Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Karl-E. »

Jakobsen skrev:Det sidste album i serien er snart ude ;)
Har kun læst 1ste Rask-album, og resten står i reolen og griner af mig :lol: Som næste "projekt" må jeg nok hellere se at få læst dem! :wink:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hvis I vil se, med hvilken nidkærhed Bourgeon arbejder, anbefaler jeg denne video med besøg i hans arbejdsværelse.

I særdeleshed fra 5:10, hvor han fremviser den detaljerede modelkopi, han har bygget af det historiske område af Montmartre, "makien", som ikke eksisterer længere i virkeligheden, hvor historien foregår. Bare så han kunne tegne det fra alle tænkelige vinkler. Der er imponerende tegninger af dette bymiljø i albummet.

yogibear&booboo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. jan 2008, 13:23
Geografisk sted: århus

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af yogibear&booboo »

Jeg har brugt utroligt meget tid på at kigge på tegningerne af gaderne og byen i Af jern og blod. Måske havde han også bygget en model af den. Det er en kompliceret historie, som er interessant nok, men det bedste ved albummet er detaljerne og præcisionen, som gør det til hvad der virker som en realistisk beskrivelse af en befæstet by i middelalderen.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af D@niel »

Carsten Søndergaard skrev:
D@niel skrev:De forstår at sælge varen hr. Søndergaard.
Først og fremmest er det nok monsieur Bourgeon, der forstår at sælge varen :)
Bestemt. Jeg tænkte også på den her (:
Carsten Søndergaard skrev:Skal I være de første til at se den danske forside på det nye album med Vindens passagerer? Det skal I da. Udkommer 21. februar.
Er det korrekt forstået, at du genoptrykker Kaimantræerne ved lejlighed?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

D@niel skrev:Er det korrekt forstået, at du genoptrykker Kaimantræerne ved lejlighed?
Ja, Barn af Kaimantræet kommer i en samlet udgave til efteråret.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af D@niel »

Det var dejligt at høre. Så kan vi jo roligt begynde at kaste penge efter samlealbum og kirsebær (:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

D@niel skrev:Det var dejligt at høre. Så kan vi jo roligt begynde at kaste penge efter samlealbum og kirsebær (:
Hvis du med samlealbum mener det store samlebind med de første fem album, skal du til at skynde dig. Der er ikke mange eksemplarer tilbage, og det er nok utænkeligt, at det bliver genoptrykt i vor tid.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af D@niel »

Det er præcis den, jeg hentyder til, og den er blevet bestilt nu. Jeg har bladret i albummene mange gange på bibliotektet i 80'erne, men aldrig rigtigt læst hele historien. Så det ser jeg frem til.
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af maxus »

D@niel skrev:Det er præcis den, jeg hentyder til, og den er blevet bestilt nu. Jeg har bladret i albummene mange gange på bibliotektet i 80'erne, men aldrig rigtigt læst hele historien. Så det ser jeg frem til.
:shock: :shock: :shock: Ok... :?

Men så har du helt bestemt noget at glæde dig til :mrgreen:
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af D@niel »

maxus skrev:
D@niel skrev:Det er præcis den, jeg hentyder til, og den er blevet bestilt nu. Jeg har bladret i albummene mange gange på bibliotektet i 80'erne, men aldrig rigtigt læst hele historien. Så det ser jeg frem til.
:shock: :shock: :shock: Ok... :?

Men så har du helt bestemt noget at glæde dig til :mrgreen:
Ja, det vildt ik'? Jeg har altid tænkt, "aarh det vist ikke noget for mig, det der". Det er jeg stadig noget i tvivl om, men tegninger er jo tydeligvis af høj kvalitet, så nu må vi se :mrgreen:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Frank Madsen »

4. bind af Sussi Bechs Samlede Værker er på vej i trykken, forhåbentlig tidsnok til at kunne købes på Copenhagen Comics i Øksnehallen 23.-24. februar. Det bliver på 192 sider og indeholder Nofret-historierne "Den sidste minos", "Rejsen til Hattusas" og "Den hemmelige traktat" plus en masse ekstramateriale om tilblivelsen af de tre Nofret-album. Prisen bliver 425,00 kr.
3-x-forsider.png
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Frank Madsen »

Nofret II forside.jpg
4. bind af Sussi Bechs Samlede Værker blev sendt til trykkeriet i går morges. Det indeholder historierne "Den sidste Minos", "Rejsen til Hattusas" og "Den hemmelige traktat" – og 30 sider ekstramateriale. I alt 192 sider. Bestil den signeret af Sussi (og med plakat) på udgivelsesdagen, for kun 425,00 kr. + porto 50,00 kr. Send en mail til sbsv@eudor.dk

Mød Sussi på Copenhagen Comics i Øksnehallen. Hun sidder i Forlaget Eudors stand hele weekenden, hvor du også kan købe de tidligere bind, så længe lager haves.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2236
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Carsten Søndergaard skrev:Seneste nyt. En genudgivelse med, gisp, ny titel!
Godt at dette album har fået ny titel; den gamle med 'vejen' har altid irriteret mig. Den er ulogisk i forhold til de tre øvrige album som rummer en samlet fortælling.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Seneste nyt. En genudgivelse med, gisp, ny titel!
Godt at dette album har fået ny titel; den gamle med 'vejen' har altid irriteret mig. Den er ulogisk i forhold til de tre øvrige album som rummer en samlet fortælling.
Og ulogisk i forhold til den rejse, Gammelpot foretager i Afrika, som går stik øst, ikke syd. Havet til Syden hentyder til den rejse, Gammelpot foretager mellem album 7 og 8, som ganske vist også går mere østpå end sydpå, men dog ender i Afrika, der som bekendt ligger syd for Holland og Danmark.

Kolonien i Afrika er i øvrigt også ført tilbage til originalen: Ny Scagon. Og ikke, som i den gamle danske udgave, "Ny Amager". Hvilket ikke gav megen mening, eftersom der henvises til og vises utallige insignier, der relaterer til hollandske kolonier, handelskompagnier osv.
Besvar