Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 671
Tilmeldt: 23. feb 2006, 18:11
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af BjaAAArne »

Den 8. juni!
9788792048219-SL.jpg
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Forlaget Basilisk har udgivet det tredje bind i serien; 9 piger (som vist nok er reduceret til; 3 piger). Albummet hedder; Familien.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Noname »

Dark Knight III fra Forlaget RW er udkommet.
Vedhæftede filer
The_Dark_Knight_III-The_Master_Race.png
The_Dark_Knight_III-The_Master_Race.png (56.51 KiB) Vist 3515 gange
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Comic Factory har sat Ork-saga til salg på Facebook siden. Den udgives d. 10. juli. Det er Peter Snejbjerg som er tegneren.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Og Fahrenheit har igen 2 nye udgivelser. Dog er det kun den ene som er en tegneserie.

Djin, Djin er en ny udgivelse af Ralf Kønig

Og så er der en udgivelse som har 40 Jazz-festival plakater.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Noname »

Det er lidt en skam at der slet ikke bliver gjort opmærksom på nye udgivelser fra RW noget sted, og endnu mere en skam at der ikke bliver skiltet ordentligt med hvad det er for en type udgivelse de steder på nettet man kan købe udgivelserne.

Dark Knight III er en gigantbøf af en bog i albumstørrelse, og den indeholder Dark Knight III 1-9 komplet + tilhørende ekstraserier - Dark Knight Universe Presents: Atom #1, Wonder Woman #1, Green Lantern #1, Batgirl #1, Lara #1, World's Finest #1, Strange Adventures #1, Detective Comics #1, Action Comics #1. Forsiden er med hver gang der er historieskift og der er 10 sider med ekstramateriale.

DK III er højere end Splint Ekstraoridinært, der jo ellers er pænt stor i forhold til almindelige album.
DKIII.JPG
Batman Europa er en Deluxe udgave, der er større end de almindelige bøger. Bogen indeholder de fire historier incl. forsider + 10 sider med variantforsider.
BatEur.JPG
Hos Saxo er Batman Europa næsten umulig at finde, bogen hedder bare Batman, og er lagt op uden forside.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Noname skrev:Det er lidt en skam at der slet ikke bliver gjort opmærksom på nye udgivelser fra RW noget sted, og endnu mere en skam at der ikke bliver skiltet ordentligt med hvad det er for en type udgivelse de steder på nettet man kan købe udgivelserne.

Batman Europa er en Deluxe udgave, der er større end de almindelige bøger. Bogen indeholder de fire historier incl. forsider + 10 sider med variantforsider.
Hej Noname

Vil det sige, at Batman Europa ikke er en samlet fortælling? Hvis det ikke er en samlet historie,hvad er så omdrejningspunktet for samlingen af historierne?
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

Jeg har ikke læst den danske udgave af Batman: Europa endnu, men den amerikanske. Det er en 4 hæfters miniserie skrevet af Brian Azzarello og Mateo Casali., og det er en sammenhængende historie af 4 forskellige tegnere (se nedenfor).
Jeg skrev til Forlaget Fahrenheit om info og anmeldereks., og den meget flinke Paw oplyste, at der har været sindssygt travlt (og det ved vi jo, Fahrenheit har udgivet en del), og det er sikket ikke altid lige let at være medudgiver med et stort udenlandsk forlag, han undskyldte endog mange gange og oplyste, at der ville tilflyde Serielands anmelder H. Braunstein anmeldereks. inden længe. I mellemtiden er her lidt info (på udenlandskt :D , men det går nok, ik'?)

"The long-awaited 4-issue miniseries is collected in a new hardcover! The impossible has happened and Batman is on the verge of being taken down by an enemy he cannot defeat: a virus for which there is no cure! And the only hope for his salvation is The Joker! Who infected Batman, what does the Clown Prince of Crime know, and how will the Dark Knight get that information? Together, the enemies crisscross Europe, desperate to find answers before time runs out.

Art by:
Jim Lee, Giuseppe Camuncoli, Gerald Parel, Diego Latorre

Cover by:
Jim Lee

Written by:
Brian Azzarello, Matteo Casali"

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Noname »

Gimli skrev:
Noname skrev:Det er lidt en skam at der slet ikke bliver gjort opmærksom på nye udgivelser fra RW noget sted, og endnu mere en skam at der ikke bliver skiltet ordentligt med hvad det er for en type udgivelse de steder på nettet man kan købe udgivelserne.

Batman Europa er en Deluxe udgave, der er større end de almindelige bøger. Bogen indeholder de fire historier incl. forsider + 10 sider med variantforsider.
Hej Noname

Vil det sige, at Batman Europa ikke er en samlet fortælling? Hvis det ikke er en samlet historie,hvad er så omdrejningspunktet for samlingen af historierne?
Hvordan fik du draget den konklusion..?? De fire historier er sammenhængende, og virkelig flot tegnet og farvelagt. Kan bestemt anbefales!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Noname skrev:
Gimli skrev:
Noname skrev:Det er lidt en skam at der slet ikke bliver gjort opmærksom på nye udgivelser fra RW noget sted, og endnu mere en skam at der ikke bliver skiltet ordentligt med hvad det er for en type udgivelse de steder på nettet man kan købe udgivelserne.

Batman Europa er en Deluxe udgave, der er større end de almindelige bøger. Bogen indeholder de fire historier incl. forsider + 10 sider med variantforsider.
Hej Noname

Vil det sige, at Batman Europa ikke er en samlet fortælling? Hvis det ikke er en samlet historie,hvad er så omdrejningspunktet for samlingen af historierne?
Hvordan fik du draget den konklusion..?? De fire historier er sammenhængende, og virkelig flot tegnet og farvelagt. Kan bestemt anbefales!
Beklager - men det er begrebet 'historier' som gjorde udslaget. Jeg ville selv have anvendt termerne; 1 historie - De fire afsnit/kapitler. Det er ikke en kritik af din brug af begreber, det er bare en lidt forskellig terminologi. Men det er det, som gjorde jeg kom i tvivl.
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Noname »

Sandman bog 6 og 7 er af uforklarlige årsager yderst vanskelige at finde, men de ER altså udkommet! De kan ikke købes hos Saxo eller Williamdam. Faraos har bog 7 men ikke bog 6, som de siger er udsolgt og at de ikke kan få flere.

Tror måske de er trykt i et ret begrænset oplag? Jeg købte mine over nettet hos Bog & Idé.

Nu mangler vi kun #50-75 så er serien komplet. Det burde vel kunne være i en 4 bøger 8)
Vedhæftede filer
Sandman6+7.jpg
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Erling Søby »

Jeg var inde på Bog og Idés netside, men kan ikke se hvilke præcise Sandman-udgivelser de sælger (der er hverken billede eller anden titel end "Sandman"). Hvordan fik du identificeret 6'eren?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Faraos har også udsolgt Sandman 7. Det afgør det. Jeg dropper serien - har stået på spring jeg ved ikke hvor længe. Men jeg gider ikke hvis en titel bliver udsolgt efter 3 måneder. :evil:
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

Fantask havde den i butikken i går, torsdag.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Noname »

Her er bøgernes oplysninger:

Sandman Deluxe 6: Myter og reflektioner (ISBN-13: 9788893519328)
Sandman Deluxe 7: Korte liv (ISBN-13: 9788833040530)

Tror måske det er nemmest at finde dem rundt omkring ved at søge på ISBN eller den danske titel, men tror altså i skal til at skynde jer lidt. Plusbog kan ikke få dem og Stribeladen har dem heller ikke.

Arnold Busck har jeg ikke prøvet, så måske... men ellers lyder det til Fantask er en mulighed...
Besvar