Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget ukendt

Diskussion og nyheder om Euroklassikere

Hvad gør du?

1. Satser på de sikre kort
7
25%
2. Fejebakke modellen
3
11%
3. Prøver ukendte ting af
8
29%
4. Opgiver, og håber din Ping prisvinder er nok
10
36%

Afgivne stemmer: 28

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Euroklassiker dilemmaet: sikre kort eller prøve noget uk

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:Hmm . er vi ude i Googas punkt 1, 2, 3 eller 4 her? Jeg er forvirret. :mrgreen:
Ha ha, ja, tråden løb lidt af sporet, men Googa mente jo samtidig, at Serieland var kommet i dødvande, så ... Og da jeg ikke selv interesserer mig for afstemninger, kommer jeg nemt på afveje.

I mellemtiden har jeg på Facebook stukket lidt til den iøjnefaldende trend hos adskillige nyere danske tegneserieforlag med at opfordre læserne til at foreslå, hvad de skal udgive. Man skulle næsten tro, at verden var ved at løbe tør for tegneserier. Det er dog næppe tilfældet.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Umpa-pa kommer også på et tidspunkt. Nyt samlebind med nyt ekstramateriale.
Hmm . er vi ude i Googas punkt 1, 2, 3 eller 4 her? Jeg er forvirret. :mrgreen:
Hvem bryr seg? Disse diskusjonene er langt mer interessante enn avstemningen til Googa. :P
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev:
Frank Madsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Umpa-pa kommer også på et tidspunkt. Nyt samlebind med nyt ekstramateriale.
Hmm . er vi ude i Googas punkt 1, 2, 3 eller 4 her? Jeg er forvirret. :mrgreen:
Hvem bryr seg? Disse diskusjonene er langt mer interessante enn avstemningen til Googa. :P
Du mener, at Carstens planer med Umpapa er mere interessante end Euroklassiker dilemmaet? :shock:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev:
Mesterius skrev:Hvem bryr seg? Disse diskusjonene er langt mer interessante enn avstemningen til Googa. :P
Du mener, at Carstens planer med Umpapa er mere interessante end Euroklassiker dilemmaet? :shock:
Jeg synes det å høre om Carsten og Cobolts utgivelsesplaner generelt er mer interessant enn "dilemmaet" denne tråden presenterer. Og når det gjelder avstemningen til Googa, føler jeg at Carstens første kommentar i tråden sier det bedre enn jeg kunne ha gjort selv.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Vi løber ikke tør for euroklassikere lige foreløbig... og godt for det!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev:For øjeblikket er samtlige Franquins 19 Splint & Co.-album ved at blive gennemgribende nyrestaureret.

Denne definitive udgave kommer Cobolt til at udgive, med start formentlig allerede til efteråret. Det bliver som enkeltbind, med et vist ekstramateriale i hvert album. Samtidig får de en ny oversættelse, og ikke mindst kommer den grafiske udførelse af tekstningen til at afspejle originalen for første gang.

Ud fra samme princip som med Tintin og Asterix: At denne eviggrønne klassiker naturligvis bør være tilgængelig på markedet i en ordentlig udgave for såvel nye som gamle læsere.

Det er Cobolt, der udgiver Splint & Co. i Danmark. Indimellem siger Cobolt nej til visse ting, såsom Zorglub og de hollandske Splint-album eller samlebindene efter Egmonts, og så udgiver Zoom dem åbenbart i stedet. Og det er jo fint nok for dem, der gerne bare vil have alt med Splint.
Det virker som Forlaget Zoom ikke er klar over at Cobolt skal gjenutgi Franquins Splint & Co i Danmark. For en halv time siden postet de nemlig dette på Facebook (samme forespørsel ble delt av Per Sanderhage i en tråd her på forumet):
Vores kommende udgivelse af en Splint-bog satte gang i nogle spørgsmål fra et par læsere vedrørende den gamle bogserie.
Nej, vi har ingen planer om at lave nye oplag af hverken de bøger som Serieforlaget udsendte eller som kom fra Zoom.
Vi har nogle år overvejet mulighederne for Franquins Splint & Co. historier.
Album eller en anderledes redigeret bogserie, spurgte vi om for et par år siden.
Hvad tænker du?
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Lars S »

Mesterius skrev:
Carsten Søndergaard skrev:For øjeblikket er samtlige Franquins 19 Splint & Co.-album ved at blive gennemgribende nyrestaureret.

Denne definitive udgave kommer Cobolt til at udgive, med start formentlig allerede til efteråret. Det bliver som enkeltbind, med et vist ekstramateriale i hvert album. Samtidig får de en ny oversættelse, og ikke mindst kommer den grafiske udførelse af tekstningen til at afspejle originalen for første gang.

Ud fra samme princip som med Tintin og Asterix: At denne eviggrønne klassiker naturligvis bør være tilgængelig på markedet i en ordentlig udgave for såvel nye som gamle læsere.

Det er Cobolt, der udgiver Splint & Co. i Danmark. Indimellem siger Cobolt nej til visse ting, såsom Zorglub og de hollandske Splint-album eller samlebindene efter Egmonts, og så udgiver Zoom dem åbenbart i stedet. Og det er jo fint nok for dem, der gerne bare vil have alt med Splint.
Det virker som Forlaget Zoom ikke er klar over at Cobolt skal gjenutgi Franquins Splint & Co i Danmark. For en halv time siden postet de nemlig dette på Facebook (samme forespørsel ble delt av Per Sanderhage i en tråd her på forumet):
Vores kommende udgivelse af en Splint-bog satte gang i nogle spørgsmål fra et par læsere vedrørende den gamle bogserie.
Nej, vi har ingen planer om at lave nye oplag af hverken de bøger som Serieforlaget udsendte eller som kom fra Zoom.
Album eller en anderledes redigeret bogserie, spurgte vi om for et par år siden.
Hvad tænker du?
Har på facebook netop spurgt Zoom om netop det, at Cobolt har planer om at udgive Franquins Splint og Co
og om de (Zoom) havde planer om at genudgive de samlebind der efterfulgte Franquin.

svar: ingen planer om genoptryk af samlebind... men til spørgsmålet om Cobolts planer kom der ikke rigtig noget svar?!
Så hvad er sandheden omkring fremtiden for Franquins Splint og Co på dansk??
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Mesterius »

Lars S skrev:
Mesterius skrev:

Hvad tænker du?
Har på facebook netop spurgt Zoom om netop det, at Cobolt har planer om at udgive Franquins Splint og Co
og om de (Zoom) havde planer om at genudgive de samlebind der efterfulgte Franquin.

svar: ingen planer om genoptryk af samlebind... men til spørgsmålet om Cobolts planer kom der ikke rigtig noget svar?!
Så hvad er sandheden omkring fremtiden for Franquins Splint og Co på dansk??
Sannheten er åpenbart det Carsten Søndergaard allerede har postet her. :) Zoom har nok ikke fått med seg at Cobolt allerede har konkrete planer.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Lars S »

Mesterius skrev:
Sannheten er åpenbart det Carsten Søndergaard allerede har postet her. :) Zoom har nok ikke fått med seg at Cobolt allerede har konkrete planer.
Det tænker jeg også - og lad mig lige slå fast at jeg ikke betvivler Carsten.
Synes bare det er sjovt/pudsigt at Zoom ikke rigtig svare på mit spørgsmål angående Cobolt og deres planer.
Sanderhage
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Sanderhage »

Synes bare det er sjovt/pudsigt at Zoom ikke rigtig svare på mit spørgsmål angående Cobolt og deres planer.[/quote]

Vi er da altid glade for at more folk, Lars, men jeg vil ikke forsøge at kloge mig på hvad Cobolts planer går ud på, det må de altså selv om. Zooms overvejelser og diskussioner vdr. Splint & Co. har stået på et stykke tid, og hverken havde eller har noget som helst med Cobolts forventninger at gøre. Nu får vi se hvad rettighedshaverne finder ud af.
NB! Der foreligger ingen faste aftaler mellem Cobolt og Zoom (hvilket også ville være i strid med kartel-lovgivningen) bortset fra at vi ses nu og da og bagtaler fraværende kollegaer.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Lars S »

Sanderhage skrev:Vi er da altid glade for at more folk, Lars.
:roll:
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Mesterius »

Sanderhage skrev:Vi er da altid glade for at more folk, Lars, men jeg vil ikke forsøge at kloge mig på hvad Cobolts planer går ud på, det må de altså selv om. Zooms overvejelser og diskussioner vdr. Splint & Co. har stået på et stykke tid, og hverken havde eller har noget som helst med Cobolts forventninger at gøre. Nu får vi se hvad rettighedshaverne finder ud af.
Det er da ellers det motsatte av hva Carsten har sagt tidligere i denne tråden. Jeg skulle gjerne høre fra ham også om saken.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Mesterius »

Men like fullt sier Carsten Søndergaard at Cobolt kommer til å utgi den nye og restaurerte utgave av Franquins Splint & Co-album -- nyoversatt og nytekstet for å tilsvare den franske originalversjon for aller første gang. Som enkeltalbum og med ekstramateriale i hvert bind. Personlig ser jeg mye heller denne utgaven bli realisert enn en billigere utgave fra Zoom uten noe ekstramateriale.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg kan blot gentage, hvad jeg har skrevet længere oppe i tråden:

Også Den lille Splint sagde Cobolt nej til.

Så ja, Cobolt udgiver Franquins Splint & Co. i den nyrestaurerede udgave og i ny oversættelse og højst sandsynligt i overstørrelse. I enkeltbind, 19 i alt. Med ekstramateriale, formentlig 4 sider i hver.
Besvar