Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Odense

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Lars S »

Antaeus skrev:
GoogaMooga skrev:Mærkeligt, den ikke er oppe på forlagets hjemmeside eller facebook. Mon den samler tre eller fire albums?
Nu har jeg spurgt Faraos om følgende:

Hvor mange album samler jeres Jeremiah samlebind? Hvad er antallet af sider? Og hvor mange siders ekstramateriale indeholder de? Er der valgt mat eller blankt papir?
Var lige et smut i Kbh. i går, hvor jeg fik et kig på samlebindet... må sige jeg blev en smule skuffet.
Den er nemlig i en meget underlig størrelse!? Ikke normal album-størrelse men en smule mindre.
Dog ikke så lille som de to Thorgal-samlebind der udkom for nogle år siden.

Men ellers en flot samling som jeg nok køber på et tidspunkt. Indeholder de tre første album og har lidt ekstra guf, som jeg dog ikke nærstuderede.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Lars S (om Jeremiah-samlebindet):
Var lige et smut i Kbh. i går, hvor jeg fik et kig på samlebindet... må sige jeg blev en smule skuffet. Den er nemlig i en meget underlig størrelse!? Ikke normal album-størrelse men en smule mindre. Dog ikke så lille som de to Thorgal-samlebind der udkom for nogle år siden. Men ellers en flot samling som jeg nok køber på et tidspunkt. Indeholder de tre første album og har lidt ekstra guf, som jeg dog ikke nærstuderede.
Jo, det er faktisk den normale albumstørrelse. Samme størrelse som fx Zooms Red Kelly-samlebind. Men der kommer jo efterhånden så mange albums i oversize (fx Undertaker), at man er ved at vænne sig til det som det normale :wink:
Men ellers en udmærket udgivelse med nogle siders ekstramateriale. To ting trækker dog ned: Tekstningen (fonten) er godtnok helt usandsynligt grim, og ligner på ingen måde den originale tekstning. Og ekstramaterialet kunne godt have brugt en korrekturlæsning - der er så mange stavefejl mm., at der er generende. Og meget tekst er der heller ikke, det er mest billeder, så det burde have været muligt at få korrekturlæst.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Lars S »

Erling Søby skrev:Lars S (om Jeremiah-samlebindet):
Var lige et smut i Kbh. i går, hvor jeg fik et kig på samlebindet... må sige jeg blev en smule skuffet. Den er nemlig i en meget underlig størrelse!? Ikke normal album-størrelse men en smule mindre. Dog ikke så lille som de to Thorgal-samlebind der udkom for nogle år siden. Men ellers en flot samling som jeg nok køber på et tidspunkt. Indeholder de tre første album og har lidt ekstra guf, som jeg dog ikke nærstuderede.
Jo, det er faktisk den normale albumstørrelse. Samme størrelse som fx Zooms Red Kelly-samlebind. Men der kommer jo efterhånden så mange albums i oversize (fx Undertaker), at man er ved at vænne sig til det som det normale :wink:
Men ellers en udmærket udgivelse med nogle siders ekstramateriale. To ting trækker dog ned: Tekstningen (fonten) er godtnok helt usandsynligt grim, og ligner på ingen måde den originale tekstning. Og ekstramaterialet kunne godt have brugt en korrekturlæsning - der er så mange stavefejl mm., at der er generende. Og meget tekst er der heller ikke, det er mest billeder, så det burde have været muligt at få korrekturlæst.
Ok det overrasker mig alligevel. Du har sikkert ret i at det skyldes de mange forskellige album-størrelser. Må erkende jeg kun kunne nå at sammenligne med de album der lå sammen med Jeremiah (vil det sige at Red Kelly samlebind er større end de tidligere album-udgaver?).
Var kun lige hurtigt inde i Faraos. Men godt med en opklaring. Nu er jeg lidt mere positivt stemt. Tak for det!!

Hvad ekstramaterialet angår så er det kune trist endnu engang at høre omkring fejl. Køber ikke så mange af de samlebind der kommer selv. Men har endnu tilgode at opleve noget rigtig godt ekstramaterialet - en undtagelse er Valhalla, som jeg dog ikke selv har købt.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Lars S:
Ok det overrasker mig alligevel. Du har sikkert ret i at det skyldes de mange forskellige album-størrelser. Må erkende jeg kun kunne nå at sammenligne med de album der lå sammen med Jeremiah (vil det sige at Red Kelly samlebind er større end de tidligere album-udgaver?).
Hvad ekstramaterialet angår så er det kun trist endnu engang at høre omkring fejl. Køber ikke så mange af de samlebind der kommer selv. Men har endnu tilgode at opleve noget rigtig godt ekstramaterialet - en undtagelse er Valhalla, som jeg dog ikke selv har købt.
Nej, samleudgaverne af Red Kelly og Jeremiah er i den klassiske albumstørrelse. I de senere år er en hel del albums begyndt at komme i oversize - det gælder fx Undertaker, Blake & Mortimer og Den Røde Baron -, og når først har vænnet sig til dét, så ser den klassiske albumstørrelse lidt små ud.

Udgivelser med virkelig godt ekstramateriale er integralerne/samlebindene med Yoko Tsuno, Splint & Co., Smølferne og Franka. Udgivelserne med Hugo Pratt fra Faraos rummer også et stort - og oftest rigtig godt - ekstramateriale. Især er materialet i Fort Wheeling suverænt.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Og hvis jeg må sige det, Jerry Spring har godt og fejlfrit ekstraguf.

Men når fonten i den nye Jeremiah er grim, og ekstramaterialet fuld af fejl, har jeg tænkt mig at samle de gamle albums færdig i stedet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Det er da rigtigt, jeg burde også have nævnt Jerry Spring.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Erling G-P »

Erling Søby skrev: Udgivelser med virkelig godt ekstramateriale er integralerne/samlebindene med Yoko Tsuno, Splint & Co., Smølferne og Franka. Udgivelserne med Hugo Pratt fra Faraos rummer også et stort - og oftest rigtig godt - ekstramateriale. Især er materialet i Fort Wheeling suverænt.
Du glemte Natacha samlebindene; de har også glimrende ekstramateriale.

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Da jeg var i Fantask i dag efter ugens godter kom Villy på eventyr 3 ind ad døren.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Noname »

GoogaMooga skrev:Men når fonten i den nye Jeremiah er grim, og ekstramaterialet fuld af fejl, har jeg tænkt mig at samle de gamle albums færdig i stedet.
Jeremiah står i forvejen komplet på reolen, så det er heller ikke noget jeg skal ud og investere i :)
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Erling G-P:
Du glemte Natacha samlebindene; de har også glimrende ekstramateriale.
Ja, det glemte jeg. De burde også have været nævnt.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Indlæg af Karl-E. »

Noname skrev:
GoogaMooga skrev:Men når fonten i den nye Jeremiah er grim, og ekstramaterialet fuld af fejl, har jeg tænkt mig at samle de gamle albums færdig i stedet.
Jeremiah står i forvejen komplet på reolen, så det er heller ikke noget jeg skal ud og investere i :)
Næ, jeg hopper nu heller ikke på, har med møje og besvær fået samlet hele serien. Derimod kunne det være mere spændende (i hvert for mig) hvis der kom en genudgivelse af Tårnene i Mauryskoven slægtskrøniken 3, et gammelt Donovan album som er umuligt at få fingrene i til rimelige penge. Faraos udgav jo 4 og 5, så man skulle tro at den ligger lige til højrebenet.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Noname »

Mon ikke en samlebindsserie som Allan Falk der indeholder ikke tidligere udgivet materiale sælger langt bedre end f.eks Red Kelly ?? Jeg synes altid der hurtigt er stort frafald iblandt læserne når der kommer genoptryk - mange har jo i forvejen de gamle album.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Jeg tror ikke, at datoen har været nævnt herinde tidligere
Vedhæftede filer
is_no_good.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Året første julealbum er udkommet!
https://cobolt.dk/shop/garfield-63-garfield-496p.html

Det var en af de titler, der var med i den lange tråd her på stedet i 2008, hvor man kunne komme med titelforslag til Garfieldalbum. Den tråd er vist forsvundet i tidens malstrøm. Men ifølge mine noter kan titlen her tilskrives Frank Madsen. Som derfor har vundet et eksemplar af albummet. Tillykke :-)
Vedhæftede filer
Garfield-63-forside.jpg
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Indlæg af Jack J »

Erling Søby skrev: Og ekstramaterialet kunne godt have brugt en korrekturlæsning - der er så mange stavefejl mm., at der er generende. Og meget tekst er der heller ikke, det er mest billeder, så det burde have været muligt at få korrekturlæst.
:shock: :(

Det er skisme da mærkeligt, at man ikke har læst korrektur. Jeg undrer mig altid over tegneserieforlag, der ikke læser ordentlig korrektur på deres udgivelser. Man får det indtryk, at de anser teksten for ligegyldig.
Besvar