Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

umpff skrev: 1. aug 2022, 15:27Det er fermt håndværk, den reparation. Hvis jeg ikke kendte til sagen ville jeg næppe have opdaget det. På den ene side at den indsatte side kan man se skæringslinjen, næsten helt inde ved margen. Men kun hvis man kigger efter den. På den anden side af den indsatte side kan intet ses. Respekt til både forlag og bogbinder!
Tak for tilbagemelding! Jeg har kun set et enkelt eksemplar selv, og det svarer til den beskrivelse. Jeg hører gerne om andre, der tjekker efter.
Mesterius skrev: 1. aug 2022, 15:34 Høres ut som en meget god reparasjon. Det er jo fint at denne metoden nå er et alternativ, hvis en slik feil skulle skje igjen. :)
Absolut! Og bogbinderen er både effektiv og tydeligvis en gammel ræv. Hvis nogen i det hele taget skulle have brug for en bogbinder til noget. Og prisen rimelig, faktisk var det noget billigere end den norske Onkel Skrue-bog, som satte hele processen i gang, også når man omregner kursen oå danske og norske kroner og i særdeles med tanke på at det var for en del år siden, og at oplaget på Skruebogen uden tvivl var en hel del større. Så jeg anbefaler gerne:
https://www.majgren.dk
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Tak for tilbagemelding! Jeg har kun set et enkelt eksemplar selv, og det svarer til den beskrivelse. Jeg hører gerne om andre, der tjekker efter.
Det svarer også til mit eksemplar. Jeg havde slet ikke bemærket det, hvis jeg ikke vidste hvad jeg skulle lede efter.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Antaeus »

Det er smukt at man kan redde album, hvor det er gået galt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 00:42Asterix 10 er lige på trapperne. Burde egentlig have været ude, men lastbilen fik nedbrud på vej fra trykkeriet.
Det siger jo lidt om oplagets størrelse. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 2. aug 2022, 00:01 Carsten:
Tak for tilbagemelding! Jeg har kun set et enkelt eksemplar selv, og det svarer til den beskrivelse. Jeg hører gerne om andre, der tjekker efter.
Det svarer også til mit eksemplar. Jeg havde slet ikke bemærket det, hvis jeg ikke vidste hvad jeg skulle lede efter.
Dejligt at høre, tak :-)
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev: 26. apr 2022, 00:01
dernice skrev: 25. apr 2022, 12:21Er Orbital 4 og Det Bedrageriske Indien stadig sat til at komme her i foråret, eller er dato rykket pga papirmangel, logistik mm?
Papir til Orbital 4 leveres midt i maj ... så udgivelse hen i juni er nok til at tro på.

Det bedrageriske Indien har lidt længere udsigter. Men skal nok komme :-)
Når I den i 2022, eller bliver det først i 2023?
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af casperyde »

Orbital 4 er udkommet
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af dernice »

casperyde skrev: 3. aug 2022, 12:03 Orbital 4 er udkommet
det var “Det Bedrageriske Indien” jeg spurgte til :D
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af casperyde »

undskyld min fejl
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev: 3. aug 2022, 11:18
Carsten Søndergaard skrev: 26. apr 2022, 00:01Det bedrageriske Indien har lidt længere udsigter. Men skal nok komme :-)
Når I den i 2022, eller bliver det først i 2023?
Det bliver først i 2023.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

SEPTEMBER ZOOMA ZOOMA:

"VORES KVARTER" 1-4 KOMPLET I ET BIND !!

Billede Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2376
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af benadikt »

Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 00:42Blueberry 6 er nu tilbage i handelen...
...Man kan godt se, at der er foretaget en reparation, når man åbner den konkrete side og ser efter. Men udenpå kan man intet se, det indsatte korrekte ark falder fuldstændig perfekt ind i bogblokken...
Flot håndværk. Håndværk har normalt større individuelle variationer end serieproduktion; på mit eksemplar kunne man tydelig se kanten af det gamle ark, idet de havde sparet lidt for meget på limen. Jeg har nu selv limet det lidt bedre, og nu er det meget svært at se, at bogen er repareret.
Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 00:42...Jeg nåede desværre ikke at få taget billeder af processen, som jeg egentlig havde tænkt mig...
Ja, det ville have været interessant.
Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 00:42...Asterix 10 er lige på trapperne...
Er Asterix repareret på samme måde som Blueberry?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Carsten Søndergaard skrev: 3. aug 2022, 23:10
dernice skrev: 3. aug 2022, 11:18
Carsten Søndergaard skrev: 26. apr 2022, 00:01Det bedrageriske Indien har lidt længere udsigter. Men skal nok komme :-)
Når I den i 2022, eller bliver det først i 2023?
Det bliver først i 2023.
Nu er jeg dog bukket under for presset og har ladet en FORELØBIG forside sive.
Vedhæftede filer
INDES-FOURBES-FORSIDE-PROGRESS.jpeg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

benadikt skrev: 17. aug 2022, 11:20
Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 00:42Blueberry 6 er nu tilbage i handelen...
...Man kan godt se, at der er foretaget en reparation, når man åbner den konkrete side og ser efter. Men udenpå kan man intet se, det indsatte korrekte ark falder fuldstændig perfekt ind i bogblokken...
Flot håndværk. Håndværk har normalt større individuelle variationer end serieproduktion; på mit eksemplar kunne man tydelig se kanten af det gamle ark, idet de havde sparet lidt for meget på limen. Jeg har nu selv limet det lidt bedre, og nu er det meget svært at se, at bogen er repareret.
Ah, tak for denne tilbagemelding også! Ja, håndværk er det jo. Godt at det var muligt lige at justere limningen.
benadikt skrev: 17. aug 2022, 11:20
Carsten Søndergaard skrev: 1. aug 2022, 00:42...Asterix 10 er lige på trapperne...
Er Asterix repareret på samme måde som Blueberry?
Nej, det blev trykt på ny. Det kunne måske nok have været løst på tilsvarende vis som Blueberry, men det ville have kostet næsten det samme som at trykke igen. Det oprindelige oplag er blevet destrueret, selv om jeg har hørt om et par samlere, der nåede at købe et eksemplar af det og har bestemt sig for at beholde det som et kuriosum :lol:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af GoogaMooga »

WOW! Hele fem titler skal jeg have fra Zoom i november. Så meget har jeg vist ikke købt fra et dansk forlag på én måned før:

Tim & Thomas: Chok 235
Basserne 1983
De unævnelige 1
Splint & Co. 1938-1943
Splint & Co. 1940-1951
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar