Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev:
Gimli skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Seneste nyt. En genudgivelse med, gisp, ny titel!
Godt at dette album har fået ny titel; den gamle med 'vejen' har altid irriteret mig. Den er ulogisk i forhold til de tre øvrige album som rummer en samlet fortælling.
Og ulogisk i forhold til den rejse, Gammelpot foretager i Afrika, som går stik øst, ikke syd. Havet til Syden hentyder til den rejse, Gammelpot foretager mellem album 7 og 8, som ganske vist også går mere østpå end sydpå, men dog ender i Afrika, der som bekendt ligger syd for Holland og Danmark.

Kolonien i Afrika er i øvrigt også ført tilbage til originalen: Ny Scagon. Og ikke, som i den gamle danske udgave, "Ny Amager". Hvilket ikke gav megen mening, eftersom der henvises til og vises utallige insignier, der relaterer til hollandske kolonier, handelskompagnier osv.
Havet til Syden må siges at være den mest tynde historie i hele Gammelpot serien. Jeg netop har læst genudgivelsen, og det slog mig, at det virker som om Piet Wijn mest havde lyst til at vise læseren, hvor mange flotte afrikanske dyr, han kan tegne. Og ja, det gør han godt :roll:

Jeg ser frem til resten af Gammelpot serien, da Havet til Syden er undtagelsen i denne serie :-)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Dernice, det var ærgerligt, jeg får mit Gammelpot album her en af dagene.

Jeg kan ikke huske de kommende album som jeg muligvis har læst da jeg var barn, men de er gode nok, hører jeg dig sige.
Jeg gider ikke købe albummene, hvis de er ringe.

Af de udkomne der synes jeg bedst om Hemmeligheden om den Skjulte Dal.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af dernice »

Antaeus skrev:Dernice, det var ærgerligt, jeg får mit Gammelpot album her en af dagene.

Jeg kan ikke huske de kommende album som jeg muligvis har læst da jeg var barn, men de er gode nok, hører jeg dig sige.
Jeg gider ikke købe albummene, hvis de er ringe.

Af de udkomne der synes jeg bedst om Hemmeligheden om den Skjulte Dal.
Generelt synes jeg at Gammelpot er super fed serie, og fantastisk tegnet. Havet til Syden afviger som sagt lidt ift. en lidt tynd historie, men resten af serien holder hele vejen. Så fortsæt du bare med serien :-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev:Havet til Syden må siges at være den mest tynde historie i hele Gammelpot serien. Jeg netop har læst genudgivelsen, og det slog mig, at det virker som om Piet Wijn mest havde lyst til at vise læseren, hvor mange flotte afrikanske dyr, han kan tegne. Og ja, det gør han godt :roll:

Jeg ser frem til resten af Gammelpot serien, da Havet til Syden er undtagelsen i denne serie :-)
Virkelig? På hvilken måde mener du, historien er specielt tynd? Man kan måske sige, at den ikke er så klassisk "eventyragtig", fordi den foregår i et historisk miljø. Spiller det måske ind?

Uanset hvad er albummet jo uomgængeligt som fjerde og sidste del af Elementkvartetten og afrunding på den jordomrejse, heksen Furia fik Gammelpot sendt ud på.

Næste album er Festen på Falkensteen. Og det næste igen Smuglerborgen. Så er vi måske tilbage til straight eventyr. Og de udkommer begge i år, så der altså kommer tre album i år.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Gimli »

dernice skrev:Havet til Syden må siges at være den mest tynde historie i hele Gammelpot serien. Jeg netop har læst genudgivelsen, og det slog mig, at det virker som om Piet Wijn mest havde lyst til at vise læseren, hvor mange flotte afrikanske dyr, han kan tegne. Og ja, det gør han godt :roll:

Virkelig? På hvilken måde mener du, historien er specielt tynd? Man kan måske sige, at den ikke er så klassisk "eventyragtig", fordi den foregår i et historisk miljø. Spiller det måske ind?

Uanset hvad er albummet jo uomgængeligt som fjerde og sidste del af Elementkvartetten og afrunding på den jordomrejse, heksen Furia fik Gammelpot sendt ud på.

Næste album er Festen på Falkensteen. Og det næste igen Smuglerborgen. Så er vi måske tilbage til straight eventyr. Og de udkommer begge i år, så der altså kommer tre album i år.
Jeg er fuldt på linje med dernice i denne vurdering. (Bortset fra at; Den maskerede høvding lige er en tand ringere end; Havet til syden). Det virker som om, at Roep har svært ved at få en "selvstændig" fortælling til at fungere med afslutningen på en længere fortælling. Men serien som helhed er klart værd at investerer i. Mine yndlings-album er helt sikkert; Den forkælede prinsesse og Peberheksene, med sidstnævnte som favorit.
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Central Florida

Indlæg af Maximum »

Jeg har lige faede en dejlig pakke ind i doren med alle de nye udgivelser, samt nogle gamle (Ramiro og den sidste Bruno Brazil jeg manglede).
Jeg glaeder mig til at laese dem alle med tiden, dog er jeg nysgerrige, er det meningeng at alle Max Jordan skal udgives? Dvs ogsa alle dem er trykt pa Dansk fra andre forlag?
Og undskyld min stave fejl....
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Maximum skrev:Jeg har lige faede en dejlig pakke ind i doren med alle de nye udgivelser, samt nogle gamle (Ramiro og den sidste Bruno Brazil jeg manglede).
Jeg glaeder mig til at laese dem alle med tiden, dog er jeg nysgerrige, er det meningeng at alle Max Jordan skal udgives? Dvs ogsa alle dem er trykt pa Dansk fra andre forlag?
Og undskyld min stave fejl....
Ja, alle Max Jordan albummene udgives i fem samlealbum.
Tjek her https://comicwiki.dk/wiki/Max_Jordan
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Så spoler vi lige 60 år frem i forhold til Max Jordan. Hvad siger de gamle gubber mon? Noget med en feministisk tweenterminator skrevet af Kevin Smith og tegnet af Pernille Ørum?

Indtil videre er Pernille Ørums forside til dansk Hit-Girl i Hollywood 1 den eneste Hit-Girl-tegning af hende, der må offentliggøres i hele verden. Alt andet er dybt klausuleret indtil 13. februar, hvor den amerikanske udgave udkommer. De fire danske udgaver af Hit-Girl i Hollywood får alle sammen specialtegnede forsider af Pernille Ørum (de amerikanske forsider er ikke tegnet af hende selv). Og den første har ekstramateriale, som også er specielt fremstillet til den danske udgave.

Verdenspremieren fejres på Copenhagen Comics 23.-24. februar, hvor Pernille Ørum signerer begge dage.
Vedhæftede filer
Hit-Girl 1.jpg
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Hvad siger de gamle gubber mon? Noget med en feministisk tweenterminator skrevet af Kevin Smith og tegnet af Pernille Ørum?
Jeg skal da ihvertfald have den. Kick-Ass, som den er en spin-off til, var ret fed - og det gælder både tegneserien og filmene -, så jeg tager den gerne med.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Jeg abbo.'er på Kick-ass og Hitgirl hos Fantask, men det skal ikke forhindre mig i at købe denne perle
også. Man er vel gak! Og godt initiativ i øvrigt!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Erling Søby skrev:Jeg skal da ihvertfald have den. Kick-Ass, som den er en spin-off til, var ret fed - og det gælder både tegneserien og filmene -, så jeg tager den gerne med.
Robin skrev:Jeg abbo.'er på Kick-ass og Hitgirl hos Fantask, men det skal ikke forhindre mig i at købe denne perle

mvh.
Godt at høre, at visse gamle gubber både kan finde fornøjelse i gamle sager og topmoderne :-)

Forresten, Robin, siden du abonnerer på amerikanske blade hos Fantask ... ved du, hvordan det tidsmæssigt forholder sig med, hvor hurtigt amerikanske udgivelser bliver tilgængelige her i landet? Jeg tænker her på, om det første nummer af Pernille Ørums Hit-Girl rent faktisk vil kunne fås i Fantask på den amerikanske udgivelsesdag, som er 13. februar?

Det har været et kapløb med tiden gennem flere måneder at få den danske udgave til at være på gaden NÆSTEN samtidig med den amerikanske. Og det skyldes bestemt ikke hverken Image Comics, Mark Millar, Kevin Smith, Panini eller nogen andre, alle har været utroligt optaget af, at vi fik lov til at lave en speciel dansk udgave, og at den kan udkomme næsten samtidig med den amerikanske.

Det lykkedes på nær 10 dage, men i den sidste ende var det lige så oplagt, at den udkommer på Copenhagen Comics 23. marts og at Pernille Ørum kan være med til at fejre verdenspremieren på den måde.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

I eftermiddags var Pernille Ørum i Kulturen på P1, hvor hun fortæller om sit samarbejde med Mark Millar og Kevin Smith, og hvordan det er at være kendt for tøsetegninger og skulle lave sin første rigtige tegneserie om en forstyrret og voldelig 13-årig pige.
https://www.dr.dk/radio/p1/kulturen-pa- ... #!00:01:45
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Jeg læste Kick-Ass i sin tid eller det vil sige store dele af den. Men den var ikke noget for mig.
Og filmen var en medium ok film.

Og superhelte er bestemt ikke min første prioritet, så den her springer jeg over.
Men fint at en dansk tegner begår sig og det ser ud til at mange er interesseret, så det er jo godt.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Robin »

Erling Søby skrev:Jeg skal da ihvertfald have den. Kick-Ass, som den er en spin-off til, var ret fed - og det gælder både tegneserien og filmene -, så jeg tager den gerne med.
Robin skrev:Jeg abbo.'er på Kick-ass og Hitgirl hos Fantask, men det skal ikke forhindre mig i at købe denne perle

mvh.
Godt at høre, at visse gamle gubber både kan finde fornøjelse i gamle sager og topmoderne :-)

Forresten, Robin, siden du abonnerer på amerikanske blade hos Fantask ... ved du, hvordan det tidsmæssigt forholder sig med, hvor hurtigt amerikanske udgivelser bliver tilgængelige her i landet? Jeg tænker her på, om det første nummer af Pernille Ørums Hit-Girl rent faktisk vil kunne fås i Fantask på den amerikanske udgivelsesdag, som er 13. februar?

Det har været et kapløb med tiden gennem flere måneder at få den danske udgave til at være på gaden NÆSTEN samtidig med den amerikanske. Og det skyldes bestemt ikke hverken Image Comics, Mark Millar, Kevin Smith, Panini eller nogen andre, alle har været utroligt optaget af, at vi fik lov til at lave en speciel dansk udgave, og at den kan udkomme næsten samtidig med den amerikanske.

Det lykkedes på nær 10 dage, men i den sidste ende var det lige så oplagt, at den udkommer på Copenhagen Comics 23. marts og at Pernille Ørum kan være med til at fejre verdenspremieren på den måde.
Kære Carsten
Selvfølgelig følger man med i, hvad der foregår, og når det er på så højt et plan som Mark Millar og Kevin Smith og så oven i købet med en dansk tegner inde over, så er det bare om at "slå til" i bedste Hit- Girl stil! De blade udkommer i USA om onsdagen er som regel i Fantask den følgende tirsdag, hvis transport, firma, vejrliget ikke modarbejder, men det plejer at være ret pålideligt, så det kommer da til at være meget tæt på hinanden. Til lykke med det! Jeg har i øvrigt sendt dig en PB. Har du set den?

mvh.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Robin »

Antaeus skrev:Jeg læste Kick-Ass i sin tid eller det vil sige store dele af den. Men den var ikke noget for mig.
Og filmen var en medium ok film.

Og superhelte er bestemt ikke min første prioritet, så den her springer jeg over.
Men fint at en dansk tegner begår sig og det ser ud til at mange er interesseret, så det er jo godt.
Selvom du ikke er til superhelte, så er Hit-Girl jo uden superkræfter, ligesom Batman, og den er så lidt mere voldelig med en 13-årig pige i hovedrollen, tegnet af en dansker - og det må så være en bladudgivelse, eller....? Så første nummer kunne man jo godt investere i, for ved selvsyn at få førstehåndsindtrykket. Blot en tanke.

mvh.
Besvar