Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Robin skrev:Selvfølgelig følger man med i, hvad der foregår, og når det er på så højt et plan som Mark Millar og Kevin Smith og så oven i købet med en dansk tegner inde over, så er det bare om at "slå til" i bedste Hit- Girl stil! De blade udkommer i USA om onsdagen er som regel i Fantask den følgende tirsdag, hvis transport, firma, vejrliget ikke modarbejder, men det plejer at være ret pålideligt, så det kommer da til at være meget tæt på hinanden. Til lykke med det! Jeg har i øvrigt sendt dig en PB. Har du set den?

mvh.
Mange tak for info! Så er det næsten helt parallel udgivelse.

Jeg satser på at det ekstreme vintervejr varer til ind i februar ;-)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4708
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

Carsten Søndergaard skrev:
Robin skrev: Jeg satser på at det ekstreme vintervejr varer til ind i februar ;-)
:wink: :lol:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Nikolaj Andersen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jan 2019, 21:39

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Nikolaj Andersen »

Carsten Søndergaard skrev:Seneste nyt. En genudgivelse med, gisp, ny titel! Og to spritnyheder.
Apropos Kriss af Valnor, har jeg lige bemærket, at den første tilsyneladende er udsolgt hos Cobolt. Vil den blive genoptrykt?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Nikolaj Andersen skrev:Apropos Kriss af Valnor, har jeg lige bemærket, at den første tilsyneladende er udsolgt hos Cobolt. Vil den blive genoptrykt?
Den er udsolgt fra forlaget, men kan vist stadig fås hos fx Fantask og Faraos Cigarer. Så længe lager haves. Et genoptryk er næppe på trapperne.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Frank Madsen »

Untitled-1.jpg
Som tidligere nævnt indeholder 4. bind af Sussi Bechs Samlede Værker en masse ekstramateriale, samlet efter de tre Nofret-historier "Den sidste Minos", "Rejsen til Hattusas" og "Den hemmelige traktat". Udkommer 21. februar.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Frank Madsen »

Frank Madsen skrev:Som tidligere nævnt indeholder 4. bind af Sussi Bechs Samlede Værker en masse ekstramateriale, samlet efter de tre Nofret-historier "Den sidste Minos", "Rejsen til Hattusas" og "Den hemmelige traktat". Udkommer 21. februar.
Vi har modtaget et prøvetryk fra trykkeriet, som vi blader i her:

FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Cobolts udgivelser i februar:

14. februar:
https://cobolt.dk/shop/linda-og-valentin-560p.html
23. februar:
https://cobolt.dk/shop/hit-girl-i-hollywood-564p.html
https://cobolt.dk/shop/im-every-woman-567p.html
https://cobolt.dk/shop/kundskabens-frugt-427p.html
https://cobolt.dk/shop/splint-co-operation-320p.html
28. februar:
https://cobolt.dk/shop/angel-wings-4-561p.html

Desværre er Jean-Claude Mézières ikke på Copenhagen Comics. Men alle øvrige tegnere er: Pernille Ørum, Liv Strömquist og Olivier Schwartz. Romain Hugault er heller ikke på Copenhagen Comics, og Angel Wings 4 udkommer også først i ugen efter messen. Han kommer nok en anden gang, men måske snarere til en flymesse end en tegneseriemesse. Liv Strömquists "Kundskabens frugt" er 2. oplag til dem, der ikke nåede at sikre sig 1. oplag.
Vedhæftede filer
Linda-og-Valentin-Retur-til-fremtiden-forside_WEB.jpg
Hit-Girl-1-forside_WEB.jpg
Im-Every-Woman-forside_WEB.jpg
Kundskabens-frugt_Forside.jpg
Splint-Operation-Flagermus-forside.jpg
Angel-Wings-4-forside_WEB.jpg
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Jakobsen »

Må man reklamere for børnebøger? Denne her kommer fra Fabel
Vedhæftede filer
Børster monstre tænder.jpg
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Erling Søby »

Et par spørgsmål til Carsten om Cobolts nye udgivelser:

Jeg havde lige de tre Splint & Co. af Yann & Schwartz fremme, og bemærkede at første og sidste bind er trykt på halvglat (bestrøget) papir, mens midterbindet er trykt på mat papir. Helt generelt foretrækker jeg mat papir. - Hvad vil genoptrykket af første bind have som papir?

Hvornår udkommer den nye Linda & Valentin, som I skriver er blevet forsinket? - Og hvad er årsagen til forsinkelsen?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4708
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

Oppe foroven i Carstens svar i denne tråd står der at den nye L & V udkommer den 14. feb. Jeg så den i Fantask i torsdags/fredags.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Erling Søby »

Men på Cobolts webside står der noget andet, Robin:
https://cobolt.dk/shop/linda-og-valentin-560p.html
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4708
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

Spøjst! Den flinke ekspedient i Fantask sagde til mig, om jeg havde set den nye L & V. Jeg var der for at hente mit abbo., så den måtte vente til en anden god gang. Det er denne, vi taler om ikke:

https://www.fantask.dk/detail.asp?categ ... mid=152388

?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev:Et par spørgsmål til Carsten om Cobolts nye udgivelser:

Jeg havde lige de tre Splint & Co. af Yann & Schwartz fremme, og bemærkede at første og sidste bind er trykt på halvglat (bestrøget) papir, mens midterbindet er trykt på mat papir. Helt generelt foretrækker jeg mat papir. - Hvad vil genoptrykket af første bind have som papir?

Hvornår udkommer den nye Linda & Valentin, som I skriver er blevet forsinket? - Og hvad er årsagen til forsinkelsen?
Forskellen i papirvalg har tidligere været diskuteret (om det var her eller på Facebook, tilgiv mig, jeg husker det ikke!). Men papiret i Leopardkvinden ER en fejl. Desværre.

Hver især kan naturligvis have sit yndlingspapir. Jeg hælder også sådan helt generelt (men alligevel ikke i alle tilfælde) til mat papir. Først og fremmest må man tilgodese de valg, som ophavsmændene og -kvinderne træffer.

Hvad Linda og Valentin: Retur til fremtiden angår, er sagen, at en del af det leverede oplag (trykt af selve moderforlaget, Dargaud i Paris!), har vist sig at have en skavank. Det handler om det øverste venstre hjørne af forsiden, som på visse eksemplarer (langtfra alle) er molesteret. Der går ligesom en rift eller en bræmme ned gennem foldekærven helt oppe i venstre hjørne. På det meste af oplaget er der ingen fejl overhovedet. Det er enten eller: Enten er fejlen tydelig, eller også er der ingen fejl. Så man ser det nemt. Formentlig handler det om en vis "portion" af oplaget undervejs i produktionen.

De molesterede eksemplarer er ved at blive frasorteret hos distributøren, og derfor har der været lukket for salg og distribution i et par dage. I starten af den nye uge åbnes der igen, og kun for perfekte eksemplarer. De beskadigede eksemplarer får trykkeriet lov til at levere på ny.

En del eksemplarer nåede at slippe ud, før fejlen blev opdaget. Har man været uheldig og fået et af de molesterede eksemplarer, kan man naturligvis få det byttet hos forhandleren.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

Forskellen i papirvalg har tidligere været diskuteret (om det var her eller på Facebook, tilgiv mig, jeg husker det ikke!). Men papiret i Leopardkvinden ER en fejl. Desværre.

Hver især kan naturligvis have sit yndlingspapir. Jeg hælder også sådan helt generelt (men alligevel ikke i alle tilfælde) til mat papir. Først og fremmest må man tilgodese de valg, som ophavsmændene og -kvinderne træffer.

Det var herinde det blev diskuteret, jeg spurgte i sin tid, hvorfor der var forskel på papirvalget.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Erling Søby »

Det er da rigtigt, Antaeus, nu kan jeg godt erindre det.

Der er enkelte udgivelser som fx Hugaults (Angel Wings) eller Pierre Veys (Den røde baron), og vel også nye superhelte-serier, hvor farvelægningen gør sig bedst på bestrøget papir, men ellers står farverne bare bedre på mat papir. Og til sort/hvide udgivelser som Corto Maltese eller Torpedo er bestrøget papir nærmest en skændsel!

Selvom Carsten nogengange har nævnt, at læserne synes helt ligeglade med den slags, så er vi alligevel enkelte, der har en holdning til de mere tekniske dele: Cover, format, papir, tekstning, ekstramateriale.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Besvar