Sanderhage skrev:
Naturligvis er serierne lige så læseværdige i dag som dengang. Spørgsmålet er om læserne er værdige nok til serierne. På Zoom er vi ikke bange for at stille krav... og har stor tillid til læserne.
Skønt at høre en bekræftelse på ens egen faste overbevisning!
Michael G. Nielsen skrev:Der er gode chancer for Bob Morana i 2018 eller 2019. I så fald bliver det 3 historier i en 144 siders bog vi ikke tidligere har set på dansk.
Bliver det så historier med Vance? Og vil udgivelsen også appellere til førstegangslæsere af Bob Morane?
Det bliver Vance. Vi regner med at samme publikum som køber Allan Falk kan være interesseret i serien, og vi har nu 5 andre bogserier som vi gerne vil udgive de kommende år. Vi har faktisk budt på rettighederne til 3 af dem, så vi må se om vi kan blive enige med rettighedshaverne.
Michael G. Nielsen skrev:Det bliver Vance. Vi regner med at samme publikum som køber Allan Falk kan være interesseret i serien, og vi har nu 5 andre bogserier som vi gerne vil udgive de kommende år. Vi har faktisk budt på rettighederne til 3 af dem, så vi må se om vi kan blive enige med rettighedshaverne.
Super nyhed. Og ja, det skal være Vance. Bliver det så også i kronologisk orden?
Vance og ikke udgivet på dansk tidligere, så er det naturligt at starte med Bob Morane 1975-1978:
Nr. 34: Les sortilèges de l'Ombre Jaune
Nr. 35: Les bulles de l'Ombre Jaune (udgivet på norsk og svensk, men ikke dansk)
Nr. 36: L'empreinte du crapaud
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed." (Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Det er lige præcis de tre jeg vil starte med. Jeg regner med det bliver efterår 2018. Det hele afhænger lidt af hvilke andre bogserier vi kommer med, men nærmere information følger så snart der er noget at fortælle.
Michael G. Nielsen skrev:Det bliver Vance. Vi regner med at samme publikum som køber Allan Falk kan være interesseret i serien, og vi har nu 5 andre bogserier som vi gerne vil udgive de kommende år. Vi har faktisk budt på rettighederne til 3 af dem, så vi må se om vi kan blive enige med rettighedshaverne.
Jeg er et klart medlem af det publikumssegment. Jeg glæder mig til at høre hvilke andre bogserier I har på tegnebrættet. Som en trofast Fart og Tempo læser med kraftige nostalgiske tendenser vil jeg gerne pege på et par mulige kandidater - her i prioriteret rækkefølge:
1) Michel Vaillant
2) Bernard Prince
3) Sektion R
4) Jugurtha
5) Tim Corner
6) Rødskæg (Hubinon)
Sektion R er i stil med Eric Castel og Tim Corner / Vincent Larcher, alle af Raymond Reding. Disse vil jeg ikke købe. Men tre af forslagene har stor interesse:
1) Rødskæg
2) Bernard Prince
3) Jugurtha
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed." (Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
GoogaMooga skrev:Synes ikke, jeg kan genkende Sektion R - Fransk titel? Tegner?
Sektion R kom i Fart & Tempo i første halvdel af 70'erne. En af de få gange i min tilværelse hvor jeg har kunnet finde en eller anden form for interesse for sport
Nr 11 i 1973 har hovedpersonen Sophie på forsiden.
Sektion R er i stil med Eric Castel og Tim Corner / Vincent Larcher, alle af Raymond Reding. Disse vil jeg ikke købe. Men tre af forslagene har stor interesse:
1) Rødskæg
2) Bernard Prince
3) Jugurtha
Jeg er enig. Hvis vi dertil kunne få Bruno Brazil og Luftens Ørne, så ville det være endnu bedre.
Hvad angår Bob Morane må Zoom for min skyld gerne udgive hele serien, ikke bare Vances del. Alternativt hele serien til og med Vance.