Ahh, Pratt og Cosey dur jo ikke. hhv italiener og schweizer.Jens Larsen skrev: ↑14. jul 2024, 17:10 Jeg har:
Ørkenens Skorpioner
Vindens Passagerer
Jeremiah
Jonathan
Vor tids Legender
(til gengæld fik jeg lært at citere).
Ahh, Pratt og Cosey dur jo ikke. hhv italiener og schweizer.Jens Larsen skrev: ↑14. jul 2024, 17:10 Jeg har:
Ørkenens Skorpioner
Vindens Passagerer
Jeremiah
Jonathan
Vor tids Legender
Ja, men Jonathan blev publiceret i et belgisk magasin - Tintin-bladet - og udgivet på album af belgiske Lombard. - Så er den belgisk eller schweizisk?Ahh, Pratt og Cosey dur jo ikke. hhv italiener og schweizer.
Personligt opdeler jeg nationalitet i 3 dele: Forfatter, Tegner og Forlags nationalitet via formel hovedkvarter. Hver af de 3 dele tildeles 33,33 %. Hvis der er flere tegnere/forfattere (og i enkelte tilfælde forlag) må de deles om den 3-del de har. I tilfældet Buddy Longway vil det normalt betyde at udgivelsen er schweizisk (=66%). Men Derib boede ca. 7 år i Belgien i en relativ ung alder, hvor det kan formodes at der blev sat nogle kulturelle aftryk - især tegnemæssigt. Derfor har jeg delt nationaliteten mellem Schweiz og Belgien. Dermed bliver albummet 66% Belgisk og 33% Schweizisk.Erling Søby skrev: ↑14. jul 2024, 22:02 Jens Larsen:Ja, men Jonathan blev publiceret i et belgisk magasin - Tintin-bladet - og udgivet på album af belgiske Lombard. - Så er den belgisk eller schweizisk?Ahh, Pratt og Cosey dur jo ikke. hhv italiener og schweizer.