Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev: 7. apr 2021, 23:08 Udkommer torsdag 8. april
Orbital 3: Modstandskamp
https://cobolt.dk/shop/orbital-3-681p.html

Der udbryder borgerkrig på Jorden, hvor isolationisterne – der har som mål, at planeten skal opnå uafhængighed – har vokset sig stærke. Imens finder den hårdt sårede Caleb sammen med Mezoke, som konføderationen vil ofre som syndebuk, et midlertidigt fristed på planeten Schem, hvor hens forældre sammen med en gruppe andre sandjarrer er gået i eksil.

Spændingerne i konføderationen er enorme, og Caleb og Mezoke må træffe et valg. Da Det Internationale Diplomatbureaus højeste dignitar skal møde Jordens ledere i Sverige for at forhandle om Jordens udtrædelse af konføderationen, øjner de en chance for at dels at forhindre et blodbad i Stockholm og dels at gå til modstand i stedet for at vedblive med at flygte.

"Løfter flot arven fra klassikeren Linda og Valentin", skrev Jakob Stegelmann i Jyllands-Posten om Orbital og fortsatte: "Ren visuel nydelse".
Fedt! Jeg har netop bestilt alle 3 bind. Kommer de sidste 2 historier i et bind 4?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

dernice skrev: 8. apr 2021, 17:06Fedt! Jeg har netop bestilt alle 3 bind. Kommer de sidste 2 historier i et bind 4?
Det gør de, og det skal nok gå hurtigere end det gjorde med at få bind 3 ud :-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Er udkommet:
Et ekstraordinært eventyr med Lucky Luke af Matthieu Bonhomme: Wanted Lucky Luke
https://cobolt.dk/shop/wanted-lucky-luke-679p.html

”I kærlighed er det alle mod alle. Den første, der kysser ham ...”
Efter at være blevet overfaldet af en dusørjæger går det op for Lucky Luke, at nogen har sat en pris på hans hoved. Dusøren er høj – og der er tilsyneladende mange, der vil inkassere den. Han når ikke at tænke nærmere over det, før han må hjælpe tre cowgirls i nød – som ikke er helt sikre på, om han er en gentleman eller en farlig forbryder, da han tilbyder at eskortere dem til byen Liberty med deres hjord.

Skulle også være udkommet, men udkommer nu efter alt at dømme først 29. april:
Et ekstraordinært eventyr med Lucky Luke: Manden der skød Lucky Luke
https://cobolt.dk/shop/manden-der-skoed ... -680p.html

”Jeg har udslettet legenden! Jeg har dræbt Lucky Luke!” Nyt oplag af Matthieu Bonhommes lynhurtigt udsolgte og længe efterspurgte første ekstraordinære album med Lucky Luke. Det har egentlig været trykt og klart i adskillige uger, men på en eller anden måde forsvandt pallen med det danske oplag undervejs fra trykkeriet i Frankrig til Danmark. Det har ikke været nemt at efterforske i den sidste uges tid, fordi et monumentalt cyberangreb har lagt hele den store forlagsgruppe Media-Participations servere og skyer ned (forlag som Dargaud, Lombard, Dupuis, Lucky Comics, Éditions Blake & Mortimer etc.). Den bølge af angiveligt russisk orkestrerede cyberangreb, der har ramt blandt andet hospitaler og politiske partier i Frankrig i den seneste tid, er åbenbart nu nået til ... tegneserieforlag. Og det forsinkede altså det danske oplag yderligere, omend fejlplaceringen af pallen i første omgang dog næppe skyldtes russiske terrorister, trods alt!
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (101.63 KiB) Vist 2382 gange
image.jpeg
image.jpeg (111.52 KiB) Vist 2382 gange
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Udkommet 29. april:
Skyggernes Kniv 3
https://cobolt.dk/shop/skyggernes-kniv-3-683p.html

Et album med mavebælte!
Det tredje album af tre baseret på Philip Pullmans roman SKYGGERNES KNIV, som er anden del af romantrilogien DET GYLDNE KOMPAS. Den første roman i serien, DET GYLDNE KOMPAS, er allerede udgivet i tre tegneseriealbum, og den tredje, RAVKIKKERTEN, er Thomas Gilbert og Stéphane Melchior i fuld gang med at færdiggøre, også i tre bind, hvoraf det første formentlig kan udkomme sidst i 2021.

Udkommet 6. maj:
Wika 3: Wika og Pans storhed
https://cobolt.dk/shop/wika-3-682p.html

Et album, der kræver noget af sin læser, med svimlende, dobbelte folde-ud-sider med et næsten 1 meter bredt panorama. Foruden mange opslag, der skal læses på højkant ved at dreje albummet 90 grader, så man får helsider, som er næsten en halv meter høje. Jeg beklager over for eventuelle gigtplagede fans af stål, magi og djævelskab, sylespidse tænder og sensuelle læber, ridderlighed og dunkel ondskab..
Det er tredje og sidste bind på hele 104 sider.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (96.33 KiB) Vist 2194 gange
image.jpeg
image.jpeg (152.61 KiB) Vist 2194 gange
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Erling Søby »

Jeg spørger lige Carsten her, da jeg ikke vil oprette en ny tråd bare for det: Vil den ekstraordinære Splint & Co-historie Fondation Z blive udgivet på dansk? - Bortset fra den helt nye, der lige er kommet i Belgien, er det den eneste i serien vi mangler.

Og jeg ser iøvrigt stærkt frem til at læse slutningen på Wika.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 7. maj 2021, 13:20Vil den ekstraordinære Splint & Co-historie Fondation Z blive udgivet på dansk? - Bortset fra den helt nye, der lige er kommet i Belgien, er det den eneste i serien vi mangler.
Det kommer i hvert fald bagest i køen. Tegningerne er faktisk glimrende, men historien er helt utroligt usammenhængende og savner grundlag i seriens univers. Et scifi-eventyr hvor Splint og Myg optræder som en slags Linda og Valentin, desværre uden nogen kvalitativ sammenligning. Splint er søn af grev Champignac, og Myg er hans søster. Spip er en robot. Desværre et lidet erindringsværdigt album ...
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Det kommer i hvert fald bagest i køen. Tegningerne er faktisk glimrende, men historien er helt utroligt usammenhængende og savner grundlag i seriens univers. Et scifi-eventyr hvor Splint og Myg optræder som en slags Linda og Valentin, desværre uden nogen kvalitativ sammenligning. Splint er søn af grev Champignac, og Myg er hans søster. Spip er en robot. Desværre et lidet erindringsværdigt album ...
Det er jeg da ked af at høre - men så måske mest ked af, at historien ikke er bedre. Det lyder nu ellers meget lovende, som du beskriver det, må jeg sige som science fiction-fan :D
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 7. maj 2021, 15:06Det er jeg da ked af at høre - men så måske mest ked af, at historien ikke er bedre. Det lyder nu ellers meget lovende, som du beskriver det, må jeg sige som science fiction-fan :D
Jeg er jo lidt hårdnakket. Jeg udgiver ikke noget, jeg ikke vil stå inde for.

Der er også filmalbummet, "Le triomphe de Zorglub", baseret på Splint-filmen. Men det er nærmest endnu værre.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 9. maj 2021, 00:18
Erling Søby skrev: 7. maj 2021, 15:06Det er jeg da ked af at høre - men så måske mest ked af, at historien ikke er bedre. Det lyder nu ellers meget lovende, som du beskriver det, må jeg sige som science fiction-fan :D
Jeg er jo lidt hårdnakket. Jeg udgiver ikke noget, jeg ikke vil stå inde for.

Der er også filmalbummet, "Le triomphe de Zorglub", baseret på Splint-filmen. Men det er nærmest endnu værre.
Interessant. "Le triomphe de Zorglub" blir faktisk prioritert av norske Egmont akkurat nå fremfor album som "Splint i Berlin". "Zorglub" er satt på utgivelsesplanen, mens "Berlin" er utsatt på ubestemt tid.

Egmont Norge har forøvrig ennå ikke giddet å utgi "Splint & Co. slår gækken løs". Og det ser ikke ut til at de kommer til å gjøre det heller. Yoann og Vehlmanns spinoff "Supergroom" er også fjernet fra den foreløpige utgivelsesplanen deres.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Robin »

spider-man-2_cover-web-550x852.jpg
ms-marvel-1_cover-web-550x849.jpg
Så bliver der satset på at udvide læserskaren, vil jeg tro. Spider-man 2 har en anden forside end den, der er benyttet i annoncerne bagest i udgivelserne fra marts af samme grund formodentlig.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Forlaget Forlæns har sat; Ild til salg på hjemmesiden.

https://forlaens.dk/produkt/ild/

Det er Mikkel Ørsted Sauzet (Ham med; Aske fra Aben Maler).
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

På Saxo har de en Graphic novel til salg, jeg ikke har set omtalt andre steder. Da Atina vandt krigenEn debut???

https://www.saxo.com/dk/da-atina-vandt- ... 8772370927
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Seneste udgivelser på Cobolt:

Udkommer 28. maj
Sofie Riise Nors: Sexmagasinet Vol. 1
https://cobolt.dk/shop/sexmagasinet-1-691p.html

Sofie Riise Nors' debut som forfatter og tegneserieskaber. Vi skal snakke om, hvorfor skam følger den kvindelige seksualitet, hvorfor Bratz er seje, og hvorfor det ikke er det feminine, der skal ændres, men opfattelsen af det feminine. Sofie Riise Nors (@waginapineapple) er din vært, og hun har pakket et glossy program fyldt med kloge kvinder og stærk feminisme. Selv siger hun: "Sexmagasinet er fyldt op til randen med alle de juicy emner, vi bare ikke kan få nok af at snakke om: sex (wuhu!), drenge (yay!), makeup, Bratz, film, musik, og selvfølgelig hardcore feminisme."

Er udkommet
Gammelpot 13: Peberheksene
Gammelpot 14: Røverne fra Dalby

https://cobolt.dk/shop/gammelpot-13-686p.html
https://cobolt.dk/shop/gammelpot-14-687p.html

To Gammelpot-album udgivet samtidig, og meget forskellige er de. "Peberheksene" med én lang og meget uhyggelig historie (siger redaktøren og Serielands anmelders børn!), mens "Røverne fra Dalby" er en slags opsamlingsalbum med korte historier - oprindelig udgivet, som det fremgår af forordet, på en trist baggrund. Nemlig at tegneren Piet Wijn fik en hjerneblødning, der satte ham ud af stand til at tegne med sin højre arm, som han havde gjort hele livet. Men han opgav ikke så let, gennem målrettet træning og stor udholdenhed lærte han sig af tegne med venstre hånd, og på den måde sikrede han verden yderligere ni album.

Er udkommet
Et ekstraordinært eventyr med Splint & Co.: Katakomberne under Champignac
https://cobolt.dk/shop/splint-co-katakomberne-216p.html

Nyt oplag af det længe udsolgte album, fyldt med hindbærlikør og gamle mumier, og tegnet af Fabrice Tarrin, som i mellemtiden også har vundet anerkendelse for et andet ekstraordinært album, "Splint i Sovjetunionen".
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (72.59 KiB) Vist 1308 gange
image.jpeg
image.jpeg (114 KiB) Vist 1308 gange
image.jpeg
image.jpeg (109.76 KiB) Vist 1308 gange
image.jpeg
image.jpeg (103.21 KiB) Vist 1308 gange
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Gimli »

Forlaget Fabel har sat opfølgeren til; 'Bjerge i brand' til salg. Titlen er; Guld i bjergene


http://forlaget-fabel.dk/guld-i-bjergene/
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hotte nye tegneserie udgivelser i Danmark

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hvis man vil høre Sofie Riise Nors fortælle om Sexmagasinet, kommer hun i Deadline på DR 2 fredag aften.

Lørdag kl. 14-16 signerer hun i Arnold Busck boghandel på Købmagergade i København. Der serveres vin og danskvand, forfatteren signerer, og der er pop-up neglesalon, hvor negleartisten Ida nailed it sætter rhinsten på dem, der har lyst til det. Endvidere afholdes en konkurrence med give-away-præmier i samarbejde med Peech.

Det er endnu uvist, hvilke outfits Sofie Riise Nors vælger at være iført ved de to lejligheder. Stay tuned. Og læs tegneserien. Den er karsk, sjov og kulørt.
Vedhæftede filer
210505_SofieRiiseNors_byFresco_04,-kopi-2_CROP.jpg
image.jpeg
Besvar