P.S.: På internettet kan du også finde mange andre bøger om Tintin, som du kan have stor glæde af.
Tilbage er der kun at sige:

Det er den første bog om Tintin, som jeg købte. Når det kom ud i 1992.Carsten Søndergaard skrev:Hellere den her. Det ultimative Tintin-leksikon over samtlige personnavne, stednavne, skibsnavne, avisnavne, genstande, koder, forkortelser osv. osv. Forhåbentlig KAN det en dag udgives på dansk. Det er dog ikke lykkedes i de foregående 28 år.
Carsten, jeg kan huske at vi skrev sammen om dette for ca 28 år siden. Som jeg husker det, så lå det besværlige i at matricen skulle laves helt om da personerne har forskellige navne på fransk og dansk (og dermed skulle placeres under andre forbogstaver i den danske udgave)Carsten Søndergaard skrev:Hellere den her. Det ultimative Tintin-leksikon over samtlige personnavne, stednavne, skibsnavne, avisnavne, genstande, koder, forkortelser osv. osv. Forhåbentlig KAN det en dag udgives på dansk. Det er dog ikke lykkedes i de foregående 28 år.
Ha ha ... ja, problemet er sådan set stadig det samme, fordi trykmaterialet aldrig er blevet digitaliseret. Så rent praktisk kan man ikke umiddelbart flytte rundt på det.Lars K skrev:Carsten, jeg kan huske at vi skrev sammen om dette for ca 28 år siden. Som jeg husker det, så lå det besværlige i at matricen skulle laves helt om da personerne har forskellige navne på fransk og dansk (og dermed skulle placeres under andre forbogstaver i den danske udgave)
Men jeg vil blive ved med at håbe på en dansk udegave de næste 28 år....