mortensvane skrev:Er der noget nyt om, hvornår Jerry Spring bind to kommer?
I 2013, om alt går vel, og gerne i tide til Copenhagen Comics festivalen.
Jeg håber, at du har ret. Det var vel en af de mest positive tegneserieoplevelser for mig i dette årti ...omend det naturligvis er en halv centuriade or sent
Der er al mulig grund til at tro, at der i månederne op til CC udkommer en flodbølge af tegneserier (for det har været tilfælde med de foregående Komiks.dk), og avisernes spalter - og læsernes pengepunge - kan kun overkomme en vis mængde, så det er økonomisk usmart i den periode at udgive tegneserier af folk, der ikke skal sidde til festivalen og signere og gerne vil have noget nyt med.
GoogaMooga skrev:... en hæderkronet serie som Jerry Spring fik to lusede stjerner. Jijé er pantheon!
Du fik mig til at genlæse Peters anmeldelse. Faktisk er jeg meget enig i en stor del af det, som han skriver, og det undrer mig, at han ikke giver mere end to stjerner. Det er lige som, at tekst og karakter ikke følges ad.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed." (Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Udkommer Jerry Spring bind 2 til Copenhagen Comics? Jeg har ikke set nogen omtaler endnu.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed." (Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Hvis bind 2 er oversat mv....så begynder jeg at tro på at den kommer.....jeg glæder mig. Jeg brød mig ikke om de to albums, der kom for mange år siden (jeg var vel for ung) men første bind i den komplette samling var en total-vauw-oplevelse. Måske har tegneserier bedst af at ligge 30-40 år, og så blive udgivet i samlebind ? På den anden side, så midster man måske det historiske aspekt ? Jeg tror ikke, at jeg ville være Mark Breton fan, hvis jeg ikke havde læst Fart & Tempo, f.eks....
Jakob skrev:Hvis bind 2 er oversat mv....så begynder jeg at tro på at den kommer.....jeg glæder mig. Jeg brød mig ikke om de to albums, der kom for mange år siden (jeg var vel for ung) men første bind i den komplette samling var en total-vauw-oplevelse. Måske har tegneserier bedst af at ligge 30-40 år, og så blive udgivet i samlebind ? På den anden side, så midster man måske det historiske aspekt ? Jeg tror ikke, at jeg ville være Mark Breton fan, hvis jeg ikke havde læst Fart & Tempo, f.eks....
En klassiker er vel en klassiker, måske du bare ikke var klar dengang. F.eks. er jeg først blevet interesseret i Smølferne i år, efter at have genlæst Smølf den Store.
GoogaMooga skrev:Oversættelsen og korrektur er færdig, men versioneringen starter ikke før efter Cph Comics. Så en augustudgivelse er højst tænkelig. Glæd jer!
Noget nyt?
GoogaMooga skrev:Oversættelsen og korrektur er færdig, men versioneringen starter ikke før efter Cph Comics. Så en augustudgivelse er højst tænkelig. Glæd jer!
Noget nyt?
Versionering/tekstning begynder i denne måned, med lidt held ryger den til trykkeren i august. Så er den sikkert på gaden i september.