:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Er du Tintinolog?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hellere den her. Det ultimative Tintin-leksikon over samtlige personnavne, stednavne, skibsnavne, avisnavne, genstande, koder, forkortelser osv. osv. Forhåbentlig KAN det en dag udgives på dansk. Det er dog ikke lykkedes i de foregående 28 år.
Vedhæftede filer
DeAbdallah.jpg
DeAbdallah.jpg (55.36 KiB) Vist 2351 gange
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg prøvede at søge under Tintin fetish, da jeg mener, der er noget fetichistisk over dyrkelsen af den serie, men fik dog desværre kun fetish figuren fra Det Knuste Øre.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Geoff
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Geoff »

Carsten Søndergaard skrev:Hellere den her. Det ultimative Tintin-leksikon over samtlige personnavne, stednavne, skibsnavne, avisnavne, genstande, koder, forkortelser osv. osv. Forhåbentlig KAN det en dag udgives på dansk. Det er dog ikke lykkedes i de foregående 28 år.
Det er den første bog om Tintin, som jeg købte. Når det kom ud i 1992.
En højst nødvendig bog !
Lars K
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: København V

Indlæg af Lars K »

Carsten Søndergaard skrev:Hellere den her. Det ultimative Tintin-leksikon over samtlige personnavne, stednavne, skibsnavne, avisnavne, genstande, koder, forkortelser osv. osv. Forhåbentlig KAN det en dag udgives på dansk. Det er dog ikke lykkedes i de foregående 28 år.
Carsten, jeg kan huske at vi skrev sammen om dette for ca 28 år siden. Som jeg husker det, så lå det besværlige i at matricen skulle laves helt om da personerne har forskellige navne på fransk og dansk (og dermed skulle placeres under andre forbogstaver i den danske udgave)

Men jeg vil blive ved med at håbe på en dansk udegave de næste 28 år....
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Lars K skrev:Carsten, jeg kan huske at vi skrev sammen om dette for ca 28 år siden. Som jeg husker det, så lå det besværlige i at matricen skulle laves helt om da personerne har forskellige navne på fransk og dansk (og dermed skulle placeres under andre forbogstaver i den danske udgave)

Men jeg vil blive ved med at håbe på en dansk udegave de næste 28 år....
Ha ha ... ja, problemet er sådan set stadig det samme, fordi trykmaterialet aldrig er blevet digitaliseret. Så rent praktisk kan man ikke umiddelbart flytte rundt på det.

Der er så yderligere kommet det problem til, at selv HVIS det blev digitaliseret, var det ikke sikkert, at man kunne få lov til at flytte rundt på illustrationerne, så indgangene kunne blive alfabetiseret på dansk. Fordi Moulinsart så ville hævde, at det ikke længere er "en eksisterende bog".

Så det er både redaktionelt og teknisk besværligt ... og dertil et følsomt emne i Belgien. Men jeg kan dog sige så meget, at der arbejdes på at finde en løsning. Som MÅSKE kan ende med at være, at bogen beholder sin franske alfabetisering, og at der så laves diverse henvisninger. Men love noget kan jeg ikke.
Besvar