26. oktober 2023 udkommer det næste Asterix-album, og denne gang har Cobolt valgt, at den danske udgave udkommer samme dag som den franske originaludgave og mange andre landes udgaver.
Hele sidste uge har jeg konstant kigget mig over skulderen, fordi jeg kendte til en hemmelighed, som, hvis jeg røbede den, ville sende mig i fængsel. Hemmeligheden var titlen på det kommende album, "Den Hvide Iris".
Gennem et hemmeligt link og med to-trins adgangskoder for hvert eneste dokument fik jeg adgang til noget, som få mennesker i verden vidste. Titlen på det nye album, en foreløbig forside, en udførlig pressemeddelelse m.m. Med vedholdende understregelse af de straffebestemmelser, jeg har skrevet under på, og som træder i kraft, hvis jeg eller andre kom til at tale over sig. Asterix' danske oversætter, François-Eric Grodin, måtte også bekræfte hemmeligholdelsen, da han skulle oversætte pressemeddelelsen. Ligeledes Ingo Milton, som med en frist på kun et par dage skulle tegne den danske logo. Vi kunne alle sammen være endt i fængsel, men klarede skærene.
Intet måtte røbes før i dag mandag den 20. marts kl. 10, hvor oplysningerne blev frigivet i hele verden. Dog ... RTL og enkelte andre store medievirksomheder havde købt sig til retten til at offentliggøre det hele som de første, og de måtte gøre det kl. 8 i morges. Alle andre måtte vente til kl. 10. Men ingen kunne jo forhindre andre medier i at citere RTL osv. Her er hvad Google leverede med søgningen "Astérix L'iris blanc" klokken 09.46 i morges. For sjovs skyld foretog jeg den samme søgning i går ved midnatstid, der var INGEN resultater. Alle havde holdt tæt, men fra kl. 8 i morges rullede snebolden så for fuld skrue. I hvert fald i Frankrig, hvor ingen seriøse medier undslog sig fra at bringe den store nyhed.
https://www.rtl.fr/culture/arts-spectac ... 7900246354
Urene på Cobolt var blevet synkroniseret, og klokken 10.01 blev Asterix 40 tilgængelig i Cobolts webshop og på Cobolts sociale medier og pressemeddelelsen sendt ud til gud og hvermand. Uden lignende resultater som i Frankrig, England eller Tyskland, ha. Men det skulle jo gøres.
Temaet for albummet er POSITIV TÆNKNING. Hvilket ikke er noget, Majestix bryder sig om, som det ses.
https://cobolt.dk/shop/asterix-40-816p.html
Nu er det hverdag igen. Jeg ELSKER hverdag