Wauw, se det var en måde at argumentere på, som giver mulighed for at jeg (læs; andre), kan dykke ned i tegneserien, og få øje på andre/nye elementer, end det jeg selv har opfanget. Fedt. Jeg er pirret, og vil snarest kigge mine album igennem med "lånte øjne".GoogaMooga skrev:Stærkt uenig. Persontegningerne er jo fantastiske, levende, de brænder igennem. Det med at mænd som Michel og Steve Warson fremstår som "stive", det er fuldt bevidst. Det er en macho serie, hvor mænd er mænd, og "stivheden" afspejler det mekaniserede og maskinelle i seriens univers. Blødere eller mere udflippede figurtegninger ville falde helt til jorden, det skal være strømlinet og "uptight". Deres ansigtsudtryk er endda meget levende, da de med små detaljer kontrasterer så effektivt med den overordnede stramhed.Carsten Søndergaard skrev: Men det ændrer ikke ved, at tegneserien som sådan er håbløs, persontegningerne er jo latterlige.
Hvem pokker skal udgive den komplette Michel Vaillant?
Re: Hvem pokker skal udgive den komplette Michel Vaillant?
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
GoogaMooga:
Det bliver jo ikke mindre stift og unuanceret, selvom det er bevidst. Og i øvrigt kunne man forsvare Steven Seagals film med samme argumenter; det bliver de bare ikke bedre af.Det med at mænd som Michel og Steve Warson fremstår som "stive", det er fuldt bevidst. Det er en macho serie, hvor mænd er mænd, og "stivheden" afspejler det mekaniserede og maskinelle i seriens univers.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Steven Seagal er færdig og har været det i et godt stykke, men hans tidligere film var gode og især "Under Siege", begge to.Erling Søby skrev:GoogaMooga:Det bliver jo ikke mindre stift og unuanceret, selvom det er bevidst. Og i øvrigt kunne man forsvare Steven Seagals film med samme argumenter; det bliver de bare ikke bedre af.Det med at mænd som Michel og Steve Warson fremstår som "stive", det er fuldt bevidst. Det er en macho serie, hvor mænd er mænd, og "stivheden" afspejler det mekaniserede og maskinelle i seriens univers.
Personerne er nok stive i Mark Breton, men hvor får man nogle lækre tegninger af biler m.m., det er en nydelse.
- Erling Søby
- Brugerniveau 4
Jeg ville godt købe "Et ekstraordinært eventyr med Michel Vaillant", hvis den var tegnet af Liberatore.
Jean-Claude van Damme er den eneste skuespiller, der aldrig har lavet en dårlig film!
Jean-Claude van Damme er den eneste skuespiller, der aldrig har lavet en dårlig film!
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
- Jim Moriarty
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Som at sige, at Charles Bronson er en dårlig skuespiller, ha ha ha.Erling Søby skrev:GoogaMooga:Det bliver jo ikke mindre stift og unuanceret, selvom det er bevidst. Og i øvrigt kunne man forsvare Steven Seagals film med samme argumenter; det bliver de bare ikke bedre af.Det med at mænd som Michel og Steve Warson fremstår som "stive", det er fuldt bevidst. Det er en macho serie, hvor mænd er mænd, og "stivheden" afspejler det mekaniserede og maskinelle i seriens univers.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Blood Sport, yeeessssssErling Søby skrev:Jeg ville godt købe "Et ekstraordinært eventyr med Michel Vaillant", hvis den var tegnet af Liberatore.
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Godt forsøg, Googa, men det holder ikke en meter. For kvinderne er jo lige så stive!GoogaMooga skrev:Det med at mænd som Michel og Steve Warson fremstår som "stive", det er fuldt bevidst. Det er en macho serie, hvor mænd er mænd, og "stivheden" afspejler det mekaniserede og maskinelle i seriens univers. Blødere eller mere udflippede figurtegninger ville falde helt til jorden, det skal være strømlinet og "uptight".
Også i Gratons 100 % rendyrkede soap opera Les Labourdet, som han tegnede efter sin hustrus manuskript. Der er altså ikke noget mekaniseret maskinel i den serie

- Vedhæftede filer
-
- LabourdetLes06.jpg (38.74 KiB) Vist 2860 gange
-
- labourdetles02.jpg (55.86 KiB) Vist 2860 gange
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Jamen, det passer jo også fint til soap/romance! Vel er kvinderne lidt stive i udtrykket, men de er dog meget feminine. Det er et look, der hører 50'erne og 60'erne til, og jeg er vild med det. Ved at fastholde figurerne i mannequin stil, kan selv lidt ansigtsmimik fremstå så meget desto mere udtryksfuldt. Det virker totalt overbevisende, i modsætning til Liberatore, som er blevet nævnt. Liberatore passer fint til Ranx, men MV ville slet ikke være MV, hvis den var tegnet af Liberatore.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Især det nederste er et flot cover.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Ja, og se lige kvindernes ansigter, meget udtryksfulde med kun få streger.Antaeus skrev:Især det nederste er et flot cover.
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Ja virkelig gode.GoogaMooga skrev:Ja, og se lige kvindernes ansigter, meget udtryksfulde med kun få streger.Antaeus skrev:Især det nederste er et flot cover.
Jeg fandt den også i en anden farvelægning, det er meget sjovt hvad farvelægning kan gøre.
Antaeus skrev:Jeg var inde og tjekke på comicwiki og der stødte jeg på den her teksttunge sag.Carsten Søndergaard skrev:
Problemet med den er også, at den er så rasende (ikke racende) teksttung, at bare at få den oversat og tekstet koster en bondegård. Og ikke mindst hvis man vil have det nødvendige og betimelige ekstramateriale med. Uden det kan man jo bare læse Fart og tempo.

- Antaeus
- Brugerniveau 7
Jeg tror nu slet ikke de når op i Blake & Mortimer højder, men Carsten plejer jo at have tal på det hele så han kan sikkert komme med antal ord per udgivelse.
Tegneserien siger mig ikke noget. Men tegnefilmen var på TV da jeg var barn. Den kunne jeg virkelig godt tænke mig, selv en DVD udgivelse ville jeg blive glad for.
https://www.youtube.com/watch?v=vWY8PgebNRo
"The series was also adapted into a Michel Vaillant animated series. 65 episodes of 26 minutes were produced in 1990 in France by la Cinq. It was released in the U.S. as Heroes on Hot Wheels, produced by Jetlag Productions and the former Family Channel, sponsored by Mattel's Hot Wheels franchise (hence the title) and distributed by France 3 Video and Pacific Media Ventures. Michel's name was anglicized to "Michael Valiant". It was broadcast again in France in 1993 and 1998 by France 2, and sold in more than 30 countries."
https://www.youtube.com/watch?v=vWY8PgebNRo
"The series was also adapted into a Michel Vaillant animated series. 65 episodes of 26 minutes were produced in 1990 in France by la Cinq. It was released in the U.S. as Heroes on Hot Wheels, produced by Jetlag Productions and the former Family Channel, sponsored by Mattel's Hot Wheels franchise (hence the title) and distributed by France 3 Video and Pacific Media Ventures. Michel's name was anglicized to "Michael Valiant". It was broadcast again in France in 1993 and 1998 by France 2, and sold in more than 30 countries."
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
jango, der findes også en spillefilm med MV