[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Undefined array key 0 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Trying to access array offset on value of type null [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4129: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3008) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4129: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3008) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4129: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3008) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4129: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3008) Bedste Euroklassiker (vælg 3) ? - SERIELAND - fordi vi elsker tegneserier
Alle traverne plus "Bernard Prince" og "Linda og Valentin" som løb med flest stemmer i en afstemning, som kører netop nu og derfor kvalificerede sig til dette felt. Det handler om serier og ikke enkelt-album.
Afstemningen er i øvrigt efter opfordring fra Sopranos, som ikke gider selv. Dovne fyr....
Mine to første stemmer var der ikke tvivl om, men den tredje var svær. Selv med nostalgi osv. så overhalede Blueberry både Asterix, Tintin og Splint & Co.
GoogaMooga skrev:hvor er Vance, Tillieux, Jijé, og Graton? jeg kan ikke stemme uden dem.
Vance og Graton røg ud i første afstemning.
Tillieux og Jijé vil kun få 1-2 stemmer.
Jeg har kun taget dem med ind som reelt har en chance, og så lige Iznogood og John Difol, men det var mest for at jeg ikke helt havde fornemmelsen af hvor højt folk værdsætter dem. Jeg ved med ret stor sikkerhed at T. og J. ikke vil have en chance i denne afstemning.
GoogaMooga skrev:Okay, Antaeus, for at være solidarisk med dig, har jeg stemt, men det er altså med FORBEHOLD:
Blueberry
Tintin
Splint & Co
De er selvfølgelig også Pantheon.
Man er altid velkommen til at give sit bud på hvordan ens top 3 burde have set ud.
Jamen, så skal man også bedømme på historierne, og det vil kræve en genlæsning nu, mange år efter. På tegninger alene: Bruno Brazil, Blueberry, Splint & Co.
Jeg stemte på Splint & Co., Tintin og Asterix. Det er de tre serier, der have givet mig de største læseoplevelser, og de tre serier, hvor visse historier er blevet genlæst og genlæst igen og igen. Jeg fik først øje for Franquins Splint & Co. længe efter Tintin og Asterix, men det er alligevel den serie, jeg sætter højest.
Jeg er helt på linje med Jørgen - Tintin er noget af det første jeg har læst selv og det er eternal love. Splint og Asterix noget senere, men både Franquin og Uderzo har betydet voldsomt meget for min egen måde at udtrykke mig grafisk på.
Jeg har kun stemt på Modesty Blaise. Langt de fleste af de andre tilhører album, jegråslugte alle sammen fra biblioteket som dreng, men kun Blaise blev til en forelskelse, mens de andre ikke rager op over hinanden.
Sopranos skrev:Mine favoritter i det felt Antaeus har udvalgt er følgende.
Blueberry
Blake & Mortimer
Bernard Prince
Der lyder som du ville have haft andre med ?
Havde det ændret din liste ?
Den ligner det du værdsætter mest. Og så er der lige "Jagten", men det er et album, ikke serie.
Nej, jeg synes det er relativt ok, ville dog nok lige have medbragt Corto Maltese samt Smølferne og Bruno Brasil, Bruce Hawker samt Max jordan og XIII for at stille GoogaMooga. Som jo er ophavsmanden til ordet selve ordet Euroklassiker endegyldigt tilfreds
“Sir, you are drunk.”
“Madam, you are ugly. In the morning, I shall be sober.”
Jeg har stemt efter, hvad jeg stadig med fornøjelse og uden nogen synderlig nostalgi indblandet kan genlæse som voksen. Her er Blueberry (de tidligste og seneste albums fraregnet) min sikre favorit. Linda & Valentin har lidt af det samme, når serien er bedst, og jeg elsker den 70'er-fims, der er over Mezieres' skildring af sin samtid - som Hollywod-film fra de fede år. Tintin er som serie nok famlet på mit parnas, den kan vække, men Herges helt ekstremt rendyrkede stil kan stadig fascinere.
Og ellers må jeg må indrømme, at de gamle klassikere kun kan begejstre i det omfang, jeg falder over noget, som jeg ikke har læst og helt glemt i 20 år. Jeg anerkender seriernes kvalitet, men jeg gider ikke rigtig læse dem igen. Men måske de bare skal ligge på loftet 20-30 år til.
CAa
Life is what happens to you while you're hoping for something else