Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev:Smølferne-samlebind: Intet nyt om det tredje samebind. Men det er stadig ikke helt opgivet.
Carsten Søndergaard skrev:
Lars S skrev:
dernice skrev:
Er der stadig planer om Henrik & Hagbart samlebind? Hvis ja, i 2021?
Håbe, håbe
Ja, bestemt. De skal nok komme, men om det når at blive fra 2021, kan jeg ikke love endnu.
Henrik & Hagbart er jeg absolutt interessert i. Jeg tror faktisk jeg liker denne Peyo-serie bedre enn Smølferne, ut fra det jeg til nå har lest av dem begge.

Av nysgjerrighet: er det et samtrykk med den belgiske rettighetshaver dere venter på med henhold til Smølferne bind 3?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev:Henrik & Hagbart er jeg absolutt interessert i. Jeg tror faktisk jeg liker denne Peyo-serie bedre enn Smølferne, ut fra det jeg til nå har lest av dem begge.
Ærlig talt tror jeg også, den har et større publikum (i denne form) end Smølferne. Simpelthen fordi det er en mere regulær eventyrserie, og også fordi de gamle album ikke har været trykt så mange gange i gigantiske oplag som de gamle Smølferne-album.
Mesterius skrev:Av nysgjerrighet: er det et samtrykk med den belgiske rettighetshaver dere venter på med henhold til Smølferne bind 3?
Ja, det er formentlig eneste mulighed.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

Gimli skrev:
Robin skrev:
Gimli skrev:Er der nogen der kender Deadpool godt nok, til at vide om der er tale om starten på den oprindelige serie? Tidsmæssig falder det jo godt sammen med; Den kosmiske handske.
Lidt kender man vel til Deadpool :wink: . Det ser ud til, at det er et forløb fra 2011-12'ish, hvor der kom en samling af Deadpool indeholdende #1-12. Det første Deadpool blad kom vist i 1993 ( miniserie) og så kom der også en mini serie i 1994. Fra -97 kom kontinuerligt blad. Der er side kommet en del ettere bl. a. denne foreliggende. Så der er masser af Deadpool før det aktuelle danske. Meeeeen det er super, at der kommer noget!

mvh.
Tak for info Robin. Jeg er lidt nysgerrig på Deadpool - da han (såvidt jeg ved) bryder noget med de "traditionelle" superhelte fra Marvel. Nu får vi se, om den kan tilkæmpe sig en plads på ordresedlen. Den kosmiske handske er sikker for mit vedkommende. Jeg har jo også læst Spiderman tidligere, så måske skal han "tilbage i folden". Ja - fristelserne er mange - og julen koster mange penge.
Selv tak! Jeg har forsket lidt og du (og andre, der måtte læse med) får lige lidt mere om de fire udgivelser:
Deadpool 1: Præsidentjagt af Tony Moore, Brian Posehn og Gerry Duggan, Spider-Man 1: Parker-heldet af Dan Slott og Humberto Ramos, Black Widow 1: Fri leg af Sylvia Soska og Flaviano og endelig klassikeren Den kosmiske handske af Jim Starlin, George Pérez og Ron Lim.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Og endnu en udgivelse, som ikke har været omtalt af nævneværdig omfang. Denne gang fra Lindhart & Ringhof

https://www.lindhardtogringhof.dk/sapie ... ns-foedsel#
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Henrik Andreasen »

Hej Carsten

Ærgerligt at Blueberry nr. 4 er blevet udskudt til midt januar. Det var absolut den mest ventede nye udgivelse for mig i denne måned. Jeg kan ikke huske hvilke af de 3 historier jeg læste først, men de 3 historier i dette album var de første Blueberry historier jeg læste (på mit lokale bibliotek). Så kan man tale om at starte med det bedste af det bedste! Ser frem til at genlæse historierne i denne ultimative udgave.

God jul og godt nytår til alle.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Henrik Andreasen skrev:Hej Carsten

Ærgerligt at Blueberry nr. 4 er blevet udskudt til midt januar. Det var absolut den mest ventede nye udgivelse for mig i denne måned. Jeg kan ikke huske hvilke af de 3 historier jeg læste først, men de 3 historier i dette album var de første Blueberry historier jeg læste (på mit lokale bibliotek). Så kan man tale om at starte med det bedste af det bedste! Ser frem til at genlæse historierne i denne ultimative udgave.

God jul og godt nytår til alle.
Ja, jeg beklager ... men som bekendt: den, der venter på noget godt, venter ikke forgæves ;-)

Og jeg kan garantere, at historierne på alle tænkelige måder tager sig bedre ud, end de nogen sinde før har gjort på dansk.

Så god jul - og endnu bedre nytår!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Fahrenheit har sat 4 nye Marvel-album op på hjemmesiden + Kvernelands; En frivillig død.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

Fino! Tak! Men jeg kan kun se tre nye Marvel titler hos Fahrenheit: Guardians of the...., Old Man L..... og fortsættelsen af Den Kosmiske....?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Hej Robin

Du har helt ret, jeg var lige optimistisk mht. antallet. Det er kun 3 Marvel-album der er kommet.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

........og så var jeg lige inde på Faraos.dk, og det ser ud til, de ikke er udkommet endnu, men de kan forudbestiltes til afsendelse d. 5.3.21. Der er godt nok knald på.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Forlaget Fabel har udgivet Anepantla. Jeg mener der er tale om en debutant.

http://forlaget-fabel.dk/anepantla/
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Verdens sløveste forlag, Cobolt, har i årets to første måneder kun haft to udgivelser på programmet.

Udkommet 14. januar:
Blueberry – De samlede eventyr 4
https://cobolt.dk/shop/blueberry-4-653p.html
Historier med guld i mund!

Udkommet 4. februar:
Thorgal 38: Selkien
https://cobolt.dk/shop/thorgal-38-666p.html
Thorgal på Færøerne! Hvor mange tegneserier findes der egentlig, som foregår på Færøerne, Benadikt?
Vedhæftede filer
Blueberry-De-samlede-eventyr-4-forside_WEB.jpg
Thorgal-38-forside_WEB.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Udkommer 4. marts:
Fremtidens araber 4: En barndom i Mellemøsten (1987-1992)
https://cobolt.dk/shop/fremtidens-araber-4-656p.html
Ja, den var annonceret til januar, men måtte trækkes tilbage og genoptrykkes på grund af en fejl i bogen. Og nej, det havde ikke noget at gøre hverken med politisk korrekthed, Muhammed-tegninger eller lignende, som der var mange fantasifulde tanker om på Facebook. Redaktøren havde bare været en idiot. Men nu er den her.

Udkommer 4. marts:
Asterix 1: Asterix og hans gæve gallere
https://cobolt.dk/shop/asterix-1-672p.html
Asterix 2: Asterix og trylledrikken
https://cobolt.dk/shop/asterix-2-673p.html
For første gang i 20 år bliver de enkelte Asterix-album nu igen tilgængelige på dansk. Og for første gang nogen sinde bliver de nummereret i korrekt kronologisk orden. Folk spørger, om der er sket ændringer i tegningerne, men det er der bestemt ikke, bortset fra at stregen og farvelægningen er teknisk optimeret. Oversættelsen er Per Dås klassiske og prisbelønnede, som blot er nænsomt justeret (specielt hvor den oprindelig var en del forkortet her og der). Tekstningen er der gjort mere ud af end nogen sinde før i de foregående 52 år. De første otte album har nye forsideillustrationer, udført af Uderzo selv for omkring 15 år siden.
Vedhæftede filer
Fremtidens-araber-4-forside_WEB.jpg
Asterix-1-og-hans-gaeve-faedre-forside_WEB.jpg
Asterix-2-og-trylledrikken-forside_WEB.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Udkommet 11. marts:
Paulus Hegesippe Adelard Ladislas greve af Champignac 2: Patient A
https://cobolt.dk/shop/champignac-2-667p.html
Grev Champicnac i kløerne på reichsmarschall Göring!
Vedhæftede filer
Champignac-2-forside_WEB.jpg
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Saxo har opsat en tegneserie af; John Kenn Mortensen

Sorte Sally. Lyder umiddelbart som en ret spændende fortælling.

https://www.saxo.com/dk/sorte-sally_joh ... 8762736146
Besvar