Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Benadikt og Antaeus, hvorfor ikke sælge bogserierne og købe de nye så? Mange dejlige forord. Jeg beholder min pæne førsteudgaver og supplerer med disse nye. Stopper måske ved Uderzo's afgang, dog.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Benadikt og Antaeus, hvorfor ikke sælge bogserierne og købe de nye så? Mange dejlige forord. Jeg beholder min pæne førsteudgaver og supplerer med disse nye. Stopper måske ved Uderzo's afgang, dog.
Jeg er glad for min Wangels udgave.
Endvidere har jeg dem også i albumformat, det er rigeligt.
Jeg ønsker ikke at købe nye for kun noget ekstramateriale.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Michael G. Nielsen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Michael G. Nielsen »

De nye udgaver har så ny farvelægning og formodentlig er de tekstet med Uderzo-fonten. Men jeg har også nok i min bogserie og ekstramateriale er jeg ligeglad med. Det er faktisk mit indtryk, at de fleste også er ligeglade med alt det ekstra materiale, en holdning der nok ikke deles af de fleste herinde. :D
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Snoopy »

Michael G. Nielsen skrev:De nye udgaver har så ny farvelægning og formodentlig er de tekstet med Uderzo-fonten. Men jeg har også nok i min bogserie og ekstramateriale er jeg ligeglad med. Det er faktisk mit indtryk, at de fleste også er ligeglade med alt det ekstra materiale, en holdning der nok ikke deles af de fleste herinde. :D
Ny farvelægning kunne måske godt få mig til at hoppe på vognen. Jeg synes de gamle albums jeg har med Asterix er noget kedelige i farverne.

Er der nogen der har en udgivelsesdato?
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2380
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af benadikt »

Michael G. Nielsen skrev:... jeg har også nok i min bogserie og ekstramateriale er jeg ligeglad med. Det er faktisk mit indtryk, at de fleste også er ligeglade med alt det ekstra materiale, en holdning der nok ikke deles af de fleste herinde. :D
Selv om jeg er interesseret i ekstramateriale, så synes jeg det er meget upraktisk at få oplysninger om Per Då, Goscinny og Uderzo spredt ud over 33 album, eller hvor meget det nu bliver til. Jeg ville langt foretrække ét bind med baggrundsmateriale om Asterix, skaberne og oversætteren. Men, som Michael er inde på, er interessen sikkert ikke stor nok til, at en sådan bog sælger nok.

Jeg har 30 tykke bøger med Barks' tegneserier på engelsk (CBL), blandet med interessante oplysninger om Barks. OG 30 tykke bøger på dansk (CBSV). Ganske interessant materiale, men når jeg har brug for at genlæse det, er det næsten aldrig til at finde igen!
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2380
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af benadikt »

Snoopy skrev:Er der nogen der har en udgivelsesdato?
Friday, October 20, 2017 (hov, der skulle nok stå Fredag, den 20. oktober 2017) :D
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Snoopy »

Takker, benadikt :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

Michael G. Nielsen skrev:De nye udgaver har så ny farvelægning og formodentlig er de tekstet med Uderzo-fonten. Men jeg har også nok i min bogserie og ekstramateriale er jeg ligeglad med. Det er faktisk mit indtryk, at de fleste også er ligeglade med alt det ekstra materiale, en holdning der nok ikke deles af de fleste herinde. :D
Er du sikker på folk er så ligeglade med ekstramateriale?
Jeg tror i den grad det afhænger af hvilken udgivelse det er.

Jeg vil meget gerne have ekstramateriale, men jeg genkøber ikke noget jeg allerede har i god kvalitet og så oven i købet som samlealbum i hc format.
Det vil være et udlæg på over 4000 kr for ekstramaterialet.

Når jeg køber en bogserie jeg allerede har er det typisk fordi jeg får noget bedre end det jeg har. Fx samlealbum i hc og det er lækkert samt med ekstramateriale. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle købe Red Kelly samlealbummene fordi kvaliteten ikke blev øget lige så meget som i andre samlealbum. Hvor der er fokus på at det er lækkert og ikke bare en samling af tre album i hc format til billige penge.

Med Allan Falk var det meget nemmere at beslutte sig for det var nye album, som jeg ikke havde. Endvidere opfatter jeg ikke Allan Falk som højkvalitet, men stadig noget jeg gerne vil læse, så en billig samleudgave passer perfekt til Allan Falk. Det synes jeg ikke det gør med Red Kelly og Bernard Prince. Jeg vælger dem dog alligevel, men havde foretrukket en lækrere udgave til dyrere penge.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Michael G. Nielsen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Ja, jeg er sikker på, at langt de fleste af vores købere er ligeglade med ekstramateriale. Det handler om at læse tegneseriesiderne og så i øvrigt købe dem til en fornuftig pris.

Men de er nok glade for et par sider med lidt oplysninger, det får de i vores 144 siders format og det vigtigste for de fleste er nok en klar melding om hvornår udgivelserne kommer og så en hyppig udgivelsesfrekvens.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Michael G. Nielsen skrev:Ja, jeg er sikker på, at langt de fleste af vores købere er ligeglade med ekstramateriale. Det handler om at læse tegneseriesiderne og så i øvrigt købe dem til en fornuftig pris.

Men de er nok glade for et par sider med lidt oplysninger, det får de i vores 144 siders format og det vigtigste for de fleste er nok en klar melding om hvornår udgivelserne kommer og så en hyppig udgivelsesfrekvens.
Meget enig. Dog må der skelnes mellem forskellige "typer" af læsere. For "hard core" samlerne, som interesserer sig for mediet ud over at læse tegneserierne, er det en lidt anden sag, end for "light" samlere og så den almindelige forbruger af tegneserier. Men det er jo så spørgsmålet om markedet for hard core samlere er stort nok til at der kan satses på udgivelser med ekstra materialer. Personligt vil jeg ikke ofre på en ny udgivelse, hvis det er en serie jeg allerede har og jeg er tilfreds med standen.

Men indsigt har det med at smitte. Hvis f.eks. den kommende Bob Morane, giver nogle interessante pointer ved at læse ekstra materialet, så bliver de fleste lidt mere sultne, på at få mere at vide. Så alt i alt tror jeg at det er fint der er forskellige standarder for, hvor meget ekstra-materiale der er.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

Gimli skrev:
Michael G. Nielsen skrev:Ja, jeg er sikker på, at langt de fleste af vores købere er ligeglade med ekstramateriale. Det handler om at læse tegneseriesiderne og så i øvrigt købe dem til en fornuftig pris.

Men de er nok glade for et par sider med lidt oplysninger, det får de i vores 144 siders format og det vigtigste for de fleste er nok en klar melding om hvornår udgivelserne kommer og så en hyppig udgivelsesfrekvens.
Meget enig. Dog må der skelnes mellem forskellige "typer" af læsere. For "hard core" samlerne, som interesserer sig for mediet ud over at læse tegneserierne, er det en lidt anden sag, end for "light" samlere og så den almindelige forbruger af tegneserier. Men det er jo så spørgsmålet om markedet for hard core samlere er stort nok til at der kan satses på udgivelser med ekstra materialer. Personligt vil jeg ikke ofre på en ny udgivelse, hvis det er en serie jeg allerede har og jeg er tilfreds med standen.

Men indsigt har det med at smitte. Hvis f.eks. den kommende Bob Morane, giver nogle interessante pointer ved at læse ekstra materialet, så bliver de fleste lidt mere sultne, på at få mere at vide. Så alt i alt tror jeg at det er fint der er forskellige standarder for, hvor meget ekstra-materiale der er.
Der bliver desværre ikke noget ekstramateriale for Bob Morane, andet end måske et par sider af Thierry. Men det er så lidt at det ikke rigtig klassificerer sig til at kunne kaldes ekstramateriale.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Michael G. Nielsen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Bob Morane: Der bliver et par siders introduktion af Thierry.

Vi udgiver tegneserier til en bred målgruppe og er meget glade for den opbakning vi har.
Jeg er naturligvis med på, at der er nogle få læsere herinde som gerne ser en masse redaktionelle sider, men det kommer ikke til at ske i vores udgaver. Og jeg har vist forklaret flere gange hvorfor.

Når vi prøver Bob Morane kommer vi med 3 album historier som ikke tidligere er udkommet på dansk.

Hvis det fungerer, så fortsætter vi, hvis ikke så prøver vi noget andet.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

Bob Morane SKAL bare lykkes. Det er min drøm at få ALT af Vance på dansk en skønne dag. Det ville være det fedeste.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

Michael G. Nielsen skrev:Bob Morane: Der bliver et par siders introduktion af Thierry.

Vi udgiver tegneserier til en bred målgruppe og er meget glade for den opbakning vi har.
Jeg er naturligvis med på, at der er nogle få læsere herinde som gerne ser en masse redaktionelle sider, men det kommer ikke til at ske i vores udgaver. Og jeg har vist forklaret flere gange hvorfor.

Når vi prøver Bob Morane kommer vi med 3 album historier som ikke tidligere er udkommet på dansk.

Hvis det fungerer, så fortsætter vi, hvis ikke så prøver vi noget andet.
Jeg er i hvert fald sikker køber.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Antaeus skrev:
Gimli skrev:
Michael G. Nielsen skrev:Ja, jeg er sikker på, at langt de fleste af vores købere er ligeglade med ekstramateriale. Det handler om at læse tegneseriesiderne og så i øvrigt købe dem til en fornuftig pris.

Men de er nok glade for et par sider med lidt oplysninger, det får de i vores 144 siders format og det vigtigste for de fleste er nok en klar melding om hvornår udgivelserne kommer og så en hyppig udgivelsesfrekvens.
Meget enig. Dog må der skelnes mellem forskellige "typer" af læsere. For "hard core" samlerne, som interesserer sig for mediet ud over at læse tegneserierne, er det en lidt anden sag, end for "light" samlere og så den almindelige forbruger af tegneserier. Men det er jo så spørgsmålet om markedet for hard core samlere er stort nok til at der kan satses på udgivelser med ekstra materialer. Personligt vil jeg ikke ofre på en ny udgivelse, hvis det er en serie jeg allerede har og jeg er tilfreds med standen.

Men indsigt har det med at smitte. Hvis f.eks. den kommende Bob Morane, giver nogle interessante pointer ved at læse ekstra materialet, så bliver de fleste lidt mere sultne, på at få mere at vide. Så alt i alt tror jeg at det er fint der er forskellige standarder for, hvor meget ekstra-materiale der er.
Der bliver desværre ikke noget ekstramateriale for Bob Morane, andet end måske et par sider af Thierry. Men det er så lidt at det ikke rigtig klassificerer sig til at kunne kaldes ekstramateriale.
Det er nu ekstramateriale i min verden. Ikke prangende, men stadig noget ekstra. Hvis det er interessant nok, og tilstrækkeligt gennemtænkt, så den samlede serie tilsammen giver noget ekstra til serien, kn det jo åbne for, at jeg vil prioritere ekstramaterialet i andre sammenhænge. Hvis det derimod er lavet for meget adhoc, og uden tanke for, hvordan seriens samlede ekstramaterialet tager sig ud, så betyder det nok, at jeg ikke går efter ekstramaterialer i andre sammenhænge.
Besvar