Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Fahrenheit har sat 'Sabrina' til salg på hjemmesiden. Det har de godt nok gået stille med.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Faraos tilbyder; Saga 9 (fra gfloy studio).

Igen en udgivelse der ikke har været hyppet ret meget, selv om comicwiki har annoceret at den var planlagt.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Ingen jul uden Blake og Mortimer. Udkommer i morgen, torsdag 19. december. De Udødeliges Dal, anden del: Mekongs biflod nummer tusind

Professor Mortimer er blevet kidnappet af general Xi Lis folk og ender i krigsherrens afsidesliggende lejr på grænsen mellem Kina og Laos, hvor han befinder sig sammen med den forræderiske kinesiske arkæolog Han-Dié. Mortimer forstår at udnytte den skæbnesvangre situation til at sætte sig ind i de historiske dokumenter, der angiveligt skulle bevise, at general Li er direkte efterkommer af Kinas første kejser, Shi-Huangdi.

Hongkong er truet ikke blot af den kinesiske borgerkrig mellem nationalister og kommunister, men også af en rædselsvækkende ødelæggelsesplan orkestreret af den mystiske ingeniør Chase, der arbejder for general Li. Kaptajn Blake er tvunget til at finde frem til Mortimer for at forhindre tilintetgørelsen af den britiske kronkoloni og begiver sig sammen med den kvindelige sikkerhedsagent Ylang Ti ad en hemmelig rute gennem Vietnam og Laos mod general Lis lejr.

I mellemtiden har Mortimer i lejren overraskende fundet deres gamle ven Nazir dødeligt syg. Ifølge en mystisk sandsigerske kan kun Det Evige Livs Perler frelse inderens liv – og de findes kun i De Udødeliges Dal. Når Blake frem i tide til at frelse Mortimer og Nazir – samt forhindre kronkoloniens undergang?

Andet bind af to, der begynder præcis der, hvor »Kampen om verdensherredømmet« slutter.

https://cobolt.dk/shop/blake-og-mortime ... -599p.html
Vedhæftede filer
Blake-og-Mortimer-De-Udodeliges-Dal-2-forside-p.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Nå ja, de to første spritnye Asterix-samlebind er jo altså også udkommet.

https://cobolt.dk/shop/den-store-asterix-1-596p.html
https://cobolt.dk/shop/den-store-asterix-2-597p.html

I Fantask er de ret så vilde med dem. Minut 8:30 i Fantasks videopodcast varmer i hvert fald den gamle redaktørs hjerte.
https://www.youtube.com/watch?v=AGJmSdUZE3Y
Vedhæftede filer
Den-store-Asterix-1-forside-p.jpg
Den-store-Asterix-2-forside-p.jpg
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Snoopy »

Jeg har købt begge de to nye Asterix Samlebind, og er meget glad for dem. Men bemærk at der er spoilers i ekstramaterialet, som er placeret foran historierne (og det er en del år siden jeg læste Asterix, så jeg husker ikke allesammen). Jeg lagde mærke til at i Egmonts udgivelser er ekstramaterialet bag ved selve historierne, måske netop på grund af spoilers. En mindre ting ved jeg, og det kan nok ikke lige gøres om nu. Men dejligt at få albummene i større format og meget bedre farver end mine gamle album.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

Der er spoilers i ret meget ekstramateriale og det er vel ganske naturligt. Det meste ekstramateriale læser jeg efter jeg har læst selve historierne med mindre jeg kender historierne godt eller ved at der normalt ikke er spoilers. Og begynder spoilers kan jeg hurtigt gennemskue det og stoppe viderelæsningen til senere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Snoopy »

Antaeus skrev:Der er spoilers i ret meget ekstramateriale og det er vel ganske naturligt. Det meste ekstramateriale læser jeg efter jeg har læst selve historierne med mindre jeg kender historierne godt eller ved at der normalt ikke er spoilers. Og begynder spoilers kan jeg hurtigt gennemskue det og stoppe viderelæsningen til senere.
Sandt nok, det var heller ikke for at dryppe malurt i bægeret på en meget flot udgivelse. Jeg undrede mig blot over at der var byttet om på ekstramaterialet og historierne i forhold til Egmont. Men fred være med det. Jeg læser bare historierne først.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er bestemt en rimelig pointe, og det er jo rigtigt. Men også, som Antaeus siger, det gælder det allermeste ekstramateriale, at det rummer en del spoilers. Det må man være forberedt på. For eksempel også i Yoko Tsuno-samlebindene, hvor ekstramaterialet også bringes først (og måske i særlig grad i det kommende syvende samlebind, "Mørkets maskepi", hvor Roger Leloup helt personligt har skrevet ekstramaterialet).

I Frankas samlede eventyr er der ligefrem indsat en advarsel (også fordi Henk Kuijpers tekst er så personlig omkring historiernes tilblivelse og omstændigheder), på trods af at ekstramaterialet i dem faktisk bringes efter historierne.

For Asterix' vedkommende blev rækkefølgen også diskuteret, men vi nåede frem til, at ekstramaterialet simpelthen er så interessant, at det på en måde udgør en hovedattraktion i samlebindene, uden at forklejne selve tegneserierne. Mange, formentlig langt de fleste, har jo læst selve historierne tidligere. For mig personlig var det overraskende, i HVOR høj grad historierne stadig holder fuldstændig (og er skidesjove), og hvordan ekstramaterialet uddyber dem.

Så man kan sige, at man får lyst til at læse historierne først, og så ekstramaterialet. Og derefter læse historierne én gang til, med nye briller. Men jeg skal i øvrigt ikke blande mig i, hvordan man læser dem ;-)
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Snoopy »

Tak til Carsten Søndergaard for forklaringen. :)

Tør man i øvrigt spørge hvor tit I har planer om at udgive resten af Asterix-samlebindene? Bliver det en årlig udgivelse, måske med hensyn til salgstal?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Snoopy skrev:Tør man i øvrigt spørge hvor tit I har planer om at udgive resten af Asterix-samlebindene? Bliver det en årlig udgivelse, måske med hensyn til salgstal?
Det er bestemt meningen at udgive hele serien, og der vil udkomme tre samlebind hvert år.
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Snoopy »

Carsten Søndergaard skrev:Det er bestemt meningen at udgive hele serien, og der vil udkomme tre samlebind hvert år.
Det lyder helt fint. :) Tak for informationen.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

ALBROCk.jpg
Var lige i Fantask lillejuleaften, og så kom denne ind ad døren! Et sus af nostalgi og fartstriber en masse, må man sige!
EKSTRAORDINÆRE.jpg
EKSTRAORDINÆRE.jpg (67.12 KiB) Vist 2180 gange
Og denne var også kommet fra de flittige folk hos E-voke.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af dernice »

Hvor mange Gammelpot planlægger I i 2020? Kunne være rart med min 3 om året
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Frank Madsen »

I forrige uge løb vi helt tør for Eks Libris bind 8, men efter en hurtig indsats fra trykkeriet er vi nu igen leveringsdygtige i vores KNALDTILBUD på tegneserien Eks Libris: Få alle 9 bind frit leveret for kun 750,00 kr.

Bestil på https://www.eudor.dk/tegneserier-eks-libris/ - eller på email post@eudor.dk
83411055_1488405714651672_2397823706702282752_o.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar