Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev:
dernice skrev: Jo, jo, det er omkring 30 år siden, han sidst slog sine muntre folder i Danmark. Og jo, jo, det er ved at blive undersøgt, om det er muligt at lokke ham til et nyt besøg.

I Aragonès-bogen kommer der ikke en fold-in, men en fold-out, en tredobbelt folde-ud-plakat med et forunderligt myldrebillede :-)
Det lyder rigtig spændende!

Og hvis I er rigtige hurtige, gæster han faktisk England til oktober, så vil det jo være nemt med et smut videre til Danmark :D

https://www.comicartfestival.com/guest/ ... gon%C3%A9s
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

Er det bare mig, eller har sommersæsonen ikke normalt været lig med lavvande på udgivelsesfronten. Det kan man godt nok ikke beskylde forlagene for at fastholde. Cobolt har lige opdateret deres udgivelser, og der er en del flere album på vej lige inden sommerferien. Zoom, shadowzone har også flere udgivelser - zoom i særdeleshed. Fabel har en den lille rødhættet på vej. Fahrenheit har nævnt Thomas Alsop, og Faraos har 3 album mere i Skorpionen.

Jeg er klar over at forventningen om Copenhagen Comics skulle afholdes som sædvanligt, spiller ind. Men alligevel - jeg tror at antallet af danske udgivelser er steget med mindst 33% iløbet af de sidste 5 år. Det er fedt - bare ikke for pengepungen. Jeg må desværre erkende, at jeg ikke længere kan købe alt det jeg gerne ville. Hvilket irriterende luksusproblem.
Michael G. Nielsen

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Der er kommet mange flere fra Zoom. :D
Vi begyndte først for alvor i 2014 og heldigvis har markedet taget godt imod det udvidede program.
Grunden til der kommer mange udgivelser her i maj er ganske rigtigt, at vi gik ud fra Copenhagen Comics skulle afholdes i juni som vanligt. Men sommerperioden er slet ikke noget dårligt tidspunkt at sende meget ud på, og derfor holdt vi også bare fast i de planlagte udgivelser da tegneseriemessen blev flyttet.
Januar og februar plejer at være nogle sløve måneder, men i år har der været turbo på salget, både nyudgivelser og backlist og titelmæssigt bliver det til 60 i år.
2018 er egentlig på plads nu, vi er oppe på 50 titler, men lur mig om der ikke sniger sig lidt mere på. Næste år bliver det nok mere fordelt på 4-5 udgivelser pr. måned og måske lidt ekstra i juni og oktober.
Det som især er glædeligt er distributionen, hvor vi nu er ude i nogle udvalgte kiosker og vi ser også flere boghandlere der ellers har været skeptiske overfor tegneseriealbum begynde at bestille mere og mere.
Men især kioskerne er med til at få nye læsere ind i folden og selv om markedet næppe bliver som engang så er det dog hver måned opmuntrende at se hvad der ryger over disken rundt omkring. Nogle serier går naturligvis lidt mere sløvt end andre, men er der noget der ikke fungerer så ryger det i papirmøllen. Vi kommer ikke til at sende restoplag ud til dumpningspriser. Genoptryk bliver nok kun på serier som Den lille Splint, Pondus og hvad der ellers løber rigtig stærkt lige nu.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af marius »

Gimli skrev:
Tak for svaret. På mange måder er jeg enig, men Bernard Prince var jo ikke alene om at dreje mediet mod et mere modent kundesegment. Det samme gjorde; Linda og Valentin, Christine og Bilal's udgivelser mv. Før dem mener jeg at Blueberry og især Modesty Blaise havde banet vejen for at opgive den meget barnlige tilgang, som de fransk/belgiske udgivelser var præget af især i 60'erne. Disse 2 karakterer var nogle af de første, som ikke var "perfekte"/fejlfri. (Blueberry, drikker, spiller og ser stort på overordnedes ordre. Og Modesty Blaise havde en blakket fortid). Da de begge er tidligere end Bernard Prince, mener jeg de er mere progressive i deres tid. Men der hvor Bernard Prince skiller sig ud er, at de "onde" kan slå sig sammen med de "gode" - i kortere perioder, når miljøet/naturen nødvendiggør det. Det giver en større uforudsigelighed end flertallet af tidligere tiders tegneserier kunne leverer.
Jeg synes Modesty Blaise og Blueberry i virkeligheden ligger tæt op af klassiske helte. Jo, Modesty Blaise har en blakket fortid, men hendes organisation "netværket" beskæftigede sig ikke med narko, kvindehandel eller afprsesning. Så hendes dyd er så om sige ren. Blueberry ser stort på overordnede ordre særligt når disse ordre er urimelige over for medmennesker, ikke for egen vinding skyld.
jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: København S

Indlæg af jango »

Bernard Prince 2018 udgivelserne. Er det de gamle Interpresse albums der bliver genudgivet?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

jango skrev:Bernard Prince 2018 udgivelserne. Er det de gamle Interpresse albums der bliver genudgivet?
ja, sikkert med forord og i hc
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: København S

Indlæg af jango »

GoogaMooga skrev:
jango skrev:Bernard Prince 2018 udgivelserne. Er det de gamle Interpresse albums der bliver genudgivet?
Det vil være super godt.

Men samler de flere albums af gangen ligesom Cobolts Linda og Valentin eller er det single albums?

Begge dele er fint med mig, men jeg er mest til hardcovers der samler flere albums af gangen.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

marius skrev:
Gimli skrev:
Tak for svaret. På mange måder er jeg enig, men Bernard Prince var jo ikke alene om at dreje mediet mod et mere modent kundesegment. Det samme gjorde; Linda og Valentin, Christine og Bilal's udgivelser mv. Før dem mener jeg at Blueberry og især Modesty Blaise havde banet vejen for at opgive den meget barnlige tilgang, som de fransk/belgiske udgivelser var præget af især i 60'erne. Disse 2 karakterer var nogle af de første, som ikke var "perfekte"/fejlfri. (Blueberry, drikker, spiller og ser stort på overordnedes ordre. Og Modesty Blaise havde en blakket fortid). Da de begge er tidligere end Bernard Prince, mener jeg de er mere progressive i deres tid. Men der hvor Bernard Prince skiller sig ud er, at de "onde" kan slå sig sammen med de "gode" - i kortere perioder, når miljøet/naturen nødvendiggør det. Det giver en større uforudsigelighed end flertallet af tidligere tiders tegneserier kunne leverer.
Jeg synes Modesty Blaise og Blueberry i virkeligheden ligger tæt op af klassiske helte. Jo, Modesty Blaise har en blakket fortid, men hendes organisation "netværket" beskæftigede sig ikke med narko, kvindehandel eller afprsesning. Så hendes dyd er så om sige ren. Blueberry ser stort på overordnede ordre særligt når disse ordre er urimelige over for medmennesker, ikke for egen vinding skyld.
Det er rigtigt at de ikke ligger langt fra de traditionelle helte. Men prøv at sammenligne med samtidens muligheder; Tintin, Lefranc, Henrik og Hagbart, Benny Bomstærk, Blake og Mortimer, Allan Falk, Alix, Lucky Luke, Asterix og Obelix, Clifton, Mark Breton mv. Sammenlignet med dem er såvel Blueberry som Modesty Blaise jo nærmest oprørere. Kun Rødskæg tror jeg bevæger sig længere væk fra spejder-drengen, end de to øvrige. Når jeg ikke har nævnt Rødskæg før, er det fordi jeg ikke har noget af det tidligste fra den serie, så jeg glemmer den.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

marius skrev:
Gimli skrev:
Modesty Blaise har stadig en hardcore kriminel baggrund, men undladt fra det værste af slagsen så vi stadig kan lide hende.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

jango skrev:
GoogaMooga skrev:
Det vil være super godt.

Men samler de flere albums af gangen ligesom Cobolts Linda og Valentin eller er det single albums?

Begge dele er fint med mig, men jeg er mest til hardcovers der samler flere albums af gangen.
Det bliver vel tre historier i et hc album med få siders ekstramateriale som med Red Kelly samlealbum.
Jeg håber de får ændret konceptet og bringer helsides forsider. I Red Kelly blev vi fuldstændig snydt for forsider. Det er fine album til prisen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev:Jeg må desværre erkende, at jeg ikke længere kan købe alt det jeg gerne ville. Hvilket irriterende luksusproblem.
Michael G. Nielsen skrev:2018 er egentlig på plads nu, vi er oppe på 50 titler, men lur mig om der ikke sniger sig lidt mere på.
Det lugter af en vaskeægte tegneserieboble, gør det ikke? Som i 1973, 1988... Det var ikke ligefrem et luksusproblem for hverken læsere eller forlag.
Michael G. Nielsen

Bernard Prince: Ja, det bliver 3 album og redaktionelle sider af Thierry.

Vores nye serie, Gamle gubber, starter i øvrigt rigtig pænt. :D
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Hej Michael,
Et par opfølgende spørgsmål til Bernard Prince: Jeg antager at det kun bliver med Hermanns del (hvilket er fint med mig)? Kommer (nogen af) de korte historier med? Og hvis ikke, så vel forhåbentlig dog de to halvlange historier, hvor det rigtigt begynder (Møde i Lokanga/General Satan)?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Michael G. Nielsen

Hej Erik, jeg tænker belgisk album 4-5-6 og der er en kort historie i mellem vi også skal have med så det første bind bliver nok 160 sider.
Så ser vi hvordan salget går og hvis ellers det fungerer kører vi løs med de første udgivelser og stopper når vi kommer til Donovans udgivelser.
Bob Morane bliver album 33-35 og her må vi igen se lidt på modtagelsen før vi tør love mere. Men indtil videre er det gået meget godt med vores "fornemmelser" for markedet så jeg tror meget på at både Bernard og Bob kommer med flere bind efter deres første.
Brugeravatar
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Jakobsen »

Så er Rødhætte udkommet - og i sidste måned kom Tankespil, Forlaget Fabel har sat gang i udgivelserne. De er på vej ud til butikkerne og på mandag forventes de ude - men du kan jo altid bestille direkte fra forlaget. Til efteråret kommer den fantastiske Arminius af danske Jacob Thybo, den er intet mindre end fantastisk! Også Adamson er på vej, en samling striber og hele den fantastiske historie bag serien som i 1935 tog en usædvanlig drejning, som først nu er blevet opdaget.

http://forlaget-fabel.dk/lille-roede-haette/
Vedhæftede filer
Lille-røde-hætte.jpg
Besvar