Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev:Genoptryk af Gammelpot #1 må være godt tegn på, at serien sælger fint. Er der nogen chance for at der kunne udkomme 3 Gammelpot albums i 2019 i så fald?
De er allerede ude med #15 af de nyrestaurerede udgaver på originalsproget.

Er der planer om mere Smølferne i 2019? Enten i nye albums eller samlealbum #3?
Det er meget tænkeligt, at der kommer tre Gammelpot-album i 2019. Det første, bind 8, udkommer allerede 17. januar. Smølferne har det lidt hårdt. Så det er nok lidt tvivlsomt efterhånden, selv om det tredje samlebind ikke er opgivet helt.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Indlæg af Spærhage »

Carsten Søndergaard skrev:Til oplagsfetichisterne kan det oplyses, at følgende er genoptrykt i 2018...
Som én af landets vel nok fremmeste oplagsfetichister kan jeg kun byde den slags info velkommen. Altid dejligt :lol:
Carsten Søndergaard skrev:Splint-albummet "Operation Flagermus" arbejdes der fortsat på at realisere et genoptryk af.
Hvis det er rent genoptryk vil jeg naturligvis kun have spot og hån til overs for et sådant genoptryk (se ovenstående), men er det ikke noget med at samme album i Frankrig er kommet i en udgave med en anden forside? Måske det kunne lokke mig (og et par andre) ud af busken endnu en gang?
/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

Spærhage skrev:... er det ikke noget med at samme album i Frankrig er kommet i en udgave med en anden forside? ...
Mindst.

Billede Billede
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

benadikt skrev:
Spærhage skrev:... er det ikke noget med at samme album i Frankrig er kommet i en udgave med en anden forside? ...
Mindst.
Det er selvfølgelig et prisværdigt forslag!

Humlen er den sædvanlige, når noget er udsolgt og et antal mennesker er helt vildt ivrige for at få fingre i det: Man kan ikke vide, om der kun er 50 mennesker derude, som faktisk savner det. Måske er der simpelthen bare 50 mennesker, og disse 50 er vilde og blodige. Men selvfølgelig, hvis et nyt omslag kan gøre yderligere 50 vilde og blodige, så er vi allerede oppe på 100. Det er værd at overveje.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev:Men selvfølgelig, hvis et nyt omslag kan gøre yderligere 50 vilde og blodige, så er vi allerede oppe på 100. Det er værd at overveje.
Hvis det kan betale sig at trykke andet oplag på 100 eks., kunne man håbe, at Natacha intégrale 5 også kunne komme i betragtning. Ikke bare ville der være 100 interesserede, men de ville sikkert også være villige til at betale lidt ekstra, bare for at få siderne i den korrekte rækkefølge.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

GoogaMooga skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Men selvfølgelig, hvis et nyt omslag kan gøre yderligere 50 vilde og blodige, så er vi allerede oppe på 100. Det er værd at overveje.
Hvis det kan betale sig at trykke andet oplag på 100 eks., kunne man håbe, at Natacha intégrale 5 også kunne komme i betragtning. Ikke bare ville der være 100 interesserede, men de ville sikkert også være villige til at betale lidt ekstra, bare for at få siderne i den korrekte rækkefølge.
Det var lidt en joke og lidt alvor. Det kan med sikkerhed ikke betale sig at trykke 100 eksemplarer, uanset om man sælger dem alle eller ej. Uanset om man trykker 300 og sælger alle 300, nærmer det sig den rene altruisme. Men idéen med en anden forside er da interessant, også selv om den selvfølgelig i sig selv vil medføre ekstra omkostninger. Men altså, vi forsøger at finde en løsning.

Men Natacha 5 bliver ikke genoptrykt, beklager! Jeg ville gerne udfri dig af din pine, men det går altså desværre ikke. Der bliver nu indlagt en seddel med oplysning og beklagelse i de endnu ikke distribuerede eksemplarer, og den vil også kunne afhentes i tegneseriebutikkerne om nogle dage.

Har man endnu ikke købt Natacha 5 og er kompletist og således gerne vil eje sedlen, selv om man nu kender til fejlen, kan jeg anbefale at vente til hen i næste uge med at købe i en af tegneseriebutikkerne, og til efter nytår, hvis man vil bestille gennem en anden boghandler eller via en webshop. Så vil sedlen automatisk ligge i det.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev:... Natacha 5 ... Der bliver nu indlagt en seddel med oplysning og beklagelse i de endnu ikke distribuerede eksemplarer, og den vil også kunne afhentes i tegneseriebutikkerne om nogle dage...
Jeg håber der kommer en pdf-udgave af sedlen på jeres hjemmeside.
Og som service til dem, der vil reparere bogen selv, kunne I måske lægge de 4 sider i høj opløsning på jeres hjemmeside.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Hvor kragerne vender vest for Holstebro

Indlæg af SMT »

benadikt skrev:
Carsten Søndergaard skrev:... Natacha 5 ... Der bliver nu indlagt en seddel med oplysning og beklagelse i de endnu ikke distribuerede eksemplarer, og den vil også kunne afhentes i tegneseriebutikkerne om nogle dage...
Og som service til dem, der vil reparere bogen selv, kunne I måske lægge de 4 sider i høj opløsning på jeres hjemmeside.
Rigtig god idé, mit eksemplar kunne jeg jo ikke vente på så den skulle være på vej med posten sammen med det nye Clifton album.
Skulle den blive lagt på hjemmesiden (eller her) i en pdf-udgave ville den også her i huset blive printet ud :wink:
(Det gælder i øvrigt også den berømte side 200 i ”Hergé. Bogen om Tintin og hans skaber”, har hørt den findes men aldrig set den) :roll:
Søren Maarbjerg Thomsen.

Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

SMT skrev:
benadikt skrev:
Rigtig god idé, mit eksemplar kunne jeg jo ikke vente på så den skulle være på vej med posten sammen med det nye Clifton album.
Skulle den blive lagt på hjemmesiden (eller her) i en pdf-udgave ville den også her i huset blive printet ud :wink:
Vi må se, om vi kan finde en teknisk løsning på det. Her kan I foreløbig se, hvordan sedlen ser ud.
Vedhæftede filer
Natacha-indstik-A5-1.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

SMT skrev:(Det gælder i øvrigt også den berømte side 200 i ”Hergé. Bogen om Tintin og hans skaber”, har hørt den findes men aldrig set den) :roll:
Hvad er der med side 200? Den mangler ikke i mit eksemplar.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev:
SMT skrev:(Det gælder i øvrigt også den berømte side 200 i ”Hergé. Bogen om Tintin og hans skaber”, har hørt den findes men aldrig set den) :roll:
Men den er på svensk.
SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af SMT »

Nej den mangles nu heller ikke i mit eksemplar men det hele er skrevet på svensk. Har hørt om et ”rettelsesblad” man kunne få og lægge i bogen :?:
Vedhæftede filer
Side 200.jpg
Søren Maarbjerg Thomsen.

Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af benadikt »

SMT skrev:.... Har hørt om et ”rettelsesblad” man kunne få og lægge i bogen :?:
Ja, der fulgte et rettelsesblad med mit eksemplar. Det er nok lagt ind i alle eksemplarer efter at man fandt fejlen.
Jeg har tidligere skannet siden og sendt til et par medsamlere; jeg kan skanne den igen og lægge den her eller på comicwiki.
SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af SMT »

SMT skrev:
Nej den mangles nu heller ikke i mit eksemplar men det hele er skrevet på svensk. Har hørt om et ”rettelsesblad” man kunne få og lægge i bogen :?:
Den må da findes for Hartung har bogen med rettelsesblad til salg :?
http://www.comicart.dk/product.asp?product=2544
Søren Maarbjerg Thomsen.

Woodrow Wilson.
SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af SMT »

benadikt skrev:
SMT skrev:.... Har hørt om et ”rettelsesblad” man kunne få og lægge i bogen :?:
Ja, der fulgte et rettelsesblad med mit eksemplar. Det er nok lagt ind i alle eksemplarer efter at man fandt fejlen.
Jeg har tidligere skannet siden og sendt til et par medsamlere; jeg kan skanne den igen og lægge den her eller på comicwiki.
Hov Benadikt?!?.... Vi har vist sat og skrevet oveni hinanden og jeg ser først din kommentar nu :oops:
JATAK det ville være helt fantastisk hvis du ville lægge det ind her, så gi´r jeg en lille en ved førstkommende lejlighed :wink:
Søren Maarbjerg Thomsen.

Woodrow Wilson.
Besvar